Strefa OMSI

Pełna wersja: Rocar De Simon U412-260 (BETA)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
[Obrazek: 84HjRaD.jpg]

Nazwa projektu: Rocar De Simon U412-260
Faza projektu: Wersja Beta
Autorzy projektu: Paul Pârlea (twórca projektu), Matei Melinte, Andrei Pintea, Pavlos Andreas, Gabriel Dumitriu, Andrei Cristian (zdjęcia i dane techniczne pojazdu), Dragoș Anoaica (pomoc przy zdjęciach i konstrukcji modelu), Andrei Roșu (pomoc przy modelowaniu), Dragoș Cîșu (skrypty, beta-testy i sugestie), Mihai Bucșan (szczegółowy opis historyczny pojazdu), Diego S.R. i Morphi (dźwięki).
Źródło: Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.
Download: Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.

Opis projektu: Rocar to marka autobusów pochodząca z Rumunii. Ma ona rodowód włoski, stąd wygląd tych pojazdów może kojarzyć się właśnie z zachodnioeuropejskimi autobusami.
Twórcy oddają do naszej dyspozycji model U412-260 z początku produkcji. Jest to wersja beta, więc gdzieniegdzie mogą trafić się uchybienia (ale ja takowych nie zaobserwowałem, model jak na betę jest bardzo dobry). Być może wkrótce zobaczymy więcej Rocarów, gdy twórcy projektu je ukończą.

Prezentacja wideo:
Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.
Autobus bardzo przyjemny do prowadzenia. Fakt ma kilka niedoróbek, ale jest to wersja BETA. Jak na taką wersję pojazd prezentuje się znakomicie. Nie wiem jak Wam, ale przód autobusu wygląda dosyć znajomo (?) coś takiego jak Berliet:) Moja ocena 8.5/10.
Proporcjami frontu to przypomina Zemuna IK170, prototypowy trolejbus, którego w późniejszym okresie Jugole zaopatrzyli w cywilizowany silnik D2156HM6U i jeździli nim po Belgradzie w ramach testu. Bez wątpienia projektant patrzył i na Berliety, i na Ikarusy-Zemuny, aż się chętnie zagłębię w rumuńskie źródła, bo na 100% historia Rocara będzie ciekawsza niż on sam.
Model jest w porządku, ale czterech liter to on nie urywa, nie ma efektu "WOW CHCĘ TO". Tekstury wnętrza wyglądają lekko paintowo - ot poziom mniej więcej 2015 r., brak logotypów producenta szyb... Buda jest OK i tyle.
Dźwiękowo jest przyzwoicie, ciężko schrzanić odgłos silnika MAN D0826 i skrzyni Voith przy miliardzie ogólnodostępnych sampli. Reszta odgłosów wozu też nie kaleczy uszu.
Jak na betę jest w porządku, choć brakuje mi "tego czegoś". Niemniej dla Rumunów to coś jak nasz Jelcz 120M w "peerowej" budzie 1991-1995, taki symbol raczkującej komunikacji po przewrocie 1989 (ich przewrót był nieporównywalnie bardziej krwawy od naszego, a jego skutki jeszcze bardziej opłakane dla miejskich przewoźników, stąd słynne 40-letnie Ikarusy z NRD jeżdżące tam po dziś dzień). Moja osobista ocena? Dla finalnego wozu byłoby to 6,5, może 7, z racji że to beta to można tę ocenę o oczko podciągnąć. Dla mnie jest to tylko ciekawy, oryginalny wóz z zagramanicy, na pewno nim od czasu do czasu wyjadę ze swojej wirtualnej zajezdni, ale nie przyciągnął mnie na tyle, by nim pojeździć dłużej.
Hello guys! I am Paul Parlea (the creator of this mod) and this is my first post on the forum (albeit being registered for years now).
I will clarify some aspects concerning the De Simon history and, to a lesser extent, the Rocar history as a manufacturer.

In 1992, there was a need to come up with a more modern bus than what was produced at the time (the morally outdated DAC 112UDM/DAC 117UD introduced in 1979 which carried over from the German-licensed Roman 112UD from 1975). As a result, Rocar wanted to buy a license from a foreign manufacturer. The De Simon coachbuilder from Italy came up with a range of urban and suburban buses based on MAN chassis. Out of thesse proposed models, only the UL70 Starbus model (see attachment 1) was finally bought.
[attachment=2828]
The Romanian production would commence in 1996, and Italian sourced components will be gradually replaced with Romanian ones.
Many people have said that the De Simon (or Inbus U210, as it is known in Italy) resembles the Berliet/Renault PR100, but they're wrong. The Italian model was designed by Andrea Pininfarina in 1979 (see photo 2) and facelifted in mid 80s such that it looked like the first Rocars.
[attachment=2829]
Someone said that the front end looks like an Yugoslavian Ikarus, but those were designed with a Berliet inspiration in mind in early 80s.
Rocar De Simon could've been a good transition model from the 112UDM to the U812 Autodromo (of which sadly only one prototype was made), but it carried on until 2003, when the company went bankrupt due to mismanagement and ill-willness from the board and government altogether (just to mention, Mercedes-Benz was interested in buying the production facility in Bucharest in 1996, but the Romanian direction refused because, I joke you not, "we won't sell our country to capitalist thieves!"). Ironically, the 112UDM/117UD and their trolleybus versions (212E and 217E) would be produced in parallel with the De Simon until 2000 (117UD until 1998 in very limited numbers, though).
Lewe lusterko do poprawy, odwrotny widok. Poza tym całkiem fajny autobus.
Przekierowanie