Strefa OMSI

Pełna wersja: Urbino Stadtbusfamilie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
[Obrazek: header.jpg]

Projekt: OMSI 2 Add-On Urbino Stadtbusfamilie
Wersja: Nie dotyczy / Steam
Autor: Christian Rolle
Wydawca: Aerosoft GmbH
Źródło i download: Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.

Opis
:
Dodatek zawierający Solarisy Urbino 12, 15 i 18 II generacji. Oferuje on możliwość wyboru między dwu- i trzydrzwiowym wariantem 12m i trzy- oraz czterodrzwiowym 18m, "modułową konstrukcję" pozwalającą na odwzorowanie różnych polskich i niemieckich konfiguracji, m. in. zmianę pulpitu między VDO a MOKI, fotorealistyczne tekstury, a także realistyczną animację przegubu.

Screeny (Żródło: Steam):
[Obrazek: ss_e918c9ea393b6dbe2af1886b6dbc3277f7043...0x1080.jpg]
[Obrazek: ss_b2e5227c38f268b76216f1dc649ce50f7499a...0x1080.jpg]
[Obrazek: ss_1abc0152a1cc992d54623553389ec368c2108...0x1080.jpg]
[Obrazek: ss_2bdea82a02202cd5e850d089e9ec30e3c9444...0x1080.jpg]
[Obrazek: ss_7c530e54b92df8ecd5eed0c9cf1f32cd6d1cc...0x1080.jpg]
[Obrazek: ss_43cd5a56227e0b7433c9f921b7eb2598dd15a...0x1080.jpg]
[Obrazek: ss_febf731df3e0951fb6f25cb9cdfaa6a34b759...0x1080.jpg]
[Obrazek: ss_17789fbcfcff10aa9fb35dd33f34b455333a5...0x1080.jpg]
[Obrazek: ss_158ae63475e8301819a0d95cbd932af7badc6...0x1080.jpg]

Oficjalny trailer:



Zasady publikowania modyfikacji (tłumaczenie: moi):
Dla ułatwienia modyfikacji dodatku, pliki nie są zaszyfrowane. Dozwolone i mile widziane jest publikowanie modyfikacji, pod warunkiem kontaktu z Autorem dodatku i stosowania się do następujących zasad:
  1. Każda modyfikacja musi wymagać do funkcjonowania oryginalnego dodatku;
  2. Nie wolno nadpisywać oryginalnych plików;
  3. Nie wolno udostępniać oryginalnych plików razem z modyfikacją;
  4. Zmodyfikowane pliki, w miarę możliwości, powinny być zlokalizowane oddzielnie od oryginalnych;
  5. Pliki mogą być wykorzystywane jedynie w OMSI, zabrania się przenoszenia na inne platformy.

Bardzo poprawny dodatek, choć niestety są i błędy.
Niektóre wynikają ze złego oskryptowania (np. kierunkowskazy "nie odbijają" i trzeba je ręcznie wyłączać; czy też podświetlenie przedniej osi jako tej zablokowanej hamulcem postojowym), niektóre są półśrodkiem (jak konsola po prawej stronie kokpitu - w takim układzie występowała tylko z kokpitem VDO, zaś przy MOKI Solaris montował nawiewy; zawsze duża szyba tylnego wyświetlacza), ale jest też małe niechlujstwo i ono występuje głównie przy dźwiękach.
- nie ma typowego dla Solarisa pikania kierunkowskazów, jest tylko cykanie przerywacza
- z zewnątrz zawsze słychać najmocniejszy 12-litrowy motor MAN-a, w środku 9-litrowy MAN, a DAF-a ani śladu.

Ale poszukajmy plusów, bo mimo wszystko jest ich wiele:
- bardzo dobre wykonanie wizualne
- prostota przywrócenia logotypów w razie takiej chęci
- dwa różne sposoby sterowania drzwiami zależnie od wybranej deski rozdzielczej

Pozostaje teraz liczyć na forumowe poprawki lub aktualizacje.:)
Czy pulpit MOKI jest w pełni funkcjonalny? Głównie chodzi mi o CG, blokadę połówki i otwieranie wszystkich drzwi na raz.
Leniuszka masz na obu pulpitach, na przykładzie U18: 3ci guzik na VDO, Czerwony w środkowym rzędzie w MOKI.
Blokada połówki także, tylko że: VDO blokuje całkowicie 1. drzwi; MOKI: blokada połówki w górę - przedniej; w dół - tylnej.

VDO i MOKI są w pełni funkcjonalne. Jedyny martwy guzik, jaki widziałem do tej pory to śnieżynka na VDO - chyba włącznik klimatyzacji.
Jako, że przez bardzo długi czas jeździłem w pracy "swoim" Solarisem II generacji i miałem możliwość jeździć też ex. niemieckimi w Szczecinie, muszę przyznać, że te modele dużo różnią się w stylu jazdy i dźwiękowo od pierwowzorów... nie chylą nie ma boki (zarówno polskie jak i niemieckie to robią), są stanowczo za ciche (zarówno dźwięki silnika, jak i tłuczenia i walenia np.: na dziurach), normalnie Solaris wydaje się być szerszy od pozostałych autobusów, tutaj natomiast tego nie ma... to wszystko składa się na to, że odczucia dość mocno różnią się względem realnego pojazdu. Patrząc na sam model, to jest bardzo starannie wykonany pod względem jakości tekstur i bryły, łatwy w obsłudze itd.
Warto też dodać ze w pojazdach przegubowych przy pulpicie moki nie da się otworzyć 3 drzwi (przycisk się naciska a 3 drzwi nic) oprócz tego przy naciśnięciu przycisku od wszystkich drzwi wciska się również przycisk od 3 drzwi (we wszystkich pojazdach).
Nie mam 100% pewności, czy to zadziała, ale jak komuś się włącza tryb epileptyka przy hamowaniu, to niech sobie otworzy plik Urbino_II_misc_constfile.txt w folderze script, i zamieni
Kod:
[const]
ShakeIfLowFPS
1
na
Kod:
[const]
ShakeIfLowFPS
0
Nie mam pojęcia, po co coś takiego i co to robi, ale u mnie przed zmianą wibracje występowały dość rzadko, a po zmianie nie ma ich wcale. Jak wrócę z pracy to dokładniej obadam temat.
Niespecjalnie. Ta flaga służy jedynie wyłączeniu dźwięku towarzyszącego wstrząsom poniżej ustalonego poziomu FPS (dokładniej - poniżej 20), ponieważ ze względu na specyfikę OMSI, przy niskim poziomie FPS odtwarzałby się on stale w pętli.
Prawdopodobnie dziś lub w poniedziałek pojawi się patch poprawiający błędy.
Co do błędów to warto też dopisać niedziałający przyklęk, czy też źle działający leniuch (mając otwarte np 2 pary drzwi po naciśnięciu leniucha otworzą się pozostałe, zamiast zamknąć po prostu te 2 pary otwarte) oraz podświetlenie przycisku od leniucha w pulpicie MOKI, które zapala się jedynie po jego naciśnięciu, a nie po otwarciu ręcznie poszczególnych drzwi. Razi też nienaturalnie zachowująca się wskazówka obrotomierza.
Stron: 1 2 3 4 5
Przekierowanie