30.04.2020, 13:30
Dzień dobry.
Chciałbym zaprezentować projekt poboczny dla mapy Wrocławia tworzonej przez AdamAkaAndrzej do spółki ze mną. To co udało mi się do tej pory stworzyć i co jest w planach, to fragment Wrocławia z przełomu tysiącleci po trasie autobusowej linii 105 biegnącej niegdyś z Kromera do Sołtysowic.
Ten post będzie miał formę "więcej paplaniny - mniej screenów" aczkolwiek liczę na to że pomimo tego przyjmie się.
Dlaczego akurat te lata?
Wybrałem akurat taki okres odwzorowania symulacji z prostego powodu. Raz, że moim zdaniem jest to bardzo ciekawy czas w historii wrocławskiej komunikacji miejskiej, dwa - że są jakieś, choćby szczątkowe zdjęcia z tych lat przedstawiające te tereny. Dlaczego nie początek, albo połowa lat 90.? - powód jest prosty - brak bazy zdjęciowej. Dlaczego nie np. rok 2005 czy 2009 - dlatego że miejsca które zostaną na mapie pokazane mają odwzorowywać głównie taki Wrocław którego już nie ma. Chociażby obecnie już zbudowany tzw. "pl. Kromera" przez 20 lat zmienił się diametralnie - powstały nowe drogi, wyburzono wiele budynków a w ich miejsce wstawiono nowe, i tak dalej, i tak dalej... 2000 rok, czyli ten na który jest planowane odwzorowanie mapy, to granica dwóch "okresów" w historii Wrocławia - kończącej się ery lat 90. i początek nowoczesnego miasta jaki znamy do dzisiaj. Otoczenie na tej mapie pasuje zarówno do roku 2000, jak i do 1999 i 2001 - do 2002 już nie, a w 1998 roku nie wiem jak to wyglądało dlatego bezpieczniej było ująć taki przedział dat.
Dlaczego linia 105?
Od lat 50. podstawowym środkiem lokomocji mieszkańców Sołtysowic była linia 105 kursująca albo do pętli Karłowice przy ul. Zawalnej albo do pętli przy ul. Kromera. Tak było do roku 2004 kiedy pojawiła się tam również linia 119, natomiast samo 105 padło ofiarą "przetrasowania" z linią 116 w roku 2008. Ówcześnie kursująca linia 116 z Placu Grunwaldzkiego do Świniar została przetrasowana do Sołtysowic, a do Świniar pojechało 105 i tak jest do dzisiaj - tak było w planach, oczywiście niegdyś te linie zmieniały swoje przebiegi ale to nie jest najważniejsze.
Ważnym kryterium dlaczego akurat zdecydowałem się na odwzorowanie tej linii jest teren po jakim przebiega. Tak jak wspomniałem wyżej, poza nielicznymi starymi kamienicami pozostałymi w rejonie "pl. Kromera" ten rejon zmienił się nie do poznania. Ulice T. Boya-Żeleńskiego i J. Kasprowicza przez które linia przebiega zostały odremontowane. Od 2008 roku funkcjonuje także nowa pętla na Sołtysowicach, przeniesiona względem starej o kilkaset metrów. Oczywiście na mapie zostanie odwzorowana jej stara lokalizacja.
105 jest linią którą łatwo stworzyć. Przebiega w dużej mierze przez mniej zurbanizowane tereny Wrocławia, które są łatwiejsze do odwzorowania niż duże arterie i place. Nie jest to długa linia - według rozkładów z 2000 roku jej czas przelotu w 1 stronę wynosi ok. 15 minut.
Ile to zajmie?
Standardowe pytanie tego, kto nigdy nie zasmakował edytora OMSI. Nie wiadomo. Plan jest taki, aby skończyć do wakacji. Nie chciałbym tworzyć tej mapy w nieskończoność, bo nie ukrywam że ten projekt jest "ofiarą" nudy Standardowo proszę o nie zadawanie pytań dotyczących tego faktu bo nie ma nic bardziej denerwującego niż stosowanie się do napiętych terminów.
Zanim screeny, moja gorąca prośba - jeśli ktoś posiada zdjęcia ulic takich jak: Kromera, Boya-Żeleńskiego, Kasprowicza, Przybyszewskiego, Czajkowskiego, Sołtysowicka, Redycka wykonane w latach 1998 - 2002 i chciałby mi je udostępnić, bardzo proszę o kontakt. Jedyne na czym obecnie się wzoruję to geoportale z 1994 i 2006 roku oraz zdjęcia na jednym z portali
Screeny:
Pętla Kromera:
Ostatni screen to widok na pętlę z podupadającego wówczas targowiska, będące wówczas w cieniu swojej dawnej świetności. Wyburzone w 2001 roku, na jego miejscu stoi obecnie spory budynek mieszkalny.
ul. Tadeusza Boya-Żeleńskiego
Chciałbym zaprezentować projekt poboczny dla mapy Wrocławia tworzonej przez AdamAkaAndrzej do spółki ze mną. To co udało mi się do tej pory stworzyć i co jest w planach, to fragment Wrocławia z przełomu tysiącleci po trasie autobusowej linii 105 biegnącej niegdyś z Kromera do Sołtysowic.
