Strefa OMSI

Pełna wersja: Volvo B10 MA (alpha 02)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
Kochani!

Święty Mikołaj właśnie mnie odwiedził nakazał mi natychmiast udostępnić Wam Volvo B10 MA:)
Tak więc po ponad dwóch latach prac, w bólach i męczarniach przekazuje na wasze komputery wersję alpha 01 klonowickiego Volvo B10MA #1571.
Należy mieć na uwadze, że jest to wersja wysoce rozwojowa, na granicy grywalności. Nie mniej da się zrobić kółko, zabierając i wysadzając pasażerów z całkiem przyjemnie już brzmiącym za sprawą Adama Biedy silnikiem:). Nie chce go dłużej trzymać tylko dla siebie, bo zrobiłem go z myślą także o was.




Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.

Jest jeszcze sporo do zrobienia i liczę po cichu, że znajdą się osoby chętne do dalszych prac nad modelem.
Osobiście zajmuje się głównie grafiką 3d, do innych prac brakuje mi wiedzy, zapału i zdrowia;), choć co mogę powoli w modelu także dorabiam:).

Informacja o autorach:

Główny autor modelu: leks (bartosz lemke)
Współautorzy (skrypty/ dźwięki/ ustawienia/ cfg):
Marcin Więch/ CraherPL, Mateusz Bogdoł, Lions, Michał Stobienia, Adam Paweł Bieda
Te osoby wykonały często niełatwe prace przy samym modelu do gry. Bardzo Wam dziękuje !!!
Dziękuje też za wsparcie psychiczne, merytoryczne, zdjęciowe i wszelkie inne:
Dawid Dziuba, Kacper Gierliński (Kacpi), Sebastian Kotynia, Łukasz Jaśków, Michał Pietrakowski, Mateusz Bożek (Invis), Mateusz Lorc

Co jest gotowe:
- Model 3d jest ukończony w 99.9% (no może jeszcze wentylatory dorobie, jakieś nalepki lub system GMV;))
- Działają wycieraczki, drzwi, oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne (częściowo), przegub pracuje częściowo (cały czas grzebie w nim fachowiec i lokalizuje usterke;))
- Działąją niektóre przyrządy w kabinie, lusterka itp.
- Pasażerowie nie działają najlepiej, potrafią przechodzić przez ściany

Co nie działa?:
- Model nie ma wersji do AI/ lowpoly
- Model nie działa z deszczem, brudem (w zasadzie potrzebuje cierpliwej osoby do wytłumaczenia tego)
- Brak ogrzewania
- Brak sprzedaży biletów
- Brak sterownika pokładowego
Brak tablic kierunkowych (numer linii działa)

Co można by zrobić/ niedaleka przyszłość:
- edycje modelu produkowaną w Polsce
- modyfikacje dla reklam całopojazdowych jeśli ktoś mi to wytłumaczy:)

Kwestia modyfikacji/ współpracy:
Jestem otwarty na twórców OMSI 2, w szczególności na wersję z różnych miast i zajezdni. Bardzo się cieszę jak ktoś użytkuje tę twórczość i ma z tego radość, więc nie zwalczam tego zjawiska;). Proszę jednak zapoznać się z LICENCJĄ poniżej i spełnienie wyłącznie jednego prostego warunku:). Można się do mnie zgłaszać w sprawie rozwoju projektu, jednak póki co kryterium będzie wykazanie minimalnej wiedzy odnośnie robienia dodatków/ tekstur itp.

LICENCJA:
Cytat:Jedynym punktem licencji jest poszanowanie dla praw autorskich twórców bezpłatnego dodatku Volvo B10 MA do programu OMSI 2:
Jakiekolwiek uploady/ reuploady/ przeróbki/ ulepszenia/ i inne wykorzystanie/ nowe wydania modelu/ inne wykorzystania utworu wymagają podania informacji o twórcach. Podstawowym warunkiem jest podanie głównego autora (Bartosz Lemke/ leks) i wszystkich współautorów wymienionych w pliku modelu i w niniejszym poście. Niezależnie od zakresu modyfikacji i zmian główny autor modelu i właściciel praw autorskich pozostaje niezmienny. Jeśli ktokolwiek, kiedykolwiek będzie owy model wykorzystał m.in. w innych symulatorach, grach i jakichkolwiek aplikacjach komputerowych zobowiązany jest podać głównego autora i współautorów modelu. Informacje o głównym twórcy należy zawrzeć w nazwie wrzuconego przez siebie pliku z modelem, a informacje o współtwórcach maksymalnie 2 od góry linijce tekstu opisu modelu/ postu z dodatkiem, przykład akceptowanej nazwy pliku:
"Volvo B10 MA converted to Traktor Simulator by Grażyna z Radomia, model by leks"
Z powyższego warunku zwolnione są jedynie odrębne dodatki - pliki/ foldery, archiwa zip/rar które zawierają wyłącznie same repainty, same dźwięki, same skrypty etc. i samodzielnie wykonane tekstury do modelu i nie zawierają jajkichkolwiek plików 3d, skryptów, dźwięków itp, a tym samym wymagające do uruchomienia archiwum z modelem.

