22.01.2013, 15:22
Może to nie do końca będzie poradnik, ale opis poszczególnych wpisów powinien być przydatny
Spline definiuje się tak, żeby punkt 0 był na środku żeby oś splina była osią drogi, czyli lewy chodnik będzie np. pomiędzy -10 a -5, a prawy pomiędzy 5 a 10.
M&R określili pewne normy dla wysokości chodników i ulic:
- ulica - 10 cm (0.100),
- chodnik - 25 cm (0.250),
- obniżony krawężnik przy przejściach dla pieszych - 15 cm (0.150),
Height Profiles (nie wiem od czego dokładnie jest, być może AI jakoś wykorzystuje te wpisy).
W tej sekcji chodzi o ogólne wypisanie jakie części splina są na jakiej wysokości, np. od -10 do -5 chodnik na wys. 25 cm, od -5 do 5 droga na wys 10cm i od 5 do 10 chodnik na 25 cm.
Textures - zawiera definicję tekstur, które zostaną wykorzystane na splinie, każda tekstura ma swój numer, liczenie zaczyna się od 0.
Graphical Lanes - określa nałożenie wcześniej zdefiniowanych tekstur. Definiuje się tutaj wektory, które na podstawie wpisanych parametrów rozciągają teksturę na splinie. Patrząc na przekrój poprzeczny splina można zauważyć, że tekstura pojawi się po lewej stronie tego wektora, tzn. że jeśli zaczniemy definiowanie od mniejszej wartości (np. - 10 do -5) to tekstura wyświetli się na górze, jeżeli jednak definicja będzie od -5 do -10 to tekstura będzie widoczna od dołu.
[attachment=52]
Paths - wpisy ścieżek dla AI.
Rodzaje scieżek:
0 - dla samochodów
1 - dla pieszych
2 - kolejowa
Kierunki poruszania się po ścieżce:
0 - w kierunku rozkładania splina
1 - przeciwny
2 - oba kierunki (stosowane np. dla ściezek ludzi)
Przykład gotowego splina (Seeburger Str.)
PS. Jeśli to co napisałem odpowiada - proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu
/ Poradnik został opracowany w odpowiedzi na pytanie: http://strefa-omsi.pl/Watek-wydzielono-S...822#pid822 /
Spline definiuje się tak, żeby punkt 0 był na środku żeby oś splina była osią drogi, czyli lewy chodnik będzie np. pomiędzy -10 a -5, a prawy pomiędzy 5 a 10.
M&R określili pewne normy dla wysokości chodników i ulic:
- ulica - 10 cm (0.100),
- chodnik - 25 cm (0.250),
- obniżony krawężnik przy przejściach dla pieszych - 15 cm (0.150),
Height Profiles (nie wiem od czego dokładnie jest, być może AI jakoś wykorzystuje te wpisy).
W tej sekcji chodzi o ogólne wypisanie jakie części splina są na jakiej wysokości, np. od -10 do -5 chodnik na wys. 25 cm, od -5 do 5 droga na wys 10cm i od 5 do 10 chodnik na 25 cm.
Kod:
[heightprofile]
-10.000 --> Wartość początkowa
-3.000 --> Wartość końcowa
0.250 --> Wysokość początkowa
0.250 --> Wysokość końcowa
Textures - zawiera definicję tekstur, które zostaną wykorzystane na splinie, każda tekstura ma swój numer, liczenie zaczyna się od 0.
Kod:
[texture]
str_asphdrk.bmp
Graphical Lanes - określa nałożenie wcześniej zdefiniowanych tekstur. Definiuje się tutaj wektory, które na podstawie wpisanych parametrów rozciągają teksturę na splinie. Patrząc na przekrój poprzeczny splina można zauważyć, że tekstura pojawi się po lewej stronie tego wektora, tzn. że jeśli zaczniemy definiowanie od mniejszej wartości (np. - 10 do -5) to tekstura wyświetli się na górze, jeżeli jednak definicja będzie od -5 do -10 to tekstura będzie widoczna od dołu.
