Strefa OMSI

Pełna wersja: Poznań Rataje Linia T1 v0.99
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Cześć! Ja jestem Vison i od ponad 7 miesięcy tworzę sobie mapę pt: "Poznań Rataje Linia T1" Mapa jest realna i wzorowana na poznańskiej linii nr T1, która jeździ obecnie z powodu przebudowy ronda żegrze i modernizacji linii tramwajowej wzdłóż ulicy żegrze.
Linia kursuje pomiędzy Rondem Starołęka a Os. Lecha gdzie zawraca i udaje się w drogę powrotną.
Mapa jest już prawie skończona i wydanie planuję na koniec sierpnia/początek lipca.
Załączam wam tutaj link do obejrzenia postępów prac na dzień 13.06.2019



Pozdrawiam i mam nadzieję, że mapa robi dobre wrażenie:D
Vison.
Dosłownie przed chwila przejeżdżałem przez Żegrze. Świetnie się to prezentuje, w zasadzie jedyna rzecz która się rzuca w oczy to brak zabudowań w kierunku Środki tuż przed zawrotką, ale domyślam się, że to zostanie jeszcze dodane. Naprawdę bardzo ładna mapa i na pewno dobrze odwzorowana.
Trzeba przyznać, że na mapie bez trudu można rozpoznać oryginalne miejsca. Proponowałbym jeszcze pokusić się o dodanie śladów kół na asfalcie (np. jako dodatkowy spline z alphą —> PW), ponieważ jest nieco zbyt nieskazitelny jak na uczęszczaną drogę. Ok. 1:27 jest chyba problem z kostką AI (samochód bezkarnie wjeżdżający w gracza), polecam uwadze.

Największy plus, rzecz jasna, za wybór miasta do odwzorowania.;)
(26.06.2019 12:14)MichauSto napisał(a): [ -> ]Trzeba przyznać, że na mapie bez trudu można rozpoznać oryginalne miejsca. Proponowałbym jeszcze pokusić się o dodanie śladów kół na asfalcie (np. jako dodatkowy spline z alphą —> PW), ponieważ jest nieco zbyt nieskazitelny jak na uczęszczaną drogę. Ok. 1:27 jest chyba problem z kostką AI (samochód bezkarnie wjeżdżający w gracza), polecam uwadze.

Dzięki bardzo:) co do 1:27 to nie ustawiłem tam pierwszeństwa jeszcze dlatego AI świruje. Co do śladów opon nie mam pomysłu jak to zrobić ale może coś wymyślę:D
Wygląda to całkiem nieźle, ale do kilku rzeczy muszę się przyczepić.

1. Poobracaj drzewa, bo kilka stojących obok siebie w identyczny sposób nie wygląda dobrze.
2. Pustki między blokami trzeba koniecznie czymś zasłonić.
3. Nie wiem skąd masz bloki, ale nazwy osiedli na dachach powinny być bez tła, bo brzydko to obecnie wygląda.
4. Tak samo trzeba wyrzucić niebo z backdropów.
5. Brakuje mi miejscami jakiejś trawy, krzaków itp.
6. Dodaj jakieś reklamy, billboardy, drogowskazy, bo jest ich tam trochę.
7. Wymień teksturę trawy, bo ta oryginalna jest brzydka.
8. Z niektórych budynków trzeba usunąć tekstury drzew, tablic itp.
9. Berlińskie chodniki (te z płyt) też nie wyglądają dobrze, lepiej zamień je na jakieś polskie.
(26.06.2019 13:19)Przemo11 napisał(a): [ -> ]Wygląda to całkiem nieźle, ale do kilku rzeczy muszę się przyczepić.

1. Poobracaj drzewa, bo kilka stojących obok siebie w identyczny sposób nie wygląda dobrze.
2. Pustki między blokami trzeba koniecznie czymś zasłonić.
3. Nie wiem skąd masz bloki, ale nazwy osiedli na dachach powinny być bez tła, bo brzydko to obecnie wygląda.
4. Tak samo trzeba wyrzucić niebo z backdropów.
5. Brakuje mi miejscami jakiejś trawy, krzaków itp.
6. Dodaj jakieś reklamy, billboardy, drogowskazy, bo jest ich tam trochę.
7. Wymień teksturę trawy, bo ta oryginalna jest brzydka.
8. Z niektórych budynków trzeba usunąć tekstury drzew, tablic itp.
9. Berlińskie chodniki (te z płyt) też nie wyglądają dobrze, lepiej zamień je na jakieś polskie.