Jeśli ktoś w przyszłości naruszy w rażący sposób te zasady (dokona przywłaszczenia praw autorskich) wystąpię na drogę sądową.
Piszę to z racji nadużyć w przeszłości np. modeli z Vbusa, wyjmowanych z gry przez osobę X i podpisywanych jako swoje". Dokonanie konwertu modelu do innej gry nie oznacza automatycznie ze stajecie się jego autorami i nawet nie wspominacie autora. Ktoś się nad tym napracował - jak widać często przez nawet parę lat i chociaż minimalny szacunek się nam chyba należy. To, że ktoś z korzysta z mojej pracy mi nie przeszkadza, ale niech po prostu szanuje mnie jako człowieka:).
Przepraszam za tak szczegółowe, wręcz chorobliwe wypunktowanie tej informacji, ale są ludzie, do których oczywiste rzeczy chyba nie docierają:).

MOŻLIWOŚĆ DOCENIENIA PROJEKTU:
Jako że projekt jest hobbystyczny, pomyślałem, że jeśli ktoś chce docenić naszą twórczość najlepiej niech wpłaci parę groszy na Szczecińskie Towarzystwo Miłośników Komunikacji Miejskiej, z jakimś dopiskiem związanym z tym projektem:

Konto bankowe: Bank Pekao S.A. I Oddział w Szczecinie, 22 1240 3813 1111 0010 2790 7895
KRS: 0000168933 (status OPP)

Z góry dziękuje <3!

Pozdrawiam:)
Dobry model. Mocne 8/10 ;P
A tak na serio. Dźwięki poezja, niemal wszystko dopasowane cacy. Aczkolwiek, brak np dźwięku rozrusznika. Przy wyłączonym silniku, i wciśnięciu hamulca następuje dźwięk silnika który zwalnia, ale to do poprawy łatwej mam wrażenie. Pasażerowie czasem nie wsiadają i wysiadają, mimo otwartych drzwi i informacji na belce "Stop Requested" szczególnie w sekcji przyczepy. Guziki od drzwi są niepoprawnie przypisane. Naciskając 3ci od góry, animacja jest pierwszego:) Brak spalin z rury. W razie czego uzupełnię ten post o wychwycone błędy.
Migacz prześwituje przez karoserie do środka
[Obrazek: kRL84py.png]
Model iście pięknie wykonany!
Gratki dla twórców za bardzo dobrze napisaną fizykę przegubu, która jest moim zdaniem rewelacyjna:D
Dźwięki trzymają wysoki poziom (irytuje brak dźwięku rozrusznika). Oświetlenie działa jak należy, u mnie nie przebija się lewy kierunkowskaz wewnątrz kabiny;)
Zauważyłem, że nie widać świateł bocznych kierunkowskazów jak się patrzy na nie od tyłu. Brakuje mi też kontrolek na pulpicie, ale jestem świadom, że to tylko beta:)
Po krótkim teście na Grundrorfie zostało mi 3 pasażerów, którzy to strzelili focha i nie chcieli wysiąść, nie było problemów ze wsiadającymi, ale ci podchodzili tylko do 1 drzwi, ale po otwarciu 2 wchodzili też drugimi;)
Tekstury, model świetne, można by się przyczepić trochę wielkości kół, gdyż moim zdaniem są one trochę za duże i skutkuje to trochę dziwnym wyglądem (bo nieproporcjonalne) i dużym odstępem pomiędzy spodem autobusu a jezdnią. Takie jest tylko moje odczucie:X

Ogólnie oceniam ten model na takie mocne 8,5/10, czyli jak na betę jest naprawdę super:P

