Strefa OMSI

Pełna wersja: Retarder, jak i gdzie włączyć?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Hej

Chciałabym się dowiedzieć, czy po;

1. Każdy autobus ma retarder czy to zależne od modelu?
2. Jeśli już mam autobus z retarderem, to jaką komendą przycisku mogę go uruchomić?

dziękuję:)
To, czy dany autobus jest wyposażony w retarder zależy od zamontowanego modelu skrzyni biegów - retarder jest jednym z jej elementów. Obecnie chyba wszystkie produkowane skrzynie biegów do autobusów są wyposażone w to urządzenie.
W OMSI modele korzystają z różnych komend do wywołania tej samej funkcji - przykładem mogą być drzwi, w różnych modelach przypisane do różnych <ky_doorfront(numer)>, podobnie będzie z dźwignią retardera lub przyciskiem służącym do włączenia bądź wyłączenia go. Musisz poszukać w opcjach komendy, która będzie zawierać słowo "retarder" i przypisać ją pod jakiś klawisz bądź przycisk na kontrolerze.
W OMSI retarder jest domyślnie włączony - w dołączonych do gry piętrusach jest to przycisk z ikoną "(D)" lub "®", można też włączyć "Dauermodus" automatycznie wdrażający pełne hamowanie retarderem po puszczeniu gazu przyciskiem z piktogramem ">(D)". W dodatkowych modelach występowanie takiego przycisku zależy od tego, jaki pojazd został odzwierciedlony, można też spotkać kilkustopniową dźwignię do ręcznego uruchamiania retardera, np. w Solarisach z Megapacku.
No i mam np, te solarisy jak i też Many Sobol (to chyba autor)
I szukałam w opcjach tych komend z nazwą retarder i nie bardzo to działa
W Solarisach z Mega pack'a retarder jest ukryty pod komendą KY_retarder_wiecej ,KY_retarder_mniej. Jeśli jest coś takiego
[setvar]
reczny_retarder
1
To działają te komendy
To wszystko ;)
Są też autobusy z manualną skrzynią biegów, które posiadają retarder, np. MAN Lion's Coach, Ikarus EAG 395, i są też takie z hamulcem silnikowym, który działa w bardzo podobny sposób, choć na silnik, a nie skrzynię biegów: Mercedesy O303, O305, O307, O407, MAN-y ÜL242-312, Ikarusy 250/256/260/280 (choć nie wszystkie to mają w skryptach, jednak te z płatnych dodatków mają).
W Ikarusach serii 200 hamulec silnikowy oprócz wspomagania hamulców na długich zjazdach, jak retarder, służy również do gaszenia silnika, gdyż nie ma tam przycisku odpowiadającego za zgaszenie motoru. Pojazdy od Perotinusa (czyli wymienione wcześniej Mercedesy oraz MAN-y) posiadają możliwość przełączenia hamulca silnikowego w tryb łączony z normalnym hamowaniem (tj. włącza się po wciśnięciu odpowiedniego przycisku na desce i wciśnięciu pedału hamulca) oraz w sposób polegający na "duszeniu" silnika specjalnym przełącznikiem, w obu przypadkach działa to tylko do momentu osiągnięcia przez pojazd obrotów biegu jałowego, ewentualnie można "udusić" pojazd hamulcem pneumatycznym, bo poniżej silnikowy już nie działa (aczkolwiek nie polecam, w prawdziwym życiu pasażerowie wylądowaliby na podłodze, ludziki w OMSI też nieszczególnie lubią takie gaszenie pojazdu:D ). Można też całkowicie go odłączyć i zapomnieć o jego istnieniu.
Przekierowanie