Strefa OMSI

Pełna wersja: Problem z malowaniem terenu na własnej mapie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć, od jakiego czasu tworzę swoją własną mapę. Przyszedł czas na to aby dodać malowanie terenu i tu pojawia się problem. W edytorze wszystko działa tak jak chyba powinno, lecz gdy odpalam grę nagle całe to malowanie terenu magicznie znika. Nie mam zbyt dużego doświadczenia w edytorze i być może problem leży po mojej stronie i to ja robię coś nie tak.
Tak wygląda to w edytorze:
[Obrazek: zC1PNCL.jpg]
a dokładnie to samo miejsce w grze wygląda już tak:
[Obrazek: YFFzyo0.jpg]
tak wyglądają dodane przeze mnie warstwy (o ile ma to jakieś znaczenie):
[Obrazek: 9sdDoxL.jpg]

W czym może tkwić problem? Na co powinien zwracać uwagę przy dodawaniu warstw?
Pierwsza moja myśl jest taka, że tekstura może nie mieć swojego właściwego odpowiednika dla każdej pory roku. Na pierwszym screenie jest zapewne czerwiec, na drugim pewnie styczeń - może tu tkwi problem.
Niezależnie od wybranej pory roku i pogody efekt jest dokładnie ten sam, czyli w zasadzie to żaden. Dodam jeszcze, że po otwarciu gry, a następnie ponownie edytora również w edytorze malowanie znika. Co jeszcze powinienem pokazać logfile, plik global mapy?
Dosyć nietypowy błąd. Wygląda jakbyś nie zapisywał mapy.

Zapisz mapę i nie zamykając edytora sprawdź czy w folder mapy/texture/map pojawił się plik "tile_numer kafla.map.numer tekstury z edytora.dds".

Możesz też podesłać logfile, ale wątpię, czy w nim będzie coś ciekawego.
Global również może być dobrym kierunkiem, niekiedy jeden błąd w tym pliku może powodować właśnie takie znikanie obiektów czy tekstur. Co stawiałeś przed wystąpieniem błędu? Jakieś kostki, entrypointy i inne tego typu rzeczy mogły zniknąć?

Ewentualnie można jeszcze pokombinować i w jakiś sposób „wyczyścić” jeden, ostatnio edytowany tile, bo być może tylko on coś krzaczy. Ile masz kopii zapasowych?
(12.01.2021 12:00)mati555 napisał(a): [ -> ]Dosyć nietypowy błąd. Wygląda jakbyś nie zapisywał mapy.

Zapisz mapę i nie zamykając edytora sprawdź czy w folder mapy/texture/map pojawił się plik "tile_numer kafla.map.numer tekstury z edytora.dds".

Możesz też podesłać logfile, ale wątpię, czy w nim będzie coś ciekawego.
Właśnie chyba jest tak jak piszesz. Mimo, że zapisuje jakąkolwiek mapę, którą stworzyłem w swoim OMSI to folder automatycznie się nie tworzy. Jak teraz temu zaradzić?

Co ciekawe problem występuje tylko na utworzonych mapach, bo na pobranych wcześniej z forum i mających folder map w folderze z teksturami wszystko działa tak jak powinno. Przykładowo utworzyłem kolejną mapę z NewMap i pomalowaniu jej losowymi teksturami w grze nic się nie pokazuje. Tak prezentuje się logfile po wczytaniu stworzonej przed chwilą nowej mapy. (uwaga, sam się zdziwiłem że aż tyle linijek tego wyszło
link
a tak jej plik global
Kod:
File created with OMSI-Editor on 12.01.2021 13:55:15

[name]
Name

[friendlyname]
Name

[description]
<Description>
[end]

[version]
14

[NextIDCode]
1

[backgroundimage]
0

299.999995292025
299.999995292025
0
0

[mapcam]
0
0
140.347625583935
0.951278699934646
84.858678780153
-1.71428534378562
-26.0000002791703
233.026439941718

[moneysystem]
Money\DM\DM.cfg

[ticketpack]
TicketPacks\Berlin_1\Berlin_1.otp

[repair_time_min]
10.000

[years]
1988
2000

[standarddepot]
Hof Spandau

[groundtex]
texture\gras.bmp
texture\gras_det.bmp
0
1
60

[groundtex]
Texture\str_k_kopfstein.bmp
Texture\noise_low.bmp
9
20
1

[groundtex]
Texture\trylinka - Kopia.bmp
Texture\noise.bmp
9
70
40

Winter (snow):
[addseason]
4
0
38

Winter:
[addseason]
3
38
79

Spring:
[addseason]
1
79
172

Autumn:
[addseason]
2
264
355

Winter:
[addseason]
3
355
370

[trafficdensity_road]
12.000
1.000

[trafficdensity_passenger]
0.000
0.200

[trafficdensity_passenger]
4.000
0.000

[trafficdensity_passenger]
6.000
1.000

[trafficdensity_passenger]
7.000
1.200

[trafficdensity_passenger]
8.000
1.000

[trafficdensity_passenger]
10.000
0.600

[trafficdensity_passenger]
15.000
0.800

[trafficdensity_passenger]
16.000
1.200

[trafficdensity_passenger]
17.000
1.200

[trafficdensity_passenger]
20.000
0.800

[trafficdensity_passenger]
24.000
0.200

[entrypoints]
0

[map]
0
0
tile_0_0.map

Spróbuję wykonać spójność plików gry, bo dość dawno tego nie robiłem, a logfile nie prezentuje się za ciekawie (masa błędów)
Problem po części sam się rozwiązał. Po wykonaniu spójności plików problem dalej występował. Zdecydowałem się na inny krok i po wykonaniu kopii zapasowej najbardziej kluczowych folderów w OMSI wykonałem reinstall OMSI. Wgrałem swoją mapę i obecnie wszystko działa tak jakbym chciał, malowanie terenu się zapisuje i pokazuje w grze. Dziękuję za naprowadzenie na to w którym miejscu może występować błąd.
Przekierowanie