[attachment=52]
Kod:
[profile]
1 --> Nr tekstury zdefiniowanej w sekcji [b]Textures[/b] (w tym wypadku będzie to druga tekstura)
[profilepnt] --> Określenie położenia pierwszego punktu (początek wektora)
-10.000 --> Wartość na osi x tego punktu
0.250 --> Wysokość punktu (oś y)
0.550 --> Ten wpis dotyczy tekstury, jeśli tekstura ma 512 pikseli szerokości, to zerowy piksel to wartość 0.000, a 512 piksel to wartość 1.000. Dozwolone są wartości ujemne i większe od 1.000 (przykładowo rozciągamy teksturę od jej punktu -1.000 do punktu 2.000, to znaczy, że na szerokość tekstura zostanie powielona 3 razy). Jeśli tutaj wartość będzie mniejsza niż w definicji końca wektora to tekstura rozłoży się "normalnie", jeśli na początku wartość będzie większa, to tekstura zostanie rozłożona "lustrzanie" (ważne np. dla teksturowania chodników gdyż 1. będzie miał krawęznik po lewej, a 2. krawęznik po prawej)
0.200 --> Jest to rozciągłość tekstury. Wartość ta mówi OMSI jaka część wysokości tekstury ma być rozciągnięta na 1 metr długości splina (dla 0.200 tekstura będzie się powtarzała co 5 metrów długości splina, dla 0.167 co 6 metrów), wartości powinny być takie same dla punktu początowego i końcowego.
[profilepnt] --> Określenie położenia drugiego punktu (koniec wektora)
-8.250 --> dla tekstur będących pionowo (ściana, lub krawęznik) wartość powinna być taka sama jak punktu początkowego
0.250 --> Jeżeli tekstura jest pionowa to np. ściana lewego kraweznika bedzie miała początek 0.250 i koniec 0.100 wysokości.
0.895
0.200
Paths - wpisy ścieżek dla AI.
Rodzaje scieżek:
0 - dla samochodów
1 - dla pieszych
2 - kolejowa
Kierunki poruszania się po ścieżce:
0 - w kierunku rozkładania splina
1 - przeciwny
2 - oba kierunki (stosowane np. dla ściezek ludzi)
Kod:
[path]
1 --> Rodzaj ścieżki
-9.250 --> umiejscowienie ściezki w osi x (jeżeli droga jest od -5 do 5, to ścieżki dla samochodów będą w -2.500 i 2.500)
0.250 --> wysokośc na jakiej ściezka się znajduje
0.981 --> szerokość ścieżki (nie wiem jak jest to wykorzystywane przez OMSI)
2 --> kierunek poruszania się AI po ściezce
Przykład gotowego splina (Seeburger Str.)
Kod:
File created with StreetCreator v1.000
---------------------------
Height Profiles
---------------------------
[heightprofile]
-10.500
-5.500
0.250
0.250
[heightprofile]
-5.500
5.500
0.100
0.100
[heightprofile]
5.500
10.500
0.250
0.250
---------------------------
Textures
---------------------------
[texture]
str_side1.bmp
[texture]
str_asphdrk_1line.bmp
---------------------------
Graphical Lanes
---------------------------
Left sidewalk:
[profile]
0
[profilepnt]
-10.500
0.250
0.187
0.200
[profilepnt]
-5.500
0.250
0.953
0.200
[profile]
0
[profilepnt]
-5.500
0.250
0.953
0.200
[profilepnt]
-5.500
0.100
0.995
0.200
Lane:
[profile]
1
[profilepnt]
-5.500
0.100
0.995
0.167
[profilepnt]
0.000
0.100
0.005
0.167
Lane:
[profile]
1
[profilepnt]
0.000
0.100
0.005
0.167
[profilepnt]
5.500
0.100
0.995
0.167
Right sidewalk:
[profile]
0
[profilepnt]
5.500
0.100
0.995
0.200
[profilepnt]
5.500
0.250
0.953
0.200
[profile]
0
[profilepnt]
5.500
0.250
0.953
0.200
[profilepnt]
10.500
0.250
0.187
0.200
---------------------------
Paths
---------------------------
[path]
1
-7.806
0.250
1.959
2
[path]
0
-1.639
0.100
3.278
1
[path]
0
1.639
0.100
3.278
0
[path]
1
7.806
0.250
1.959
2
PS. Jeśli to co napisałem odpowiada - proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu
/ Poradnik został opracowany w odpowiedzi na pytanie: http://strefa-omsi.pl/Watek-wydzielono-S...822#pid822 /