Strefa OMSI

Pełna wersja: Problem z teksturami 2K/4K
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć,
Mam problem. W kilku autobusach, w których są tekstury w wysokiej rozdzielczości, one po prostu sie nie wyświetlają, element jest biały. Dzieje się to na przykład w nowym Conecto NGT (tekstura świateł), ZiU 682G i tym podobnych. Czasami pomaga zmniejszenie rozdzielczości tekstur w programie graficznym, czasami nie. Z tego co wiem, takie błędy powoduje ilość RAMu (w moim przypadku 4GB), mam 4GB Patch zainstalowany ale on nic nie pomaga. Jest jakieś rozwiązanie tego problemu?
4GB patch nic Ci nie da przy 4GB dostępnego RAMu. Przynajmniej z gigabajt potrzebuje system operacyjny, aplikacje działające w tle, a trochę więcej nawet zintegrowana karta graficzna.
Czyli nic się nie da zrobić? Przerobić tekstury albo coś?
Zmień ich rozmiar z tych 4024 px (chyba) na 4096 px. Mi pomogłowo. Omsi w ogole nie lubi jakis dziwnych wielkości, bardziej gustuje w tych z potęga liczby 2:P
To jest jedno. Drugie to fakt, że niektóre można po prostu przeskalować o połowę w dół (np. z 1024x2048 na 512x1024, zawsze skaluj proporcjonalnie, bo inaczej się rozjadą!!!), większość z nich wcale nie straci na jakości jakoś drastycznie, a za to zaczną Ci się wczytywać.;) To by było na tyle z darmowych metod.
Metodą wymagającą od Ciebie małego nakładu finansowego będzie dokupienie drugiej kostki RAM, koniecznie identycznej z posiadaną (nie musi być tej samej firmy, ale musi mieć te same parametry, tj. pojemność, szybkość magistrali, czasy dostępu itp.). Jak dokupowałem do siebie kostkę DDR3 4 GB to kosztowała mnie raptem 150 zł (plus wysyłka, ja odebrałem sobie osobiście).
Problem rozwiązany, trzeba było zmniejszyć tekstury
Przekierowanie