Witam,
Co należy napisać w pliku .osc aby wyświetlił się tekst np. Na sterowniku? Jakie pliki dodatkowo muszę zmienić w przypadku dodawania nowej czcionki? (Tworzę nowa czcionkę i plik .oft, gdzie w plikach pojazdu dodać tą czcionkę i jak ją wyświetlić?)
Pozdrawiam
_SJaso
Czcionkę dodajesz w pliku model.cfg, wpisem u góry z oznaczeniem [texttexture] (w modelu który modyfikujesz powinny już jakieś być)
Kod:
12
[texttexture]
cockpit_temperatur1
LCD_7-Segment
256
64
0
50
50
50
Pierwsza cyfra to numer kolejny (bardzo ważny), musisz wpisać ją zgodnie z już istniejącymi w modelu (jeśli ostatnia jest z numerem 11 to Twoja powinna znaleźć się po niej i mieć numer 12).
Następnie mamy słowo kluczowe [texttexture], potem nazwa naszej tekstury, pod jaką chcemy z niej korzystać w skrypcie (czyli w plikach .osc, tutaj mamy: cockpit_temperatur1). Nazwa ta powinna być dopisana do któregoś z plików stringvarlist. Posługując się tą zmienną przypisujesz konkretny tekst, który sobie zaprogramujesz w skrypcie.
Następnie masz nazwę czcionki z pliku .oft (nazwę czcionki, nie nazwę pliku; tutaj: LCD_7-Segment). Dalej jest to bodajże rozdzielczość, a 3 ostatnie linijki to kolor (w RGB).
Żeby skorzystać z niej (obok działającego skryptu) musimy dopisać pod modelem .o3d (oczywiście w model.cfg) na którym tekst ma się wyświetlać linijki:
Gdzie liczba to numer naszej texttexture zdefiniowany wyżej. Do wyświetlania trzeba stworzyć sobie osobny plane i nasunąć go w miejsce, gdzie chcemy mieć tekst.
W skrypcie wykorzystujemy to, używając wcześniej zdefiniowanej nazwy zmiennej (u nas cockpit_temperatur1). Po tekście, który chcemy wyświetlić dajemy komendę (S.$.cockpit_temperatur1) i to tyle.
Na przykład zapisanie w linijce:
spowoduje wyświetlenie napisu STOP na miejscu, do którego przypisano czcionkę nazwaną test.
Tylko uzupełnię z pamięci
Cytat:Dalej jest to bodajże rozdzielczość, a 3 ostatnie linijki to kolor (w RGB).
Pierwsza to szerokość tekstu, druga to wysokość, a trzecia to zmienna włączająca/wyłączjąca [1/0] kolorową bitmapę czcionki.
Dzięki za odpowiedzi! A jest jakiś szybki sposób na wycentrowanie tekstu?
Pozdrawiam
_SJaso
Czyli rozumiem że jeśli wycentruje czcionkę w łańcuchu (np. W przypadku 16 znaków będzie 4 [......test......]) napisz wyświetli się na środku?)
Jeszcze co do przypisywania czcionki do obiektu, jak to się robi?
Pozdrawiam
_SJaso
W teorii chyba tak, najlepiej jak sam sprawdzisz.
Jak jak to się robi? Pablo Ci napisał:
Cytat:Żeby skorzystać z niej (obok działającego skryptu) musimy dopisać pod modelem .o3d (oczywiście w model.cfg) na którym tekst ma się wyświetlać linijki:
Kod:
[useTextTexture]
12
Gdzie liczba to numer naszej texttexture zdefiniowany wyżej. Do wyświetlania trzeba stworzyć sobie osobny plane i nasunąć go w miejsce, gdzie chcemy mieć tekst.
Faktycznie, dzięki za pomoc
Jeszcze co do tego co dodał @mati555
Cytat:zmienna włączająca/wyłączjąca [1/0] kolorową bitmapę czcionki
Jeśli będzie 0, czcionka będzie takiego koloru jakiego jest bitmapa, a jeśli będzie 1 kolor mogę ustalić kolejnymi trzema zmiennymi?
Pozdrawiam
_SJaso
Dobra, kolejne pytania: jak przeczytać w pliku .osc informacje z pliku hof (chodzi mi o to jak zdobyć informacje o tym co jest w pierwszej linijce kierunku i drugiej - oddzielnie)?
Jakie są skróty oprócz np. S.L, S.$ I co one oznaczają (możliwie wszystkie)?
Jak przypisać zmiennej x wartość zmiennej y?
Pozdrawiam
_SJaso