Strefa OMSI

Pełna wersja: Warszawa Trasa Łazienkowska - linia 382 (beta)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
(31.01.2021 22:47)_MIKI_ napisał(a): [ -> ]Jeśli skończysz tworzyć tę mapę to będzie to chyba moja ulubiona mapa w OMSI. Pozwoli mi ona wrócić do czasów dzieciństwa, gdzie codziennie rano jeździłem 151.

Tylko, że robię obecne wcielenie 151 na trasie Rechniewskiego - Nowowiejska uruchomione w 2015 a nie te z Gocławia na Młynów skasowane w 2013:P

Jakby co to tutaj są schematy mapy w wersji 0.4, która teraz wyjdzie oraz docelowej 1.0. Umieszczam je też w pierwszym poście.

Schemat mapy wersji 0.4

Schemat mapy wersji 1.0
Jak wstawiłeś te mapy to miałem dreszczyk, że wydałeś już wersję beta... ale wygląda świetnie! Nie mogę już się doczekać:)
(31.01.2021 22:21)Anonim17PL napisał(a): [ -> ]Spróbuj otworzyć plik .x (ten przed konwersją do o3d) i zmienić .bmp na .dds. Plik .x (DirectX) otworzysz nawet zwykłym notatnikiem.

Aha i pamiętaj że DXT1 nie ma kanału alpha.

Faktycznie na samym dole jest wpisana tekstura. Człowiek ciągle się czegoś nowego dowiaduje:P Tylko, że pliki .x od razu po konwercie na .o3d usuwam więc i tak będę musiał je na nowo wyeksportować do .x

Pliki z alfą zostawiam w .tga

(01.02.2021 11:18)mbobojar napisał(a): [ -> ]Jak wstawiłeś te mapy to miałem dreszczyk, że wydałeś już wersję beta... ale wygląda świetnie! Nie mogę już się doczekać:)

Faktycznie mylące, doprecyzowałem;)
Post pod postem... nie banujcie :D

Weekend upłynął owocnie. Wczoraj zacząłem a dziś już są gotowe, znaki Miejskiego Systemu Informacji czyli MSI. Podobno takie już są ale wolałem zrobić swoje. Znaki są w formie modułowej więc każdy, kto robi mapę Warszawy (i nie tylko bo dodałem też ikonkę oznaczającą centrum, którą stosuje się w Łodzi) będzie mógł je u siebie wykorzystać i dopasować. Fonta do nich wykonałem z najbardziej podobną do oryginału czcionką. znaki jednak pogrubiłem aby były dobrze widoczne. Obsługują wszystkie polskie znaki oraz wszystkie znaki specjalne jakie widziałem na mieście, może się jeszcze jakiś ukrył, nie wiem:P Myślę, że zakres w jakim są wykonane pozwala na odzwierciedlenie wszystkich kombinacji. Znaki będą dostępne wraz z wydaniem mapy. Pewnie wraz z mapą dołączę instrukcję do nich, żeby każdy mógł łatwo się w nich poruszać. Teraz czas na informację przystankową bo widzę, że dostępna jest chyba nieaktualna.

https://imgur.com/PLn5rJh
Czuję się wręcz w obowiązku skomentować jakoś te dobre wieści, bowiem o tej mapie wiem od bardzo wielu lat, a każde kolejne screeny śledzę z zaciekawieniem i cieszę się, że nie porzuciłeś projektu:D
Wykonanie obiektów dedykowanych jest kozackie, ale do tego już mnie zdążyłeś przyzwyczaić:P
To, co wymaga zdecydowanej poprawy, to z całą pewnością roślinność. Rozumiem, że chcesz ograniczyć ilość folderów, ale naprawdę dodanie dwóch: Trees_from_Moskur i MSTS_Trees nie zmieni znacząco wielkości paczki, natomiast bardzo poprawi ogólny odbiór mapy. Spójrz proszę na tego screena. Drzewa na trzecim planie wyglądają jakby ktoś je skopiował i wkleił, są strasznie monotonne, a przecież nigdzie w rzeczywistości tak nie jest (o słabych teksturach, już zwłaszcza w porównaniu do ukazanej z bliska latarni, nawet nie wspominam). Drzewa MC są naprawdę niskiej jakości, tekstury są nienaturalne, opatrzone i na dodatek jest ich niewiele. Nie tędy droga. Kolejny przykład - krzaki z podstawki. One straszą. Busze Heira są ładniejsze i bardziej zróżnicowane, stosowanie domyślnych nie ma żadnego sensu, tym bardziej, że rodzajów krzaków jest więcej, niż te 3 podstawowe. Zostając przy tym screenie - zwróć uwagę na powtarzającą się teksturę płyt chodnikowych. Usuń przebarwienia na tej jednej płytce albo zwiększ powtarzalny fragment tekstury.
Wspominałeś jeszcze o tym miejscu. Rozwiązałbym ten park tak: pierwszy plan odwzorowałbym dokładnie, według zdjęć. Kawałek dalej, tak z 20-30 metrów od drogi, postawiłbym drzewa woody_species13 i willow15/16 z MSTS jako tło. Tam, gdzie widać w oddali jakieś budynki, ustawiłbym je w 2d, aby były dobrze widoczne z autobusu i lekkie. Pustka znika, jest git.
Ostatnia rzecz to sterylność - na drogach nie ma dziur, w omś da się to dość sprytnie rozwiązać.
A co do znaków, są takie, zrobił je Wujek na Rembertów za starych dobrych czasów zabawy na Wirtualnej:P

Na dzień dzisiejszy moim osobistym zdaniem najlepszą mapą jest Lublin. Myślę, że powinieneś się wzorować na niektórych rozwiązaniach autorów tej mapy, w szczególności właśnie na mikrootoczeniu.

