Strefa OMSI

Pełna wersja: Dysk M2 NVMe PCI
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. Mam trochę może nie typowe pytanie. Czy ktoś z forumowiczów używa może do grania w Omsi w/w dysku?? Obecnie gram na zwykłym SSD i jakaś tam różnica jest w stosunku do dysków HDD. Zastanawiam się , czy kafle z mapy będą sie jeszcze szybciej wczytywać bo strasznie mnie to irytuje. Teoretycznie powinno być szybciej , niż na SSD , ale wolałbym to mieć potwierdzone , bo jak różnicy nie będzie to zainwestuje te pieniążki inaczej :) .Dzięki za jakieś odpowiedzi
Ja posiadam w laptopie taki dysk
https://www.ceneo.pl/78720953?se=Q72bbKX...PMQAvD_BwE. Miałem wcześniej OMSI na zwykłym HDD i była to mordęga pomimo dobrego sprzętu. Teraz lagi się zdarzają ale mapy wczytują się dużo szybciej i na mniejszych mapach mam 60 fps a przy większych np FS to 30 w centrum.
Dzięki za odpowiedź. Ja ostatnio modernizowałem komputer , i teraz walcze na Ryzen 5 2600 przy 4.1ghz , 16gb ramu , i Radeonem 5700xt , i po przesiadce dalej mam te irytujące doczytywania kafli. Jednak SSD pod PCIe jest zdecydowanie szybszy niż klasyczny SSD , ale widzę że nawet najlepszy dysk bedzie mieć problemy , a myślałem sobie że właśnie MNve rozwiąże ten problem bo o plynność się nie musze martwić , tylko te doczytywanie tekstur itp.
Sprawę mocno może poprawić włączenie opcji wczytywania całej mapy przy starcie, wtedy te ścinki są ograniczone do minimum.
Niestety to wina robiących mapy. Dziesiątki tysięcy teksturek często o bardzo małej wielkości - od kilkunastu do kilkuset kB będą się wolno wczytywać - nawet na mega szybkich dyskach. Ja do najnowszej odsłony mapy Lublin zaproponowałem i zacząłem wdrażać inne rozwiązanie - na 10 megabajtowej teksturze o wymiarach 4k x 4k zawarłem multum tekstur do ponad pół kilometrowego kawałka mapy. Jestem pewien że jedna taka tekstura wczyta się szybciej niż kilkadziesiąt mini teksturek.
Sprostuję - nie robiących mapy, tylko robiących obiekty;) No chyba że autor mapy równocześnie je robi, to wtedy się zgodzę, ale to jest akurat mniejszość;)
No tak masz rację - mapa z dedykowanymi obiektami może sobie pozwolić na mega tekstury gdzie na takiej teksturze 4k x 4k można wstawić 64 ściany w bardzo dobrej rozdzielczości 512x512. Jednak pobierać takie tekstury do wykorzystania jednego budynku to też nie jest zbyt rozsądne.
Z tym wczytywaniem całych map , to mimo zinstalowania 4GB Patch , OMSI mi się wysypuje przy końcu wczytywania. Bawiłem się jeszcze w STOREMI , ale tam też żadejn różnicy nie było. Trzba poczekać , może LOTUS będzie lapeszy.
Przekierowanie