Strefa OMSI

Pełna wersja: Jak zrobić korki uliczne w grze OMSI 2
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Niektórzy z Was zastanawiają się, jak zrobić korek uliczny w grze OMSI 2. Dla mnie korek uliczny troszeczkę urozmaica grę ale też nie chodzi o to by był na każdej ulicy korek bo to nudne się stanie.

Na niektórych mapach można tylko w grze pogrzebać w opcjach i będziemy mieli korek a w niektórych jeszcze musimy wejść w edytor map.

Aby mieć korek uliczny musimy:

1. Otworzyć grę OMSI 2

2. W dolnym pasku włączamy coś takiego jak "Opcje"
https://imgur.com/gpd7ErC

3. Interesuje nas zakładka "
Ruch SI"
https://imgur.com/RLucQ7g

4. Po wejściu w tę zakładkę interesują nas najbardziej opcje zaznaczone kolorem czerwonym a te brązowe są mniej ważne
https://imgur.com/x9nMv7g

Co i jaki wpływ ma następująca opcja?
Maks. ilość ruchu ulicznego
- To jest jedna z najważniejszych opcji i ona wpływa na to ile będziemy mieli samochodów na mapie. Zwiększenie tej opcji na maksa spowoduje że będziemy mieli aż 1000 samochodów a co to oznacza że na mapie będziemy mieli bardzo dużo samochodów. Jeżeli w kolejnych krokach (już w edytorze) ustawimy natężenie ruchu na największe wówczas to spowoduje spadek FPS (u mnie poniżej 10) i może się przez to następny "kafelek" czyli blok z obiektami/ulicami może się nie załadować ponieważ Wasz komputer może nie wyrabiać.

Czynnik Ruchu ulicznego - To także wpływa na zatory drogowe czyli tzw. korki i polecam nią zwiększyć do 300% to spowoduje korek. Jeśli chcemy mieć mniejszy korek możemy gardzić tymi dwoma opcjami. Przeholowanie może spowodować to co wyżej czyli następny kafelek może się nie załadować ponieważ Wasz komputer nie wyrabia

Planowane (np. autobusy) - To wpływa na to ile chcemy mieć autobusów na mapie, ta opcja może wpływać na korek ponieważ autobus jest długi ale przy słabszych komputerach zalecałbym zmniejszenie tej opcji gdzieś do 100-200 bo i tak jeżeli macie że co chwilę wam się kafelek jakiś ładuje to nie może być 1000 autobusów nawet przy korku a autobusy mogą spowodować dodatkowe lagi

Priorytet rozkładu - Ta opcja wpływa na ilość autobusów kursujących na mapie. Ustawienie jej na 1-2 prawdopodobnie pojawią wam się tylko autobusy AI linii grywalnych a na 3-4 spowoduje to, że będziecie widzieć pociągi, samoloty oraz autobusy linii AI nie grywalnych przez graczy. Polecam wziąć tę opcję na 1-2

Zaparkowane auta - To wpływa na ilość zaparkowanych aut i polecam tak gdzieś do 50% bo jak będziesz na jakimś parkingu to będziesz miał lagi podobnie jak stojąc w korku

Maksymalna liczba ludzi - Wpływa na ilość pasażerów i pieszych co to w żaden sposób nie wpływa na korki więc można to zostawić a jedynie przesadzenie z tą opcją spowoduje lagi

Pasażerowie na przystankach - Polecałbym zostawienie tak jak macie bo to nie wpływa w żaden sposób na korek uliczny.

I efekt ustawień w opcjach może wyglądać tak:
https://imgur.com/TlcaqPc

W tym momencie możecie sprawdzić jak tu u Was to wygląda w grze OMSI 2 i jeżeli w tym momencie przybiera pożądany przez Was efekt możecie skończyć czytać ten poradnik. A dla tych którzy jeszcze chcą większych korków to zachęcam do przeczytania drugiej części tego poradnika.


Dla tych co chcą mieć większy korek to już w edytorze musicie sobie podłubać.
Przypominam, że aby otworzyć edytor map należy obejrzeć następujący poradnik: https://www.youtube.com/watch?v=pldLJULkVXs . I już mówię, że do drugiej części poradnika możemy zapisać zmienione opcje i wyjśc z gry OMSI


W edytorze po włączeniu odpowiedniej mapy interesuje nas tylko i wyłącznie zakładka "Traffic Rules"
https://imgur.com/uJqH1hP

6. Po włączeniu tej zakładki powinny się pojawiać takie o to w obrazku linie, to jest dobry znak
https://imgur.com/tlOnGoh

7. Mają nas interesować zaznaczone w czerwonej ramce opcje ponieważ to one właśnie odpowiadają za natężenie ruchu
https://imgur.com/FuF06WI

8. Teraz przetłumaczę co oznaczają interesujące nas opcje
"No Unscheduled Traffic"
- "Brak ruchu nieplanowanego" tzn. że daną ulicą nie pojedzie żaden samochód osobowy, jeżeli wyznaczymy tędy trasę autobusu to tylko autobus AI i nasz autobus tylko będzie mógł się tędy poruszać. I ta linia zaznaczona tą opcją powinna mieć kolor czarny
"Unsched. Trfc. Den. Extreme Low" - To jest skrót od "Unscheduled Traffic Density Extreme Low" czyli to w tłumaczeniu jest "Natężenie ruchu bardzo niskie" czyli tędy rzadko jakiś samochód pojedzie ale przy ustawieniach jakie zastosowaliśmy ruch jest po prostu niski. On przybiera kolor granatowy
"Unscheduled Traffic Density Low" - To oznacza że natężenie ruchu jest niskie. Przybiera kolor taki niebieski
"... Density Normal" - Już nie będę całej opcji przepisywał bo jest to już wcześniej, to oznacza że natężenie ruchu jest normalne. Przybiera to kolor taki błękitny
"... Density High" - To oznacza że natężenie ruchu jest wysokie co to oznacza, że na tej ulicy mogą się stworzyć korki podobnie jak na tej przy natężeniu normalnym w zależności od ustawionych ustawień w pierwszej części poradnika. Przybiera on kolor jasnoniebieski

Ustawianie natężenia ruchowego na danej ulicy to jest po prostu jak kolorowanka i bawimy się w kolorowanie tych linii. Domyślnie linia jest pokolorowana kolorem turkusowym. Kolorujemy po prostu klikając na daną linię. Mam nadzieję, że pomogłem Ci w ustawieniu natężenia ruchowego lub zrobieniu korków
Przekierowanie