26.12.2020, 23:48
Jest to tłumaczenie tego poradnika z angielskiego na polski.
Uwagi Autora:
Informacje ogólne
W przeciwieństwie do większości innych gier, najnowsza i najpotężniejsza karta graficzna nie pomoże ci zbytnio w wydajności. OMSI potrzebuje szybkiego procesora, najlepiej dwurdzeniowego lub więcej, z co najmniej 3GHz (dla AMD, dla Intela może to być trochę mniej). Jeżeli chcesz poprawić wydajność, musisz poprawić wykorzystanie procesora. W Omsi procesor przygotowuje również prawie całą grafikę, dzięki czemu karta graficzna jest tylko do ostatecznego renderowania. Oznacza to, że ilość obiektów, a także ilość AI (samochody, autobusy i ludzie) należy ustawić zgodnie z mocą twojego procesora
Jeżeli uzyskasz mniej niż 7-10 FPS (klatek na sekundę) , silnik fizyki zaczyna się psuć (glitch'ować – przyp. tłum.), a autobus zaczyna podskakiwać.
„Patch 4 GB”
Jeżeli szukasz pomocy dotyczącej problemów z wydajnością, możesz często przeczytać „użyj poprawki 4 GB”, ale z jakiego powodu? OMSI, jako aplikacja 32-bitowa, nie może używać więcej niż 4 GB pamięci RAM. 2 z 4 GB są zarezerwowane dla systemu, więc OMSI zwykle może używać tylko 2 GB pamięci RAM, ale w exe można ustawić oznaczenie, które zezwala aplikacji 32-bitowej na wykorzystanie całego 4 GB.
Pomaga to w OMSI z bardzo dużymi mapami, które wymagają dużo pamięci RAM. Ta poprawka technicznie pomaga tylko wtedy, gdy masz problemy z białymi teksturami.
Zaawansowane ustawienia
Najważniejsze rzeczy:
Ustawienia grafiki
Ekonomiczne: W razie potrzeby lusterka są renderowane z mniejszą liczbą klatek na sekundę. Początkowo oznaczało to, że lusterka są renderowane jeden po drugim, więc przy 3 punktach lustrzanych każde z nich działałoby z prędkością 1/3 liczby klatek na sekundę, ale (tak myślę), że wersja 1.6 niewidoczne lustra i tak nie renderuje. Oznacza to, że możesz uzyskać lusterka, które zwykle nie zacinają się tak bardzo w tym ustawieniu
Pełne: każde widoczne lustro jest renderowane z taką samą liczbą klatek na sekundę jak w grze. Nie polecam tego ustawienia, ponieważ może znacznie zmniejszyć wydajność.
Odbicia w deszczu: oznacza mokre ulice. Dodaje całkiem sporo do grafiki, wyłącz ją tylko wtedy, gdy masz duży spadek liczby klatek na sekundę na mokrych ulicach.
Widoczni ludzie w odbiciach deszczu: nie mam doświadczenia z tą opcją, nigdy jej nie aktywowałem. Spróbuj sam.
Grafika (zaawansowane)
Dzwięk
Tutaj najważniejsze: Maks. Liczba dźwięków
Zbyt mała wartość prowadzi do brakujących dźwięków, cichych pasażerów itp. Zbyt wysoka wartość może obniżyć wydajność, ponieważ dźwięki muszą być dekodowane przez procesor.
Ruch AI
Jak poprawić wydajność (podsumowanie najważniejszych rzeczy)
Uwagi końcowe
Mam nadzieję, że ten przewodnik pomoże ci znaleźć najlepsze ustawienia dla twojego komputera. Muszę przyznać, że nie mam doświadczenia ze wszystkimi ustawieniami, ale myślę, że omówiłem najważniejsze rzeczy.
Wszystkie oświadczenia bez gwarancji. Baw się dobrze z OMSI!
┌──────────────────┐
│Licencja: CC0 1.0 Universal │
└──────────────────┘
Uwagi Autora:
Oblong napisał(a):To jest przetłumaczona wersja tego przewodnika. Zrobiłem, co mogłem, z tłumaczeniem, ale możliwe są błędy w tłumaczeniu i błędy gramatyczne.
Informacje ogólne
W przeciwieństwie do większości innych gier, najnowsza i najpotężniejsza karta graficzna nie pomoże ci zbytnio w wydajności. OMSI potrzebuje szybkiego procesora, najlepiej dwurdzeniowego lub więcej, z co najmniej 3GHz (dla AMD, dla Intela może to być trochę mniej). Jeżeli chcesz poprawić wydajność, musisz poprawić wykorzystanie procesora. W Omsi procesor przygotowuje również prawie całą grafikę, dzięki czemu karta graficzna jest tylko do ostatecznego renderowania. Oznacza to, że ilość obiektów, a także ilość AI (samochody, autobusy i ludzie) należy ustawić zgodnie z mocą twojego procesora
Jeżeli uzyskasz mniej niż 7-10 FPS (klatek na sekundę) , silnik fizyki zaczyna się psuć (glitch'ować – przyp. tłum.), a autobus zaczyna podskakiwać.