Ten post będzie miał formę "więcej paplaniny - mniej screenów" aczkolwiek liczę na to że pomimo tego przyjmie się.
Dlaczego akurat te lata?
Wybrałem akurat taki okres odwzorowania symulacji z prostego powodu. Raz, że moim zdaniem jest to bardzo ciekawy czas w historii wrocławskiej komunikacji miejskiej, dwa - że są jakieś, choćby szczątkowe zdjęcia z tych lat przedstawiające te tereny. Dlaczego nie początek, albo połowa lat 90.? - powód jest prosty - brak bazy zdjęciowej. Dlaczego nie np. rok 2005 czy 2009 - dlatego że miejsca które zostaną na mapie pokazane mają odwzorowywać głównie taki Wrocław którego już nie ma. Chociażby obecnie już zbudowany tzw. "pl. Kromera" przez 20 lat zmienił się diametralnie - powstały nowe drogi, wyburzono wiele budynków a w ich miejsce wstawiono nowe, i tak dalej, i tak dalej... 2000 rok, czyli ten na który jest planowane odwzorowanie mapy, to granica dwóch "okresów" w historii Wrocławia - kończącej się ery lat 90. i początek nowoczesnego miasta jaki znamy do dzisiaj. Otoczenie na tej mapie pasuje zarówno do roku 2000, jak i do 1999 i 2001 - do 2002 już nie, a w 1998 roku nie wiem jak to wyglądało dlatego bezpieczniej było ująć taki przedział dat.
Dlaczego linia 105?
Od lat 50. podstawowym środkiem lokomocji mieszkańców Sołtysowic była linia 105 kursująca albo do pętli Karłowice przy ul. Zawalnej albo do pętli przy ul. Kromera. Tak było do roku 2004 kiedy pojawiła się tam również linia 119, natomiast samo 105 padło ofiarą "przetrasowania" z linią 116 w roku 2008. Ówcześnie kursująca linia 116 z Placu Grunwaldzkiego do Świniar została przetrasowana do Sołtysowic, a do Świniar pojechało 105 i tak jest do dzisiaj - tak było w planach, oczywiście niegdyś te linie zmieniały swoje przebiegi ale to nie jest najważniejsze.
Ważnym kryterium dlaczego akurat zdecydowałem się na odwzorowanie tej linii jest teren po jakim przebiega. Tak jak wspomniałem wyżej, poza nielicznymi starymi kamienicami pozostałymi w rejonie "pl. Kromera" ten rejon zmienił się nie do poznania. Ulice T. Boya-Żeleńskiego i J. Kasprowicza przez które linia przebiega zostały odremontowane. Od 2008 roku funkcjonuje także nowa pętla na Sołtysowicach, przeniesiona względem starej o kilkaset metrów. Oczywiście na mapie zostanie odwzorowana jej stara lokalizacja.
105 jest linią którą łatwo stworzyć. Przebiega w dużej mierze przez mniej zurbanizowane tereny Wrocławia, które są łatwiejsze do odwzorowania niż duże arterie i place. Nie jest to długa linia - według rozkładów z 2000 roku jej czas przelotu w 1 stronę wynosi ok. 15 minut.
Ile to zajmie?
Standardowe pytanie tego, kto nigdy nie zasmakował edytora OMSI. Nie wiadomo. Plan jest taki, aby skończyć do wakacji. Nie chciałbym tworzyć tej mapy w nieskończoność, bo nie ukrywam że ten projekt jest "ofiarą" nudy Standardowo proszę o nie zadawanie pytań dotyczących tego faktu bo nie ma nic bardziej denerwującego niż stosowanie się do napiętych terminów.
Zanim screeny, moja gorąca prośba - jeśli ktoś posiada zdjęcia ulic takich jak: Kromera, Boya-Żeleńskiego, Kasprowicza, Przybyszewskiego, Czajkowskiego, Sołtysowicka, Redycka wykonane w latach 1998 - 2002 i chciałby mi je udostępnić, bardzo proszę o kontakt. Jedyne na czym obecnie się wzoruję to geoportale z 1994 i 2006 roku oraz zdjęcia na jednym z portali
Screeny:
Pętla Kromera:
Ostatni screen to widok na pętlę z podupadającego wówczas targowiska, będące wówczas w cieniu swojej dawnej świetności. Wyburzone w 2001 roku, na jego miejscu stoi obecnie spory budynek mieszkalny.
ul. Tadeusza Boya-Żeleńskiego