28.12.2018, 19:39
Projekt: OMSI .o3d Exporter for Blender
Wersja: 20190205_00_F82C8B38
Autor: MichauSto
Kompatybilna wersja programu Blender: 2.79
Źródło: nie dotyczy
Download: Link
Opis:
Niniejszy dodatek pozwala eksportować pliki OMSI .o3d bezpośrednio z Blendera. Do zalet w porównaniu z konwerterem dostępnym wraz z SDK należą:
* Próba: pojedynczy plik o3d, 34 656 vertexów, 51 886 trójkątów; czas eksportu: 9 sekund
Instalacja:
Standardowa dla skompresowanych pluginów Blendera.
Screeny:
nie dotyczy
Zgłaszanie błędów:
[Tu pojawi się link do tematu w PZzD, kiedy taki zostanie utworzony]
Dla ułatwienia całemu światu życia zalecam wklejanie zapisu błędu z konsoli.
Licencja:
Lista zmian / Changelog:
Rzeczy, które Powinny Działać, ale nie zostały przetestowane:
Wersja: 20190205_00_F82C8B38
Autor: MichauSto
Kompatybilna wersja programu Blender: 2.79
Źródło: nie dotyczy
Download: Link
Opis:
Niniejszy dodatek pozwala eksportować pliki OMSI .o3d bezpośrednio z Blendera. Do zalet w porównaniu z konwerterem dostępnym wraz z SDK należą:
- Szybkość działania - czas potrzebny na eksport dużych plików* jest średnio 40-50 razy krótszy;
- Zarządzanie materiałami - poszczególne submodele korzystają ze wspólnych materiałów, co pozwala na korzystanie z pojedynczych tagów [matl] bez łączenia obiektów w jeden;
- Prawidłowy kierunek wyświetlania face'ów oraz wektorów normalnych w przypadku ujemnego skalowania.
* Próba: pojedynczy plik o3d, 34 656 vertexów, 51 886 trójkątów; czas eksportu: 9 sekund
Instalacja:
Standardowa dla skompresowanych pluginów Blendera.
Screeny:
nie dotyczy
Zgłaszanie błędów:
[Tu pojawi się link do tematu w PZzD, kiedy taki zostanie utworzony]
Dla ułatwienia całemu światu życia zalecam wklejanie zapisu błędu z konsoli.
Licencja:
Kod udostępniony jest na licencji GPL 3.0. Wyjątek stanowi plik o3dstruct.py, wobec którego obowiązuje następujący warunek korzystania:
Cytat:Wykorzystanie poniższego kodu, niezmienionego jak i zmodyfikowanego, do odczytywania istniejących plików binarnych jest SUROWO WZBRONIONE.
Lista zmian / Changelog:
20190205_00_F82C8B38:
20181229_01_167E1D18:
20181229_00_ACCCA2AA Update highly recommended!:
20181228_02_2DE075C8 (aller guten Dinge sind drei
):
20181228_01_30BCFB42:
20181228_00_D483B91C:
Kod:
* removed an issue where, in some cases, triangulated faces would be exported twice. For files exported with versions 20181229_00_ACCCA2AA or 20181229_01_167E1D18, it's recommended to perform a visual check and (if necessary) export the file(s) again using the most recent plugin version, in order to reduce the triangle count.
Kod:
* correct calculation of vertex normals
Kod:
* switched to Blender's built-in tesselation method. Mesh triangulation (manual or using the Triangulate modifier) is *not* needed anymore. Also, this should improve anti-aliasing on NVidia GPU's and prevent Z-fighting in some cases of semi-transparent objects. As this version works correctly with split normals, it's highly recommended to use AutoSmooth instead of the Edge Split modifier.

Kod:
* the encoding of texture paths has been changed to Windows-1252.
Kod:
* a poor lonely semicolon was removed from the Python code
* added an option to export material list together with texture names to a .csv file
Kod:
* initial release
* support for basic mesh geometry, materials and armatures
Rzeczy, które Powinny Działać, ale nie zostały przetestowane:
Kod:
* Armatury / grupy vertexów - blok eksportowany do pliku o3d na oko jest zgodny ze specyfikacją i nie powoduje błędów OMSI, jednak nie sprawdzałem działania [smoothskin]
* Macierz transformacji dla origin_from_mesh - jak wyżej