Strefa OMSI

Pełna wersja: Jak zrobić Ticketpacka?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam mam pytanie jak zrobić Ticketpacka bo modyfikuje pewną mapę i chcę mieć tam własne ceny biletów (Textury mam już zrobione).



Proszę o pomoc z góry dzięki.;)
Cholera, kiedyś napisałem taki ładny post o TicketPackach, tylko nie na tym forum, a tutaj o dziwo nic nie ma :/

No nic, czas napisać jeszcze raz:
1. Kopiujesz jakiś dowolny folder w folderze "TicketPacks". Nazwij go nazwą mapy, tak będzie najprościej.

W środku mamy kilka folderów, są to dźwięki pasażerów, plik .bmp z naszymi biletami, plik .otp oraz pliki .o3d, czyli modele bloczków i pojedynczych biletów.

2. Najbardziej (zaraz po stworzeniu grafiki biletów) interesuje nas plik .otp. W przypadku mojego Mączna wygląda on tak:

Kod:
    Definiert ein System von Tickets und Kaufverhalten

    [ticketpack]        Definiert allgemeine Eigenschaften des Ticket-Systems
    {stamper_prop}        Wahrscheinlichkeit, dass beim Einsteigen abgestempelt wird
    {ticketbuy_prop}    Wahrscheinlichkeit, dass beim Einsteigen eine Fahrkarte gekauft wird
    {chattiness}        Wieviel reden die Fahrgäste? (Begrüßung, Danke...)
    {whinge_prop}        Wieviel meckern die Fahrgäste?

    [ticket]        Fügt einen Fahrkartentyp hinzu
    {name}            Name in der Landessprache
    {name_english}        Name in Englisch
    {max_stations}        Anzahl der maximal zulässigen Haltestellen mit diesem Ticket (0 = beliebig)
    {age_min}        Mindestalter für diese Fahrkarte
    {age_max}        Höchstaler für diese Fahrkarte
    {value}            Preis für diese Fahrkarte
    {displaystring}        Anzeige-String für Fahrscheindrucker


***************************
Maczno by mati555
***************************

[ticketpack]
0.6
0.1
0.4
0.0


[ticket]
20 minutowy - normalny
20 minut po calej sieci PKMu
4
18
200
2.20
20min - Nor
##############

[ticket]
20 minutowy - ulgowy
20 minut po calej sieci PKMu
4
0
17
1.10
20min - Ulg
##############

[ticket]
Jednorazowy - normalny
jeden przejazd na jednej linii
0
18
200
3.00
1-raz - Nor
##############

[ticket]
Ulgowy – wszystkie linie
jeden przejazd na jednej linii
0
0
17
1.50
1-raz - Ulg
##############

[ticket]
Dobowy – wszystkie linie
wazny 24h na wszystkich liniach
0
0
200
10.00
Dobowy
##############

Na samej górze mamy napisaną instrukcję po niemiecku, więc na podstawie wstępu i pierwszego biletu wytłumaczę z czym to się je:

Cytat:[ticketpack] <-- Określa początek definiowania paczki biletów
0.6 <-- Prawdopodobieństwo skasowania biletu przy wejściu do pojazdu (ale nie pamiętam dobrze, czy to rzeczywiście to)
0.1 <-- Prawdopodobieństwo zakupu biletu przy wejściu do pojazdu
0.4 <-- Jak bardzo skorzy do rozmowy są pasażerowie (mówienia dzień dobry, dziękuję itd)
0.0 <-- Jak bardzo pasażerowie narzekają


[ticket]<-- Określa początek definiowania konkretnego biletu
20 minutowy - normalny <-- Nazwa w języku ojczystym
20 minut po calej sieci PKMu <-- Nazwa po angielsku (w praktyce druga linijka do wykorzystania w celu dania graczowi jakiś informacji)
4 <-- Maksymalna ilość przystanków, jaką można przejechać na tym bilecie (żeby było bez ograniczeń należy wpisać 0)
18 <-- Minimalny wiek, aby kupić bilet (dla ulgowych zacząć od 0)
200 <-- Analogicznie maksymalny wiek, aby kupić bilet
2.20 <-- Cena
20min - Nor <-- Napis na bileterce (chyba w moim wypadku wykorzystałem maksymalną ilość znaków na bileterce)
##############

3. W pliku global.cfg znajdującym się w folderze twojej mapy podaj dobrą ścieżkę do twojego pliku .otp. W moim przypadku:

Cytat:[ticketpack]
TicketPacks\Maczno\Maczno.otp


W razie problemów lub dalszych pytań służę uprzejmie.
A jak zapisać plik w formacie .otp?
Notatnikiem.
Jakie bilet musi mieć wymiary, żeby idealnie zmieścił się na bloczku z biletami?
Standardowo, bez modyfikacji plików w blenderze to będzie 411 na 218 pikesli (odejmuję zszywkę)
Przekierowanie