Dzięki;) co do twoich zastrzeżeń to
1. Ok
2. Jestem w trakcie wypełniania:D
3. Nie umiem usuwać tła:)
4. Nie umiem usuwać tła:)
5. Trawa i krzaki są w trakcie kładzenia
6. Jestem w trakcie kładzenia znaków, billboardy i reklamy już są:D
7. Trawa zostanie bo mi się podoba;)
8. Nie wiem jak usunąć te drzewa ale zasłonię tak żeby nie było widać bo w realu te bloki ledwo widać.
9. Mi tam się podobają te chodniki i przypominają troszkę te z reala (może nie do końca ale troszkę);)
Pozdrawiam serdecznie!
Witam! Ostatnio na kanale pojawił się trailer mojej mapy:




Zapraszam do oglądania!
Mapka przypomina mi trochę Projekt Szczecin, a dlaczego i jak sprawić, żeby niewielkim nakładem prac mapka prezentowała się o wiele lepiej?
- zmieniłbym na pewno teksturę trawy na to z Wąbrzeźna lub podobną;
- pobawiłbym się teksturami asfaltu i chodników, te oryginalne uroku niestety nie dodają.
- koniecznie pododawałbym również busze, zwłaszcza w miejscach zalesionych, a na krańcach mapy dałbym jakieś backdropy - obecnie jest trochę pusto.
- pusto jest również przy blokowiskach, na pewno w realności są tam poprowadzone jakieś chodniki, czy krzaczki - tego u Ciebie brakuje (1:30).
- tam gdzie nie ma krawężników dodałbym jakąś teksturę piachu pod asfalt (2:51) bo obecnie wygląda to mało realnie;
- w kwestii tekstur nie podoba mi się też tekstura takiej brązowej ziemi, którą masz pomalowany teren wzdłuż torowiska i prac remontowych. Fajne zamienniki znajdziesz na stronie CGtextures, albo poszperaj po innych polskich mapkach;)

Nie wiem, czy weźmiesz pod uwagę moje porady, ale bardzo Cię do tego zachęcam, bo układ drogowy jest zrobiony na prawdę na poziomie, ale rzeczy które wymieniłem psują bardzo ogólny odbiór mapy. To, co napisałem na prawdę nie wymaga dużo wysiłku, a gwarantuje Ci, że dodatek dużo dzięki temu zyska, oczywiście na plus. Good luck!;)
/ ciach /
Hejj!! Dzięki za porady. Backdropy już porozstawiałem, co do tekstury, no masz rację trochę wygląda to jak błoto a nie ziemia:) Piach pod ten asfalt też dam, spokojnie:) Co do tekstury asfaltu; ehhh mi tam pasuje jest okej:D, jakieś chodniki koło bloków mogę dodać jak i brakujące backdropy;) i dlaczego wszyscy mają coś do tej trawy?! xD. Pomyślę co zrobić z tą trawą:P
Tereny bardzo mi bliskie - na os. Czecha chodziłem do liceum, McDonald's na Rondzie Żegrze często odwiedzam (pozdrawiam ekipę "Wrocławia dużo liniuw mało obiektów", która zaraz zacznie ponownie mi wmawiać bycie grubasem), a na BP obok niego tankuję bodaj najtańsze paliwo w Poznaniu. Tereny te znam więc świetnie i niestety patrząc na trailer często mam problem, żeby rozpoznać które miejsce on przedstawia. Widać sporo charakterystycznych obiektów, jak okrąglak czy wejście do przejścia podziemnego na Czecha, jednak brakuje totalnie klimatu. Żarówiaste znaki drogowe z Painta, brak obiektów typu górujący nad okolicą pylon BP i świecące złote łuki, nie widzę neonów z Wielkimi Pompatycznymi Nazwami Obskurnych Blokowisk, w których na mapie nikt chyba nie mieszka, bo nie ma do nich jak dojść. Wszędzie dookoła jest pusto - dwa metry od drogi jest ściana drzew (albo i nie) i dalej nic. Rondo Starołęka chyba jest po jakimś wybuchu atomowym - w rzeczywistości jest całe obwieszone reklamami, pełno tam ludzi i panuje remontowy chaos.
Nie chcę Cię zniechęcać - bardzo chętnie odwiedzę wirtualnie swoje stare śmieci - jednak żeby dostać trochę poklasku, musisz dopracować klimat. Masz już praktycznie gotową podstawę mapy - teraz czas dowalić totalnie niepotrzebnych, ponownie pozdrawiam obiektów, które podniosą walory estetyczne mapy.
Stron: 1 2
Przekierowanie