Strefa OMSI

Pełna wersja: Zalecenia dotyczące kart graficznych NVIDIA
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Zalecenia oparte na doświadczeniach.

Zalecenia Sprzętowe

 Dla kart graficznych NVIDIA zaleca się procesory AMD. "Współczesne" minimum dla nowych komputerów to AMD 2600, NVIDIA GTX 1060, 16GB RAM.

Zalecenia Programowe

 System Operacyjny (zwany dalej "OS") powinien być wolny od "ulepszaczy" typu "Game Booster"
OS powinien pracować w "Zrównoważonym" trybie zasilania bądź dedykowanym dla procesora, na czas uruchomionego OMSI.
OMSI powinno posiadać łatkę NTCore 4GB Patch

Karta graficzna NVIDIA powinna mieć następujące ustawienia dla OMSI:
  • Wyostrzanie obrazu – Wedle życzenia użytkownika.
  • CUDA – Procesory Graficzne – Wedle życzenia użytkownika.
  • Filtrowanie anizotropowe – Wedle życzenia użytkownika.
  • Filtrowanie tekstur - jakość – Wysoka Wydajność.
  • Filtrowanie tekstur - ujemna kompensacja poziomu szczegółów – Zablokuj.
  • Filtrowanie tekstur -Optymalizacja anizotropowa próbki – Włącz.
  • Filtrowanie tekstur -Optymalizacja trójlinowa – Włącz.
  • Karta graficzna renderująca OpenGL – Nie Dotyczy OMSI
  • Maksymalna częstotliwość wyświetlania klatek – Maksymalna częstotliwość odświeżania monitora
  • Optymalizacja wątkowa – Wyłącz.
  • Pamięć podręczna jednostki cieniowania – Włącz
  • Potrójne buforowanie – Nie Dotyczy OMSI
  • Synchronizacja pionowa – Użyj ustawienia aplikacji 3D
  • Tryb niskiego opóźnienia – Wedle życzenia użytkownika.
  • Tryb zarządzania energią – Preferuj maksymalną wydajność.
  • Wstępne renderowanie klatek wirtualnej rzeczywistości – Użyj ustawienia
    aplikacji 3D.
  • Wygładzanie krawędzi - FXAA – Wedle życzenia użytkownika.
  • Wygładzanie krawędzi - przeźroczystość – Wedle życzenia użytkownika.
  • Wygładzanie krawędzi - tryb – Wedle życzenia użytkownika. zalecane ustawienia: Wyłącz; zastąp ustawienia aplikacji
  • Wygładzanie krawędzi - ustawienia – Wedle życzenia użytkownika.
  • Wygładzanie krawędzi z próbkowaniem wielu klatek (MFAA) – Nie testowane
  • Wygładzanie krawędzi - korekcja gamma – Wedle życzenia użytkownika.
  • Zamknięcie środowiska – Nie Dotyczy OMSI
Zostały podkreślone ustawienia wpływające na jakość symulacji.

Jeżeli w panelu sterowania NVIDIA znajdują się także inne ustawienia niż te wymienione powyżej, proszę o informację.

Za zakończeniu konfiguracji zalecane jest skonfigurowanie OMSI za pomocą tego poradnika.

Licencja: CC0 1.0 Universal
(27.12.2020 02:04)Anonim17PL napisał(a): [ -> ]Zalecenia oparte na doświadczeniach.

Zalecenia Wstępne

 Dla kart graficznych NVIDIA zaleca się procesory AMD. "

Większej bzdury w życiu nie słyszałem, z własnego doświadczenia wiem że Intel z NVidią działa tak samo a nawet lepiej niż AMD.
Mógłbyś więc te doświadczenia trochę opisać, bo autor wątku jak widać zadał sobie sporo trudu, by przeanalizować wszystkie opcje i zależności między nimi, a ty tu wchodzisz ze "swoim doświadczeniem" i dyskredytujesz wszystkie starania kolegi OPa.
Po zastosowaniu tych ustawień dla omsi wydajność skoczyła aż o 30% Gra rzadziej wywala błedy directa i działa stabilniej. Jeżeli macie problemy z stabilnością symulatora szczerze nie polecam a zalecam zmienić ustawienia na właśnie te!
(27.12.2020 16:52)Goppel napisał(a): [ -> ]Mógłbyś więc te doświadczenia trochę opisać, bo autor wątku jak widać zadał sobie sporo trudu, by przeanalizować wszystkie opcje i zależności między nimi, a ty tu wchodzisz ze "swoim doświadczeniem" i dyskredytujesz wszystkie starania kolegi OPa.

