Strefa OMSI

Pełna wersja: VVT Vilnius
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
VVT Vilnius od 2017 wymienia autobusy i trolejbusy
O to najnowsze nabytki
Autobusy:
-MAN Lion's City A23 2017r 15 sztuk
-MAN Lion's City A21 2017r 15 sztuk
-Solaris Urbino 12 IV 2018r 100 sztuk
-Solaris Urbino 18 IV 2018r 50 sztuk
-Isuzu Citibus 2017r 62 sztuk
-Scania Citywide LF 18 50 sztuk
Trolejbusy:
-Solaris Trollino 12S (IV) 41 sztuk
Warto wspomnieć, że nie wszystkie pojazdy są fabrycznie nowe. MANy zostały wyprodukowane w 2008 roku dla Oslo. Z resztą wileński operator bardzo dużo autobusów pozyskiwał z zachodu. Sprowadzane były Mercedesy O405, do dziś jeżdżące Neoplany N4421, tak samo jak i MANy NG313. Przez miasto przewinęło się dużo marek, w tym VanHoole, Karosy, Irisbusy czy też Ikarusy (które później trafiły do Rosji).
Z kolei Isuzu i Scanie nie należą do miejskiego operatora, a do spółki Transrevis.
Niektórzy kierowcy mają specyficzny styl jazdy. W SU12IV zaobserwowałem jak kierowca ruszał ze skrzynią zblokowaną do 2 biegu, zmieniał na 3 dopiero gdy obroty były już prawie maksymalne i tak samo robił przechodząc na D. Z kolei przy wyprzedzaniu wymuszał zejście skrzyni na niższy bieg zmieniając ustawienie z D na 3, nie używając fabrycznej funkcji kickdown. Nie zauważyłem tego u innych kierowców, więc nie wiem czy to specyfika prowadzenia danego egzemplarza, czy też kierowca ma taki styl. Ciekawy jestem jaki wpływ będzie to miało na awaryjność skrzyni biegów.
(28.04.2019 09:55)OmsiMan napisał(a): [ -> ]Warto wspomnieć, że nie wszystkie pojazdy są fabrycznie nowe. MANy zostały wyprodukowane w 2008 roku dla Oslo. Z resztą wileński operator bardzo dużo autobusów pozyskiwał z zachodu. Sprowadzane były Mercedesy O405, do dziś jeżdżące Neoplany N4421, tak samo jak i MANy NG313. Przez miasto przewinęło się dużo marek, w tym VanHoole, Karosy, Irisbusy czy też Ikarusy (które później trafiły do Rosji).
Z kolei Isuzu i Scanie nie należą do miejskiego operatora, a do spółki Transrevis.
Niektórzy kierowcy mają specyficzny styl jazdy. W SU12IV zaobserwowałem jak kierowca ruszał ze skrzynią zblokowaną do 2 biegu, zmieniał na 3 dopiero gdy obroty były już prawie maksymalne i tak samo robił przechodząc na D. Z kolei przy wyprzedzaniu wymuszał zejście skrzyni na niższy bieg zmieniając ustawienie z D na 3, nie używając fabrycznej funkcji kickdown. Nie zauważyłem tego u innych kierowców, więc nie wiem czy to specyfika prowadzenia danego egzemplarza, czy też kierowca ma taki styl. Ciekawy jestem jaki wpływ będzie to miało na awaryjność skrzyni biegów.

Jeszcze są sprowadzone z zachodu autobusy marki Volvo 7700 i 7700A , które zosatły wprowadzone do ruchu w 2011r.
(30.04.2019 17:30)bartekzak02 napisał(a): [ -> ]Jeszcze są sprowadzone z zachodu autobusy marki Volvo 7700 i 7700A , które zosatły wprowadzone do ruchu w 2011r.

Volvo 7700 i 7700A jako fabrycznie nowe otrzymano w 2004-2006 w liczbie 60 solówek i 30 przegubowców.

Sam jestem wilnianinem, więc jeżeli są pytania to proszę pytać;)
Przekierowanie