Strefa OMSI

Pełna wersja: Jak konwertować obiekty z Google Earth - poradnik
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Potrzebne programy:
Blender v 2.49
http://www.instalki.pl/programy/download...p_Pro.html
Omsi X Converter


2. Po znalezieniu jakiegoś pliku *.skp (wiele ciekawych modeli można znaleźć tutaj.) otwieramy go w Sketchupie.

3. Często w modelach pobranych z 3d Warehouse znajduje się kawałek "ziemi". Można go usunąć poprzez zaznaczenie go i wciśnięcie klawisza DEL. Jeżeli fragment pozostaje na miejscu, należy kliknąć nań prawym przyciskiem myszy, wybrać opcję Unlock i spróbować ponownie.

[Obrazek: volora.png]

4. Wybieramy opcje File ->Export -> 3D Model....

[Obrazek: 119t7kn.png]

5. Plik zapisujemy w rozszerzeniu *.3ds. Zapisujemy go do folderu Omsi -> SceneryObject -> Twój folder -> Texture.

[Obrazek: 6xtg81.png]

6. Plik *.3ds importujemy w Blenderze. Teraz, jeżeli nasz obiekt "wisi" w powietrzu należy, po wciśnięciu przycisku G, przesunąć go tak, aby dotykał siatki.

[Obrazek: 19t7gk.png]

[Obrazek: b3subo.png]

W wielu przypadkach obiekty są źle przeskalowane. Nie chcemy chyba, aby nasza kamienica była mniejsza od znaku drogowego, nie?;). Można tego dokonać po wciśnięciu przycisku S. Skalujemy według takiej skali:

[Obrazek: 34sjwh1.png]

7. Eksportujemy plik do formatu *.x, zapisujemy go do folderu Omsi -> SceneryObject -> Twój folder -> Model.

8. Uruchamiamy program OMSI X Converter. Sprawdzamy, czy wszystkie opcje zgadzają się z poniższymi i klikamy Convert. Przechodzimy do naszego folderu model i wybieramy nasz plik *.x.

[Obrazek: 20f83yu.jpg]

9. Z byle jakiego folderu w SceneryObject kopiujemy byle jaki plik *.sco, otwieramy go za pomocą Notatnika (ja osobiście korzystam z programu Notepad++ i jestem z niego zadowolony) i kopiujemy do niego:

Kod:
[friendlyname]
<nazwa wyświetlana w OMSI>

[groups]
<ilość podfolderów>
<nazwy podfolderów>

[mesh]
<nazwa pliku o3d>.o3d

[collision_mesh]
<nazwa pliku o3d>.o3d

[shadow]

[fixed]

Krótkie objaśnienie:
nazwa wyświetlana w OMSI - chyba nie muszę tłumaczyć:)
ilość podfolderów - na początek zalecam jeden
nazwy podfolderów - zalecam twój nick
nazwa pliku o3d - nazwa pliku zapisywanego przez Blender.

UWAGA!
Znaki < i > usuwamy !!

Prawidłowy plik *.sco:

Kod:
[friendlyname]
Kamienica

[groups]
2
Diemierzyce
Budynki

[mesh]
kamienica.o3d

[collision_mesh]
kamienica.o3d

[shadow]

[fixed]

10. Otwieramy Edytor OMSI, wchodzimy w zakładkę Objects, klikamy Load, wybieramy stworzony przez nas plik SCO. Wciskamy przycisk N i cieszymy się naszym obiektem.

[Obrazek: 15ek77t.png]

Wszystkie pytanie, problemy, prośby oraz ewentualne groźby proszę kierować do mnie w tym temacie:)
Poradnik jest trochę nieaktualny link do 3dWarenhouse z pierwszego postu jest nieaktualny, zrobiłem kilka bloków z osiedla Kopernika w Poznaniu, ale jeszcze muszę trochę dedyków do linii 45 zrobić. Nasuwa mi się pytanie jak pobrać model z Google Earth, a nie bezpośrednio z 3D Warenhouse, tylko tak jak Routeres. Niestety poradnik Routeresa nic mi nie pomaga, bo poradnik jest po niemiecku. Oglądnąłem kilka turtoriali o załadowywaniu terenu z Google, niestety żaden z nich nie jest po polsku, a ja ciągle tego nie rozumiem.:( . Routeres pobierał modele w ten sposób:



Aktualny link do 3D Warenhouse
https://3dwarehouse.sketchup.com/
Cytat: Niestety poradnik Routeresa nic mi nie pomaga, bo poradnik jest po niemiecku. Oglądnąłem kilka turtoriali o załadowywaniu terenu z Google, niestety żaden z nich nie jest po polsku
Czy możesz podesłać linki lub nazwy tych odcinków? Też jestem zainteresowany tematem.
Przekierowanie