Strefa OMSI

Pełna wersja: Straßenbahnbaureihe N (beta, 11.03.2018)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
[Obrazek: lR0Yckk.png]

Projekt: Straßenbahnbaureihe N
Wersja: 20190121_beta
Autor: MichauSto
Model, tekstury, skrypt, obróbka dźwięków: MichauSto; nagrania audio: Grubyw111, PatrykBe, MichauSto; konsultacja techniczna: Pitoras, GOPDriver, Cherchil, PatrykBe, Goppel, Ogon, a także członkowie KMPS Poznań.
Źródło: Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.
Zalecana wersja OMSI: 2.3.004
Download:

Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.
Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.
Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content. (Zalecany backup ustawień klawiatury)

Opis:
Przedstawiam wersję rozwojową (beta) nowej odsłony tramwajów generacji N. Zestaw zawiera jednokierunkowe wozy 4N w wersji liniowej (Tw) i gospodarczej (ATw), dwukierunkowy 4N #737 (Tw-ZR), a także N #629 (Stocznia Północna Gdańsk, Tw-ZR). Pojazdy są dostępne aktualnie jedynie w trakcji pojedynczej, jednak większość podstawowych funkcji sprawuje się (w miarę) bezproblemowo.

Ponieważ jest to wersja beta, instalacja odbywa się na własną odpowiedzialność i nie udzielam na ten dodatek wsparcia technicznego.

Skrócona instrukcja uruchomienia:
  • Podnieść pantograf;
  • Przestawić w pozycję "włączony" wszystkie wyłączniki w szafce elektrycznej;
  • Założyć klucz nastawnika w wybranej kabinie i przestawić w pozycję Naprzód lub Do tyłu;
  • Załączyć wył. główny (centralny pulpit, przełącznik obrotowy w lewym górnym narożniku);
  • Ewtl. załączyć wyłącznik automatyczny, jeśli znajduje się w pozycji wyłączonej;
  • Zwolnić hamulec ręczny, używając w tym celu zapadki odblokowującej i korby w prawej części kabiny;
  • Przestawić nastawnik jazdy na I pozycję Jazda

W przypadku "trybu uproszczonego" należy wykonać kroki 1-5, a następnie zadać jazdę względnie hamowanie korzystając z gazu/hamulca.

Dla uniknięcia problemów z kompatybilnością,
przed instalacją tej wersji należy koniecznie usunąć dodatek Konstal 4N!

Zakazy:
Zabrania się reuploadowania paczki na użytek inny niż prywatny, a także publikacji załączonego linku jak i plików dodatku na stronach internetowych, w publicznych postach na Facebooku (dotyczy również tzw. grup otwartych) jak i innych komunikatorach społecznościowych, a także publicznych forach. W przypadku chęci użycia w vFirmach pilnie proszę o kontakt w celu ustalenia indywidualnych warunków użytkowania.

Użytkowanie części modelu, skryptów, tekstur i dźwięków we własnych projektach, również płatnych, jest dozwolone pod warunkiem wyszczególnienia (w widoczny dla użytkownika końcowego sposób) autora oryginału. Pliki źródłowe nie są dołączone, mogę jednak udostępnić takie na życzenie.

Nie zezwalam na publikację repaintów do wersji beta pojazdu!

Screeny:
[Obrazek: t89hQeT.jpg]
[Obrazek: aKJKnUh.jpg]
[Obrazek: TMuFCVb.jpg]
[Obrazek: fka5DHc.jpg]
[Obrazek: 931jKbw.jpg]
[Obrazek: 7v1Fohc.jpg]
[Obrazek: soEXGRx.jpg]
[Obrazek: IaSXYa9.jpg]
[Obrazek: AfkR6hY.jpg]
Projekt zapowiada się ciekawie, jest porządnie zrobiony, choć nie grywalny. Tramwaju nie da się uruchomić bo w modelach jednokierunkowych nie można podnieść pantografu, a w dwukierunkowych nie ma kamery, z której dałoby się przełączyć wszystkie bezpieczniki w skrzynce.
Poprawka kamer wpadnie jutro, co do jednokierunkowych wozów muszę się przyjrzeć.
W wozie jednokierunkowym da się podnieść pantograf, lecz tylko z klawiatury (m). Ale po podniesieniu go tymże sposobem linia od pantografów zaczyna gwałtownie "machać" w czasie ruszania, a po zatrzymaniu "uspokaja się".
W jednokierunkowych wozach tylne punkty świateł nie są dopasowane do reflektorów. AI ma problem z wewnętrznym oświetleniem.
Moim zdaniem skrypt dot. poślizgu jest do dopracowania. W przypadku posypania piaskiem pojazd zachowuje się jakby magicznie nagle było całkiem sucho, a zwykle tak nie jest bo miałem okazję prowadzić takowy pojazd już wiele razy. Dodatkowo bez posypania pojazd slizga się o wiele bardziej niż w realnym świecie.
Co do poślizgu to również nie satysfakcjonuje mnie aktualny efekt. Najprawdopodobniej skorzystam ze wzoru na obliczanie przyczepności użytego w OpenRails, który daje zadowalająco realny efekt niewielkim nakładem pracy przy implementacji.
Cytat:Zalecana wersja OMSI: 2.3.004

Ale myślę że na 2.2.032 podziała?
2.2.032 może powodować problemy, ponieważ mechanika poślizgu, jak i efekty cząsteczkowe, opierają się na odczytywaniu aktualnych warunków atmosferycznych — a dostęp do zmiennych skryptowych odpowiedzialnych za pogodę w przypadku 2.2.032 regularnie powoduje całkowite zawieszenie gry.
Myślę, że najważniejsza rzecz to "ręczne" sterowanie hamulcem ręcznym poprzez klawisz "+" oraz luzowanie "TAB oraz -".
Stron: 1 2 3
Przekierowanie