Trzymam kciuki, bo projekt jest po prostu / przewyborny /
Dziura w okolicach przeguba:
İmage

Poza tym, z uwagi na to, że to alpha, to nie będę się rozpisywał. To co trzeba, powiedzieli przedmówcy.
Jestem aktualnie w trakcie testowania modelu i jeździ się nim kapitalnie, ale to mi rzuciło się w oczy co warto by poprawić to następujące elementy:

-brak rozkładu jazdu (podkładki jak w MAN'ach od Sobola czy Solarisach od Crahera),
-dziwne kamery w kabinie;
-cichy dzwonek (mógłby być nieco głośniejszy)
-brak kierunku na belkach *numer się pojawia aczkolwiek odbiera to jedynie estetyczny wyglądać pojazdu);
-brak akwarium w oknach...akurat tego to mi nie brakuje chociaż ciekawie by się prezentował taki efekt.
-przy zatrzymaniu na pętli bądź też na przystanku pasażerowie wysiadają przed otwarciem drzwi.

Przydałoby się również zwiększyć o ile jest to możliwe liczbę wsiadających i stojących pasangerów bo jak na przegub trochę mało ich wsiada.

Generalnie wiem i zdaje się sprawę, że jest to bardzo wczesna wersja tegoż zacnego modelu to i tak otrzymuje on ode 8/10 bo jest to bardzo dobrze zapowiadający się model, a do tego wymierający gatunek autobusów więc fajnie jest zobaczyć taki pojazd w OMSI.

Aha mam pytanie czy sterownik 3000P będzie w pełni funkcjonalny czy będzie jedynie dla ozdoby?

ps

I jak się pozbyć tej golizny z naklejek?
Rollbandy działają, trzeba wrzucic je do folderu dla b10ma.
Ja bym dodał, że moim zdaniem drzwi za cicho się zamykają.
Świetna robota! Świetne dźwięki,bryła oraz odwzorowanie przegubu!
Rozumiem że to wczesna alfa ale chciałbym wymienić kilka problemów które fajnie by było naprawić:
-Brak kontrolek na pulpicie (Kierunkowskazy,Światła długie,Hamulec awaryjny itd.)
-Klawisz numpad 0 miał odpowiadać bodajże za otwieranie 2,3 oraz 4 drzwi ale niestety tej funkcji nie pełni a tylko słychać dzwięk otwierania/zamykania drzwi, ale po "otwarciu" drzwi przez niego poprawnie znika stop na belce z informacjami gry.
-Brak dzwonka zamykania drzwi przy zamknięciu ich z kabiny.
-Po zaciągnięcu hamulca przystankowego nie można go zwolnić.
-Rolety nie działają
-Pasażer wystawia "zimny łokieć" przez szybę na wysokości przedniej dykty.
Narazie to wszystko co wychwyciłem.
Jeszcze raz gratuluję tak dobrze zrobionego modelu!
Jeśli będę miał troszkę więcej funduszu na koncie bankowym to postaram się wspomóc remont Volva!
Dzwonek jest ukryty pod przyciskiem Q, hamulec przystankowy działa poprawnie. Taka mała poprawka.
Gdyby tylko ogarnąć tych szalejących i niechcących wysiadać z autobusu paxów... to byłoby naprawdę super. Wszystkie te błędy i niedopracowania wymienione powyżej faktycznie są widoczne - ale to alpha, więc nie ma co się dziwić, że model jest niedokończony. Żaden z nich jednak nie przeszkadza w grze, tym bardziej, że model sam w sobie jest po prostu świetny - piękna bryła i tekstury, bardzo fajne udźwiękowienie (poza dźwiękiem dzwonka, ale to szczegół;) ) - ale gdyby nie te paxy...
Jakby się tylko udało poprawić zachowanie manfredów - to już na tym etapie będzie to kapitalna i bardzo grywalna alpha, która już może konkurować z najlepszymi modelami na polskiej scenie OMSI. Ale póki co - model ten pozostaje dla mnie szalenie ciekawą, ale niestety niegrywalną ciekawostką. Nie mniej jednak - dzięki za upload i powodzenia w dalszych pracach, bo naprawdę wszystko wskazuje na to, że rośnie nam jeden z najciekawszych projektów na polskiej scenie.
Stron: 1 2 3 4 5
Przekierowanie