Strefa OMSI

Pełna wersja: Fikcyjne Mazury PKS (wydanie 19.06.2021)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam przychodzę pokazać mój kolejny projekt , nad którym pracuję . Są to Fikcyjne Mazury PKS , czyli prawdopodobnie pierwsza mapa PKS z tych rejonów.

Jest to przeróbka mojego poprzedniego projektu , jednak stare miejsca zostaną zmienione , aby nadać mazurski klimat .Planuję zrobić 7 linii autobusowych , mają to być głównie linie międzymiastowe.

Obecnie planuję zrobić połączenie Tomczyn - Osiedle Guzianka , oraz Ruciane-Nida Osiedle - Pisz Centrum.

Udało mi się wykonać mapę do Rucianego-Nida Osiedla , gdzie dalej planuję zrobić Dworzec.

Przesyłam parę screenów , mam nadzieję , że mapa wam się spodoba.

Co miesiąc będę wysyłał screeny ze stanem prac nad mapą;)

https://imgur.com/SVW6adf

https://imgur.com/00WHYEi

https://imgur.com/6OaA0wj

https://imgur.com/QtGOiiN

https://imgur.com/cbkBrBS

https://imgur.com/yAJxAJ5

https://imgur.com/fPncTna

https://imgur.com/O8RqGOH

https://imgur.com/PyX2Ws0



https://imgur.com/cfrfRqC

https://imgur.com/cJghUXZ

https://imgur.com/f8hkres

https://imgur.com/NaP9Q6R

https://imgur.com/eXthRtY

https://imgur.com/zR8ArEy
Ciekawy projekt na dobrym poziomie. Jeśli miałbym jakieś zastrzeżenia czy sugestię, to będą to:
Screen nr 4 - zamieniłbym przynajmniej jeden z tych zardzewiałych słupków PKS na jakiś inny dla różnorodności
Screen nr 6 - znaki drogowe trochę za blisko jezdni
Screen 7 i 8 - zbyt mocne wcięcia przy dojeździe do skrzyżowania. Jest za wąsko, autobusy będą haczyć ośką po tym. Linią niebieską zaznaczyłem, jak mogłaby iść droga:
[Obrazek: ke5zVJz.jpg]
[Obrazek: ncOfwP0.jpg]
Screen 10 - na łące po lewej za przystankiem można dodać jakiś plac zabaw i jakieś budki, żeby nie było pustki
Screen 11 - znak "koniec terenu zabudowanego" przesunąłbym trochę w prawo od jezdni
Screen 14 - tutaj można nieco urozmaicić, poprzez wstawienie kilku innych autobusów statycznych np. Ikarus 395 czy Autosan H9 (statyczna H9-tka jest dostępna wraz z wersją H9 do ruchu AI na forum).

To tyle z sugestii, nie ma o co więcej się "przyczepić". Życzę powodzenia w pracach i ukończeniu tego projektu :czesc:
Bardzo podoba mi się ten projekt, na większości ulic mapa wygląda schludnie i estetycznie, ale jest parę rzeczy do poprawy lub zastanowienia się, aby mapa mogła być jeszcze lepsza:

#1 - ten bilbord wygląda trochę samotnie i nienaturalnie,
#3 - zatoczka wydaje mi się być za szeroka, przez co dziwnie wygląda,
#5 - wymieniłbym ten znak z nazwą miejscowości na inny, taki na którym nazwa miejscowości byłaby większa
#6 - dodałbym więcej znaków informujących o zbliżaniu się do przejazdu
#9 - widać łączenia splinów trylinki, tzn. zrobiłbym ten wjazd w inny sposób,
#15 - tekstura kostki baumy na parkingu marketu jest zdecydowanie za duża, przez co nie wygląda to dobrze

To tyle, rozumiem, że nie jest to jeszcze finalny wygląd i mapę będziesz rozbudowywał, a po poprawie tych paru mankamentów mapa może być naprawdę świetna:)
Świetna robota! Widać że bardzo się starasz:) A wiadomo jakiej długości będą linie?
(29.08.2020 09:25)Janusz7761 napisał(a): [ -> ]Świetna robota! Widać że bardzo się starasz:) A wiadomo jakiej długości będą linie?

