Strefa OMSI

Pełna wersja: Brak przeźroczystości w obiektach.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam.

Tworzę sobie swój obiekt do OMSI.
W sketchup'ie daję teksturę Fenster_int.tga.
W blender'ze wszystko wygląda poprawnie - eksport do .x.

I tu zaczynają się problemy:

- Po eksporcie do .x i wczytaniu do OMSI obiekt się nie pojawia (DirectX wywala się w logu)

- Po eksporcie z .x do .o3d obiekt pojawia się, ale szyby (Fenster_int.tga) są szare.

Próbowałem zmienić teksturę szyby w blender'ze z tga na dds (konwert DDS DXT5 w Paint .Net'ie) nadal jest brak przeźroczystości.

Przesyłam .sco
[groups]
1
kewin111 (Anonim14PL)
Malczyce

[friendlyname]
Posterunek

[rendertype]
4


[mesh]
posterunek.o3d



[matl]
Fenster_int.dds
0

[matl_alpha]
2

[matl_envmap]
envmaptest.bmp
0.75

[fixed]

[shadow]

Co powinienem zrobić / dopisać?
Proszę o pomoc.
Prawdopodobnie materiał z fenster_int.dds wyeksportował się kilka razy z rzędu (typowe dla połączenia Sketchup + X-Converter z SDK i makabryczne dla wydajności), a wpis matl działa tylko na pojedynczy (numer porządkowy materiału definiuje liczba pod nazwą tekstury).
Czyli co zrobić?

Już sam głupiałem, bo kiedyś też eksportowałem to .o3d i nie było problemu.
Pora zaspamować tym samym linkiem co zawsze. Sprawdzone doświadczalnie, z obiektami importowanymi ze sketchupa radzi sobie dobrze.
Witam raz jeszcze.
Otóż Wszystko jest już dobrze, ale chciałbym żeby odbicia pojawiały się przy przeźroczystości "normalnej" ( [matl_alpha] = 1) a nie przy przeźroczystości która powoduje że w szybie nie widać wnętrza ( [matl_alpha] = 2).

Da się to zrobić?
Przezroczystość „normalna” (1 = alpha test) oznacza, że obiekt jest albo widoczny albo nie, bez stopni pośrednich. W przypadku 2 (alpha blend) dobrze jest wyeksportować same szyby względnie inne przezroczyste szyby do osobnego pliku 3D i dodać go do sco po normalnym obiekcie a najlepiej na samym końcu, wtedy problemu ze znikającym wnętrzem nie będzie.
Przekierowanie