Strefa OMSI

Pełna wersja: [usunięto] OMSI .o3d Exporter for Blender
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.
W pierwszym poście dodana została aktualizacja zmieniająca sposób analizy topologii siatki na bardziej zgodny ze specyfikacją blendera i upraszczający przygotowanie do eksportu. Polecam pilnie zapoznać się z Listą zmian, a także zapomnieć o obowiązujących od 2011 rozwiązaniach dotyczących triangulacji siatki jak i wygładzania.

A także zapoznać się z instrukcją użycia AutoSmooth: https://devforum.roblox.com/t/blender-ti...fier/72237
Nie wiem czy tu mogę się o to spytać, ale nie mogę zainstalować tego plugina. Gdy wgrywam ten plugin to blender reaguje jakby nic nie było wgrywane. Robię zgodnie z poradnikiem w internecie.
Za pomoc serdecznie dziękuję
Zalecany sposób instalacji to otwarcie File>User Preferences, zakładki Add-ons i przycisku Install Add-on from File..., tam wybierasz pobrany plik .zip (nic nie trzeba rozpakowywać!) i zatwierdzasz. Na liście powyżej powinna znaleźć się zainstalowana wtyczka, którą należy aktywować klikając pole na lewo od nazwy.

Nie testowałem pluginu na żadnej wersji innej niż 2.79 - na 2.80 nie będzie działać (ale zacznie, jak tylko zostanie opublikowana wersja stabilna programu i nowa dokumentacja API), a na starszych prawdopodobnie też nie, bo część typów danych w interfejsie dla meshy uległa ujednoliceniu najprawdopodobniej w 2.79.
i just took a look at it, great work! Another advantage is a bigger mesh-size - the original converter can only do around 9MB in x-file size before destroying the mesh while this direct converter can create bigger files just fine!
To increase the workflow speed with this plugin , i have one small suggestion though: an automatic naming scheme. for example, your *.blend name + the selection name, so a bus.blend and a "interior_1" mesh is automatically named "bus_interior_1.o3d" - as of now, you have to manually name the *.o3d every time.
Nevertheless, this is a way more convenient implementation of a o3d convert than the original converter, big thanks for that!
As many users have requested some kind of batch export with automatic naming, I’m already looking into possibilities of implementing it in an user-friendly way and more flexibly than SDK converter’s “separate files”. For blender 2.80 I’m almost sure it will make use of the new “Collections” feature (but I don’t plan on releasing my plugin for 2.80 before 2.80 ist out of beta), for 2.79 I’ll probably stick with using Groups as their API is quite similar — it probably will be included in the upcoming version. Anyway, thanks for your feedback!:)
Aktualizacja w pierwszym poście:
20190205_00_F82C8B38:
Kod:
* removed an issue where, in some cases, triangulated faces would be exported twice. For files exported with versions 20181229_00_ACCCA2AA or 20181229_01_167E1D18, it's recommended to perform a visual check and (if necessary) export the file(s) again using the most recent plugin version, in order to reduce the triangle count.
(PL: usunięto błąd powodujący w niektórych przypadkach podwójny eksport triangulowanych siatek. W przypadku plików wyeksportowanych przy użyciu wersji 20181229_00_ACCCA2AA lub 20181229_01_167E1D18 zalecane jest dokonanie wizualnej inspekcji modeli i, w razie potrzeby, ponowny eksport przy użyciu najnowszej wersji dla zredukowania ilości trójkątów.)
Jak ten plugin dokładnie działa?
Sądzę, że najlepszą metodą przedstawienia działania będzie tzw. black box view. Po jednej stronie wchodzi obiekt 3D tworzony w blenderze, po drugiej wychodzi plik o3d gotowy do użycia w OMSI, a co dzieje się w środku, jest sprawą drugorzędną*.

* Drugorzędną na tyle, że nie zawiera ona potrzeby eksportowania najpierw do .x a potem liczenia na łut szczęścia i uruchamiania konwertera z SDK OMSI 1, który przy odrobinie szczęścia nie ulegnie zawieszeniu i nie wprowadzi do finalnego pliku błędów mogących spowodować zawieszenie się gry.
The download link not works!
Stron: 1 2
Przekierowanie