Linie planuję , aby były długie , powyżej 30 minut w jedną stronę , Połączenie Tomczyn > Osiedle Guzianka już ma 30 minut w jedną stronę , oraz mam w planach zrobić jakieś wyczerpujące połączenie do 50 minut w jednym kierunku.
Witam ,otóż postanowiłem , że wydam mapę jako Fikcyjne Mazury PKS , ponieważ dodałem trochę więcej nowych terenów , z czego wyjdą 4 obiegi w tym 1 nocny.


obieg 132 Tomczyn -> Ruciane-Nida Osiedle

obieg 134 Stare-Sady Dworzec Kolejowy -> Ruciane-Nida Dworzec PKP

obieg 135 Ruciane-Nida Dworzec PKP -> Jazgarzewszczyzna Pętla

obieg N131 Ruciane-Nida Dworzec PKP ->Tomczyn (przez Spychowo , Uktę , powrót przez Stare Sady , Spychowo)



Tutaj przedstawiam wam screeny z obecnym stanem prac:


Spychowo

https://imgur.com/U6xUq6a
https://imgur.com/URlTPhV
Jazgarzewszczyzna
https://imgur.com/KfJOJC0

Zalipie

https://imgur.com/tZ4gnTG
https://imgur.com/MnLs22v
https://imgur.com/sgsuyAa
https://imgur.com/IhJbUJk[/img]

Stare Sady

https://imgur.com/gPyoAaZ
https://imgur.com/F1u6FrV
https://imgur.com/O3oUXMm
https://imgur.com/vfAUx73
https://imgur.com/yu1wkAh
https://imgur.com/FoSlVDo

Tomczyn

https://imgur.com/wme29JQ
https://imgur.com/sNviR5H
https://imgur.com/XpbDzPq
Witam , chciałbym się pochwalić dość sporym "progressem" na mapie

Całe tereny aż do urzędu miasta w Rucianych-Nidach zostały skończone , w tym AI od Tomczyna do Jazgarzewszczyzny.
Postanowiłem , że niedługo wydam publiczną Betę Mazur , na której będą znajdowały się 3 obiegi:
-Obieg 133 Tomczyn -> Jazgarzewszczyzna (15 min w jedną stronę)
-Obieg 134 Tomczyn -> Ruciane-Nida Dworzec PKP (30 minut w jedną stronę)
-Przewóz dzieci Ruciane-Nida Szkoła -> Wojnowo (12 minut w jedną stronę)

Do mapy zostaną dołączone dedykowane malowania od Allisona.

Oczywiście trochę screenów:

Stare Sady
https://imgur.com/E4jm8FT
https://imgur.com/DlFsZbZ
https://imgur.com/2FpL2kQ
https://imgur.com/Umeek4n
Kierwik
https://imgur.com/tSARoi3
https://imgur.com/xPIqF77
https://imgur.com/WRfdRTN
https://imgur.com/qWtpHKW
https://imgur.com/ISrKbpu
https://imgur.com/6PT7TU4
Bystrz
https://imgur.com/5ybQetK
https://imgur.com/MttRGi3
Spychowo bocznica kolejowa
https://imgur.com/ImGtLQx
Spychowo ulica Juranda
https://imgur.com/fiUq7Yl
Ruciane-Nida
https://imgur.com/vwvtKOT
https://imgur.com/m9jD8yk
https://imgur.com/DkOxCZy
https://imgur.com/cpJbkgf
https://imgur.com/nuf49nM
https://imgur.com/S8M2DrW
Chwilowy koniec naszej wycieczki po Mazurach , czyli urząd miasta w Rucianych-Nidach
https://imgur.com/lo485Jc
No hejka,

pierwsza sprawa, błagam, pokazując mapę wrzucaj screeny w postaci obrazków z tagiem "[img] [/ img]", można wtedy szybciej to przejrzeć i nie trzeba odpalać 1000 kart.

Mapa jest nawet przyjemna w odbiorze, chociaż pozwolę sobie przyczepić się do niektórych detali.

Wszędzie wzdłuż drogi dodałbym teksturę ziemi i piachu na łączeniu pobocza z trawnikiem. Polecam do tego "Texture\Heir\Ziemia.bmp" i "Texture\Sand.bmp". Wymieniłbym też znaki drogowe na te z Wrocławia, bo mają trochę lepsze tekstury niż te z podstawki, można to szybko zrobić notepadem.

