28.12.2018, 19:39
Stron: 1 2
29.12.2018, 12:57
W pierwszym poście dodana została aktualizacja zmieniająca sposób analizy topologii siatki na bardziej zgodny ze specyfikacją blendera i upraszczający przygotowanie do eksportu. Polecam pilnie zapoznać się z Listą zmian, a także zapomnieć o obowiązujących od 2011 rozwiązaniach dotyczących triangulacji siatki jak i wygładzania.
A także zapoznać się z instrukcją użycia AutoSmooth: https://devforum.roblox.com/t/blender-ti...fier/72237
A także zapoznać się z instrukcją użycia AutoSmooth: https://devforum.roblox.com/t/blender-ti...fier/72237
29.12.2018, 17:16
Nie wiem czy tu mogę się o to spytać, ale nie mogę zainstalować tego plugina. Gdy wgrywam ten plugin to blender reaguje jakby nic nie było wgrywane. Robię zgodnie z poradnikiem w internecie.
Za pomoc serdecznie dziękuję
Za pomoc serdecznie dziękuję
29.12.2018, 18:33
Zalecany sposób instalacji to otwarcie File>User Preferences, zakładki Add-ons i przycisku Install Add-on from File..., tam wybierasz pobrany plik .zip (nic nie trzeba rozpakowywać!) i zatwierdzasz. Na liście powyżej powinna znaleźć się zainstalowana wtyczka, którą należy aktywować klikając pole na lewo od nazwy.
Nie testowałem pluginu na żadnej wersji innej niż 2.79 - na 2.80 nie będzie działać (ale zacznie, jak tylko zostanie opublikowana wersja stabilna programu i nowa dokumentacja API), a na starszych prawdopodobnie też nie, bo część typów danych w interfejsie dla meshy uległa ujednoliceniu najprawdopodobniej w 2.79.
Nie testowałem pluginu na żadnej wersji innej niż 2.79 - na 2.80 nie będzie działać (ale zacznie, jak tylko zostanie opublikowana wersja stabilna programu i nowa dokumentacja API), a na starszych prawdopodobnie też nie, bo część typów danych w interfejsie dla meshy uległa ujednoliceniu najprawdopodobniej w 2.79.
07.01.2019, 19:31
i just took a look at it, great work! Another advantage is a bigger mesh-size - the original converter can only do around 9MB in x-file size before destroying the mesh while this direct converter can create bigger files just fine!
To increase the workflow speed with this plugin , i have one small suggestion though: an automatic naming scheme. for example, your *.blend name + the selection name, so a bus.blend and a "interior_1" mesh is automatically named "bus_interior_1.o3d" - as of now, you have to manually name the *.o3d every time.
Nevertheless, this is a way more convenient implementation of a o3d convert than the original converter, big thanks for that!
To increase the workflow speed with this plugin , i have one small suggestion though: an automatic naming scheme. for example, your *.blend name + the selection name, so a bus.blend and a "interior_1" mesh is automatically named "bus_interior_1.o3d" - as of now, you have to manually name the *.o3d every time.
Nevertheless, this is a way more convenient implementation of a o3d convert than the original converter, big thanks for that!
09.01.2019, 20:09
As many users have requested some kind of batch export with automatic naming, I’m already looking into possibilities of implementing it in an user-friendly way and more flexibly than SDK converter’s “separate files”. For blender 2.80 I’m almost sure it will make use of the new “Collections” feature (but I don’t plan on releasing my plugin for 2.80 before 2.80 ist out of beta), for 2.79 I’ll probably stick with using Groups as their API is quite similar — it probably will be included in the upcoming version. Anyway, thanks for your feedback!
05.02.2019, 16:53
Aktualizacja w pierwszym poście:
20190205_00_F82C8B38:
(PL: usunięto błąd powodujący w niektórych przypadkach podwójny eksport triangulowanych siatek. W przypadku plików wyeksportowanych przy użyciu wersji 20181229_00_ACCCA2AA lub 20181229_01_167E1D18 zalecane jest dokonanie wizualnej inspekcji modeli i, w razie potrzeby, ponowny eksport przy użyciu najnowszej wersji dla zredukowania ilości trójkątów.)
20190205_00_F82C8B38:
Kod:
* removed an issue where, in some cases, triangulated faces would be exported twice. For files exported with versions 20181229_00_ACCCA2AA or 20181229_01_167E1D18, it's recommended to perform a visual check and (if necessary) export the file(s) again using the most recent plugin version, in order to reduce the triangle count.
05.02.2019, 17:37
Jak ten plugin dokładnie działa?
05.02.2019, 21:12
Sądzę, że najlepszą metodą przedstawienia działania będzie tzw. black box view. Po jednej stronie wchodzi obiekt 3D tworzony w blenderze, po drugiej wychodzi plik o3d gotowy do użycia w OMSI, a co dzieje się w środku, jest sprawą drugorzędną*.
* Drugorzędną na tyle, że nie zawiera ona potrzeby eksportowania najpierw do .x a potem liczenia na łut szczęścia i uruchamiania konwertera z SDK OMSI 1, który przy odrobinie szczęścia nie ulegnie zawieszeniu i nie wprowadzi do finalnego pliku błędów mogących spowodować zawieszenie się gry.
* Drugorzędną na tyle, że nie zawiera ona potrzeby eksportowania najpierw do .x a potem liczenia na łut szczęścia i uruchamiania konwertera z SDK OMSI 1, który przy odrobinie szczęścia nie ulegnie zawieszeniu i nie wprowadzi do finalnego pliku błędów mogących spowodować zawieszenie się gry.
04.08.2019, 14:37
The download link not works!
Stron: 1 2