Strefa OMSI

Pełna wersja: Fikcyjne PKS Brzeziny
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Fikcyjne PKS Brzeziny
[Obrazek: 6iJDdZp.jpg]

Witam, od niedawna tworzę podmiejską mapę, która będzie fikcyjna, ale z realnymi nazwami miejscowości.
Brzeziny to miejscowość położona około 30 kilometrów od Ostrowa Wielkopolskiego.
Na początku będzie linia PKS [Brak numeru] łącząca Brzeziny z Dzięciołami przez miejscowość Czempisz. Długość trasy to około 6 km

Zaznam, że to moja pierwsza mapa. Zapraszam do komentowania, pisania konstruktywniej krytyki itp.

Stan prac według trasy przejazdu:
Brzeziny - 70%
Czempisz - 0%
Dzięcioły - 0%

Aktualizacja: 25-03-2019
Poprawki w Brzezinach
[Obrazek: WMDwSaL.jpg]
[Obrazek: uy8l7vw.jpg]
[Obrazek: pmNzZtP.jpg]
[Obrazek: Oy6IOZw.jpg]
[Obrazek: wd6EhgL.jpg]
[Obrazek: HuQ0u39.jpg]
Wsie to nie tylko korytarz z domów z jednej strony i krzaków z drugiej. Pomijając fakt, że nawet chodnik po obu stronach drogi to dość rzadka rzecz - nigdzie nie widziałem rzędów domów przyklejonych do samego chodnika. Cofnij trochę te domy, użyj różnych budynków, a nie tylko podstawowych z niemieckiej mapy, dodaj ogrodzenia, ogródki z kwiatami, słupy z przewodami elektrycznymi, mini sklepiki itp. Spowolni to tempo tworzenia mapy, ale zyska ona na realności (mimo tego, że będzie fikcyjna). Oczywiście dodam to, co powie tutaj każdy - założenie "robię mapę z simplestreets chociaż wiem że są słabe" to jak robienie obiadu z przeterminowanych składników - niby wszystko wychodzi, ale ostatecznie tego nie zjesz.
Zbyt "czysta" ta droga...;)
Generalnie proponowałbym tworzenie kamiennych dróg, a taki asfalt tylko na drogi główne. Może też drogi z dziurami i łatami?
Bardzo podobają mi się stare domy, oddalone trochę od drogi, tak jak to ukazałeś. Powodzenia!
No witamy w "najpoważniejszym" dziale na tym forum!

Postaram się, aby mój post był w miarę merytoryczny, bo zaraz wyleje się na mnie fala pomyj, że na tym forum to tylko hejt.

Jak widzę po dzisiejszych screenach zupełnie nie skorzystałeś z rad Anqeena i robisz dalej po swojemu. Musisz zrozumieć, że mamy rok 2019 i przez 8 lat poziom dodatków znacznie wzrósł i to co prezentujesz jest naprawdę złe. Wiem, że to twoja pierwsza mapa i nie od razu umie się zrobić mapy na poziomie Wrocławia, Pilska, Lublina, czy Hamburga, ale naprawdę, trochę samokrytyki, czy chociaż posłuchania rad osób zaznajomionych z tym tematem.

1. Wejdź w edytor, odpal sobie którąś z tych map podanych powyżej i sobie pooglądaj jak są zbudowane. Poklikaj sobie w spliny, obiekty, pospisuj sobie ścieżki do konkretnych budynków i spróbuj zrobić coś podobnego u siebie.

2. Wejdź na Google Maps, spójrz na Polskę, kliknij w losowe miejsce i zobacz na SV jak wygląda wieś. Spróbuj sobie ją mniej więcej odwzorować. Nikt nie będzie wiedział, że to marna próba odwzorowania jednej z wielu polskich wsi.

3. Nie łataj pustek drzewami, bo wygląda to na poziom Fikcyjnego Szczecina (zresztą OMSI bardzo szybko krztusi się ścianą drzew, nie polecam ogólnie). Poza tym, mi wsie kojarzą się raczej z polami, a nie lasami.

https://i.imgur.com/I40Qywe.jpg <-- Chodnik nagle się urywa. Co to za wybrukowane półkole?
https://i.imgur.com/e3f1NFs.jpg <-- Do tego sklepu (zoologicznego, wtf?) dojeżdża się jak? Zatrzymując na głównej drodze? Teleportując się?
https://i.imgur.com/Keknocf.jpg <-- Wybrukowane zatoki na wsi?
https://i.imgur.com/MWIz79n.jpg <-- Nie wiem jak mam skomentować to rondo


Tu masz foldery z roślinnością (możesz brać dłuższe krzaki i je obniżać za pomocą osi z)
  • Dodatkowe drzewa Heir (w szczególności 4 i 7)
  • Trees_From_Moskur
  • Trees_MC
  • UKDT

W folderze Kostelec_T18 znajdziesz płoty i domy jednorodzinne. Więcej domów w folderze mmiki26

Napisałbym coś więcej może, ale wtedy zacząłbym tworzyć mapę za Ciebie, a nie o to w tym chodzi. Wróć tutaj jak do pokazania będzie coś sensownego. I nie mówcie, że się nie da. Projekt Łódź Północ 1.0 to też pierwszy projekt autora, a jednak wygląda lepiej.

Pozdrawiam serdecznie
Dobra, uznałem, że simplestreets to jednak zły pomysł. Skasowałem całą mapkę i stworzyłem nową, a oto screeny. Mam nadzieję, że choć trochę poziom mapy wzrósł.
[Obrazek: KSkygt4.jpg]
[Obrazek: Vfc0J5L.jpg]
[Obrazek: lgaSRnP.jpg]
No już jest lepiej, pododawaj busze i jakiś chodnik po prawej stronie na 1. i 3. screenie;)
Dodaj jakieś roboty drogowe.
No jest lepiej.

Dodaj zamiast krawężnika z trawą jakiś krawężnik z chodnikiem o szerokości do 2m, tak żeby te ścieżki od domów nie kończyły się tak dziwnie. Dodaj płoty i trawę (busz 4 od heira, albo busz 4 z folderu Trees MC) i będzie jakoś to wyglądać.
Wykonałem już poprawki w Brzezinach. Miejscowość jest ukończona w 70%. Za niedługo ruszam z drogą do Czempisza
[Obrazek: WMDwSaL.jpg]
[Obrazek: uy8l7vw.jpg]
[Obrazek: pmNzZtP.jpg]
[Obrazek: Oy6IOZw.jpg]
[Obrazek: wd6EhgL.jpg]
[Obrazek: HuQ0u39.jpg]
Prosto mówiąc - średnio. Do wymiany tekstura podłoża, za dużo lasów, które są po prostu brzydkie, brak jakiegokolwiek malowania terenu poza tymi dojściami, po prostu słabo. Kompletnie nie czuć klimatu. Podstawowe oklepane spliny, obiekty, sklep w środku lasu - jaki to ma sens?
Stron: 1 2
Przekierowanie