[Obrazek: E4jm8FT.jpeg] -> Dosyć dziwnie wygląda brukowana zatoczka w tym miejscu, podobnie jak to piaskowe pobocze. Raczej też nie kładzie się kostki pod kątem 45 stopni przy końcach zatoki. Użyj skewa.

[Obrazek: DlFsZbZ.jpg] -> Ten krawężnik nie może być taki kwadratowy. W tle droga się nagle urywa.

[Obrazek: 2FpL2kQ.jpg] -> Znak informujący o nazwie miejscowości wydaje mi się, że jest zwykle wieszany nad znakiem terenu zabudowanego.

[Obrazek: xPIqF77.jpeg] -> Zdecydowanie pobaw się teksturami terenu przy rzece.

[Obrazek: qWtpHKW.jpg] -> tak samo co na ja pierwszym screenie, wyprostuj tą trylinkę, chodnik zakończyłbym raczej krawężnikiem, a nie wbijał go w ziemię.

[Obrazek: ISrKbpu.jpeg] -> poobracaj trochę te busze po prawej stronie, żeby były pod kątem, a nie równolegle do drogi. Wydaje mi się, że stawiasz je ręcznie, więc polecam do tego opcję "To spline". Z łąką po lewej stronie też bym coś podziałał, bo imo wygląda na strasznie zarośniętą. Użyłbym więcej buszu 7 niż yyy tego co masz tutaj (busz 5?)

[Obrazek: 6PT7TU4.jpeg] -> zdecydowanie trzeba pobawić się teksturami terenu, bo ta trawa po prawej jest zbyt jednolita,

[Obrazek: 5ybQetK.jpg] -> czerwień się aż wylewa z tej kostki, malowali ją jakąś farbą ostatnio? Też ją wyprostuj.

[Obrazek: m9jD8yk.jpg] -> podwójny krawężnik po prawej stronie.

[Obrazek: DkOxCZy.jpeg] -> tu też krawężniki się nakładają na siebie.

[Obrazek: cpJbkgf.jpeg] -> tu też jest podwójny krawężnik. Poza tym, naprawdę w lesie położyli chodniki z obu stron?

[Obrazek: lo485Jc.jpg] -> znowu krawężniki. Przy przystanku obniż krzaki, albo zmień ja na na przykład Sceneryobjects\Trees_MC\shrubbery_04, bo te nie są zbyt urodziwe.

Mapa ma ciekawe ukształtowanie terenu, nie jest płaska jak większość map, może być bardzo przyjemne w jeździe, ale osobiście bym ją trochę dopieścił, bo jak wiadomo, to szczegóły tworzą całość;)
Dziękuje , za małe podpowiedzi co do tych szczegółów , przymknę na nie oko , ale za to niestety trudno będzie coś zrobić z tymi krawężnikami wnikającymi w chodnik , gdyż zastosowałem je w całej Rucianej-Nidzie , a jeśli chodzi o to , że są ułożone w lesie , to było to miejsce wzorowane na realnym , gdzie właśnie chodnik był tam ułożony , mimo wszystko , jak znajdę więcej czasu postaram się to poprawić , pozdrawiam.
Dobry.
Po wielu miesiącach przerwy chciałbym ogłosić , że Fikcyjne Mazury są już na ukończeniu. Wydanie planowane jest na 19.06.2021 w sobotę.

Mapa kilka miesięcy kurzyła mi się na dysku z powodu braku czasu na OMSI:(
Jednak udało mi się uzupełnić braki i poprawić część błędów.
Z góry chciałbym podziękować Allisonowi za pomoc merytoryczną , stworzenie dedykowanych malowań , HOFów , dykt , tablic kierunkowych , helperów , testów mapy i wielu innych kwestii mapowych.Również dziękuje Visonowi za zrobienie ruchu AI i przetestowaniu mapy. Z innych osób chciałbym wymienić KMSa , który pomógł mi z optymalizacją mapy , oraz podpowiedział jak urozmaicić krajobraz <3 .

Końcowo na mapie znajdują się 3 obiegi autobusowe , które przedstawione są na mapce poniżej autorstwa Allisona.

[Obrazek: jUmNHRk.jpg]

Oczywiście to póki co Beta mapy i po wydaniu zamierzam ją coraz bardziej rozbudowywać.

Na koniec przesyłam jeszcze screen obrazujący Mercedesa O307 opuszczającego miasto Stare Sady.

[Obrazek: BpG79CF]
Przekierowanie