„Patch 4 GB”
Jeżeli szukasz pomocy dotyczącej problemów z wydajnością, możesz często przeczytać „użyj poprawki 4 GB”, ale z jakiego powodu? OMSI, jako aplikacja 32-bitowa, nie może używać więcej niż 4 GB pamięci RAM. 2 z 4 GB są zarezerwowane dla systemu, więc OMSI zwykle może używać tylko 2 GB pamięci RAM, ale w exe można ustawić oznaczenie, które zezwala aplikacji 32-bitowej na wykorzystanie całego 4 GB.
Pomaga to w OMSI z bardzo dużymi mapami, które wymagają dużo pamięci RAM. Ta poprawka technicznie pomaga tylko wtedy, gdy masz problemy z białymi teksturami.
Zaawansowane ustawienia
Najważniejsze rzeczy:
- Autozapis
- Zmniejszona wielowątkowość
- Wczytaj całą mapę na starcie
Ustawienia grafiki
- Docelowa liczba klatek
- Liczba sąsiednich bloków
- Maks. zakres widoczności
- Min. rozmiar obiektu (% rozmiaru ekranu)
- ... dla odbić
- Odbicia w czasie rzeczywistym
Ekonomiczne: W razie potrzeby lusterka są renderowane z mniejszą liczbą klatek na sekundę. Początkowo oznaczało to, że lusterka są renderowane jeden po drugim, więc przy 3 punktach lustrzanych każde z nich działałoby z prędkością 1/3 liczby klatek na sekundę, ale (tak myślę), że wersja 1.6 niewidoczne lustra i tak nie renderuje. Oznacza to, że możesz uzyskać lusterka, które zwykle nie zacinają się tak bardzo w tym ustawieniu
Pełne: każde widoczne lustro jest renderowane z taką samą liczbą klatek na sekundę jak w grze. Nie polecam tego ustawienia, ponieważ może znacznie zmniejszyć wydajność.
- Systemy cząsteczek
- Maks. złożoność obiektów
- Maks. złożoność mapy
- Maks. złożoność mapy
Odbicia w deszczu: oznacza mokre ulice. Dodaje całkiem sporo do grafiki, wyłącz ją tylko wtedy, gdy masz duży spadek liczby klatek na sekundę na mokrych ulicach.
Widoczni ludzie w odbiciach deszczu: nie mam doświadczenia z tą opcją, nigdy jej nie aktywowałem. Spróbuj sam.
Grafika (zaawansowane)
- Tryb ekonomiczny
- Dynamiczna redukcja bloków
- Tekstury
- Maksymalna pamięć tekstur dla tekstur o wysokiej rozdzielczości
- Rozmiary tekstur odbić w czasie rzeczywistym
Dzwięk
Tutaj najważniejsze: Maks. Liczba dźwięków
Zbyt mała wartość prowadzi do brakujących dźwięków, cichych pasażerów itp. Zbyt wysoka wartość może obniżyć wydajność, ponieważ dźwięki muszą być dekodowane przez procesor.
Ruch AI
- Maks. liczba ruchu ulicznego: Niezaplanowane
- Współczynnik ruchu drogowego
- Zaparkowane auta
- Maksymalna liczba ludzi
- Pasażerowie na przystankach
- Planowe
- Priorytet rozkładu
- Użyj zredukowanej listy AI
Jak poprawić wydajność (podsumowanie najważniejszych rzeczy)
- Zmniejsz liczbę sąsiadujących płytek (1-2)
- Wyłącz cienie
- Ustaw maksymalny ruch drogowy Licznik: nieplanowany poniżej 100
- Ustaw maksymalny ruch drogowy Licznik: zaplanowany poniżej 10
- Ustaw Maks. liczbę ludzi poniżej 150
- Zmniejsz współczynnik ruchu drogowego
- Ustaw maks. Liczba dźwięków od 250 do 400
- Zmniejsz maksymalną złożoność obiektów i map
- Zmniejsz maks. Obj. Widoczność Odległość
Uwagi końcowe
Mam nadzieję, że ten przewodnik pomoże ci znaleźć najlepsze ustawienia dla twojego komputera. Muszę przyznać, że nie mam doświadczenia ze wszystkimi ustawieniami, ale myślę, że omówiłem najważniejsze rzeczy.
Wszystkie oświadczenia bez gwarancji. Baw się dobrze z OMSI!
┌──────────────────┐
│Licencja: CC0 1.0 Universal │
└──────────────────┘