Nigdzie nie jest napisane dlaczego akurat procesory AMD wypadają lepiej z kartami NVidia, to jest subiektywna opinia autora, która w dodatku jest nieprawdziwa, ponieważ każdy benchmark potwierdzi że w grach lepiej sobie radzą procesory Intela niż AMD.
Poza tym nie rozumiem Twojego ataku na moją osobę, ponieważ ja się tylko odniosłem do jednego fragmentu tej wypowiedzi, który po prostu nie może być obiektywny i swoim wydźwiękiem zakłada ewidentny fanboizm. To tak jakby w przepisie na sałatkę warzywną ktoś umieścił coś takiego "do sałatki warzywnej nadaje się TYLKO I WYŁĄCZNIE majonez kielecki", zapominając o tym że istnieje bardzo duże grono osób używające majonezu dekoracyjnego.
EOT.
Niemniej to Ty stawiasz antytezę bez żadnego jej poparcia. W żadnym miejscu w zacytowanej wypowiedzi Cię nie atakuję, porównuję jedynie ścianę starannie zredagowanego i napisanego tekstu do Twojej jednolinijkowej wypowiedzi rozpoczynającej się zarzuceniem autorowi wątku opowiadania bzdur.

@Anonim17PL, czy masz możliwość podania podobnych zaleceń dla kart AMD? Korzystam z ustawień domyślnych, a może również jakieś małe tweaki by pomogły w wydajności mojego PC, zwłaszcza w OMSI.
Niektórzy nie powinni oczekiwać cudów, bo efekty mogą być bardzo różne. O ile jednym zmiany przewróciły świat do góry nogami, ja po ustawieniu z domyślnych na te z poradnika zauważyłem zaledwie 3-4 FPSowy wzrost. Mimo wszystko warto to zrobić, nieraz każdy FPS jest cenny.

Testowane na i5-9600k (podkręcony do 4,9GHz) + RTX 2060.
A jakieś zalecenia dla kart graficznych z obozu czerwonych? Niestety ale obecne sterowniki AMD (Według moich informacji) nie oferują takich opcji jakich proponuje Nvidia
Użyłem zaproponowanych ustawień karty graficznej oraz zaproponowanych przez Anonim17PL ustawień OMSI. Dosyć pozytywnie wpłynęły na liczbę FPS, które wzrosły co prawda o kilka sztuka, ale w tej grze jest to bardzo dużo.

Pojawił się za to inny problem, mianowicie co kilka sekund na chwilę znacznie spada liczba klatek na sekundę po czym wraca do liczby bazowej. Np. w jednym określonym miejscu na mapie Grand Paris Moulon bazowo przy widoku z kabiny jest 29 FPS i co kilka sekund na sekundę spada do 9-10 FPS (kamera z wnętrza pojazdu), na skutek czego pojazdy i piesi poruszają się jakby skokowo, a podczas jazdy następują "przeciągnięcia" w płynności wyświetlania grafiki (jakby ktoś na chwilę przytrzymał autobus).

Wydłużył się również czas zapisu i ładowania kafli. Początkowo myślałem, że ma to związek z Bus Company Simulator działający w tle, ale problem pojawia się też na "gołym" Omsi.

Jaki parametr lub parametry mogą odpowiadać za taki stan rzeczy ?

Moja konfiguracja to i5 z końca 2013 r. (2,4 Ghz na rdzeniu- numerku nie pamiętam), 8GB RAM, ASUS 1060 GTX 3 GB, dysk niestety jeszcze HDD. I generalnie jeszcze daje w OMSI radę.
Grand Paris-Muluon jest bardzo zbugowane, mikroklatkowanie jest tu normą. Nawet jak mam powyżej 50 fps to i tak zamraża grę co jakiś czas. Zmieniałem samochody w AI-list oraz te parkujące i też nie ma efektu. Może autor mapy upora się kiedyś z błędami , których zawsze jest sporo w logfile.txt
Stron: 1 2
Przekierowanie