Podsumowując, mapa jest jedną z najbardziej obiecujących, najlepiej zapowiadających się map do OMSI. Do poprawy jest roślinność i mikrootoczenie, gdy to będzie zmienione, wyjdzie absolutny hit i petarda, o niepowtarzalnym klimacie, ogromnej ilości dedyków i różnego rodzaju smaczków. Życzę powodzenia i służę pomocą w razie potrzeby:-)

PS. tym razem banować nie zamierzam xD
@Grochowiak: nie ma co kombinować z fontem tylko wyszperać Frutigera.:)
(01.02.2021 01:13)Grochowiak napisał(a): [ -> ]
(31.01.2021 22:47)_MIKI_ napisał(a): [ -> ]Jeśli skończysz tworzyć tę mapę to będzie to chyba moja ulubiona mapa w OMSI. Pozwoli mi ona wrócić do czasów dzieciństwa, gdzie codziennie rano jeździłem 151.

Tylko, że robię obecne wcielenie 151 na trasie Rechniewskiego - Nowowiejska uruchomione w 2015 a nie te z Gocławia na Młynów skasowane w 2013:P

Jakby co to tutaj są schematy mapy w wersji 0.4, która teraz wyjdzie oraz docelowej 1.0. Umieszczam je też w pierwszym poście.

Schemat mapy wersji 0.4

Schemat mapy wersji 1.0

Miałem na myśli właśnie Kraniec na Rechniewskiego. Ta ulica to przecież jeszcze do Gocławia należy.:)
Ikarus132, ja wiedziałem, że największe uwagi będą właśnie do zieleni xd Nie przywiązuję do tego takiej wagi ale skoro są takie głosy to będą wprowadzane zmiany;) I chcę Cię uspokoić, że będą łaty i pęknięcia na jezdniach tylko serio w rzeczywistości dużo tych jezdni co są u mnie jest w dobrym stanie:P A z tym parkiem to zrobię tak jak napisałeś, to dobre rozwiązanie.

(07.02.2021 23:38)kch2979 napisał(a): [ -> ]@Grochowiak: nie ma co kombinować z fontem tylko wyszperać Frutigera.:)

No właśnie szukałem ale znalazłem tylko płanty. Na pewno gdzieś jest za free ale już czcionka zrobiona i myślę, że wygląda serio jak realna;)

(08.02.2021 12:09)_MIKI_ napisał(a): [ -> ]Miałem na myśli właśnie Kraniec na Rechniewskiego. Ta ulica to przecież jeszcze do Gocławia należy.:)

No to git;)
Długo była cisza ale to nie oznacza, że nic się nie dzieje z mapą:) Obecnie są wstawiane znaki drogowe ale bardzo powoli mi to idzie, dużo znaków też muszę dorabiać. Niestety również obecny znak F10 muszę zrobić swój gdyż obecny nie ma bardzo wielu symboli, których potrzebuję użyć. Toczą się również prace przy mikrootoczeniu. Dodaję łaty i pęknięcia na jezdniach, dorabiam różne obiekty typu biletomat, płot przy przystanku, słup przystankowy itp Uzupełniam też tekstury nocne gdyż około połowa obiektów ciągle jeszcze ich nie ma. Coraz lepiej to wygląda, zresztą sami oceńcie:

https://i.imgur.com/CkNAwyi.jpeg
https://i.imgur.com/ZFr96it.jpg
Hej, mimo braku aktywności w temacie prace idą do przodu. Ostatnio udało mi się skończyć najtrudniejsze jak na razie miejsce na mapie, które musiałem zrobić a mianowicie węzeł Wisłostrady z trasą Łazienkowską. Po drugiej stronie Wisły niestety jest taki sam ale mam już opracowane metody i mam nadzieję, że tamten pójdzie dużo szybciej. Jeśli chodzi o wersję mapy 0.4 z linią 382 jest ona ciągle przygotowywana do wydania. Trasa i otoczenie są już gotowe w 100%, teraz dopracowuję szczegóły oraz poprawiam błędy, zaniedbania itp. Terminów nie będę deklarował ale mam nadzieję, że niedługo wersja 0.4 będzie gotowa. Oczywiście cały czas równolegle buduję trasę w stronę Witolina/Rechniewskiego bo zbudowanie całych tych linii jest dla mnie priorytetem

No i trochę screenów z odcinkiem, który doszedł czyli od pl. na Rozdrożu do Wisły

Estakady trasy Łazienkowskiej nad Agrykolą, te stare bo teraz są budowane od nowa. Jeszcze trochę otoczenia zostało do zrobienia:
[Obrazek: QgCzMoKl.jpg]

Przystanki Rozbrat:
[Obrazek: GGdocSMl.jpg]

Węzeł Wisłostrady i trasy Łazienkowskiej. Brakuje obydwu Torwarów i kościoła Matki Bożej Jerozolimskiej:
[Obrazek: 22fgSL0l.jpg]

Przystanki Torwar w ciągu trasy Łazienkowskiej:
[Obrazek: KLU0vIEl.jpg]

Odwzorowanie tych różnic wysokości było bardzo czasochłonne...
[Obrazek: vRnrpaTl.jpg]

Także tak to wygląda. Mam też pytanie czy można obniżyć poziom wody? Widzę, że jest na stałym poziomie -5 ale u mnie powinna być na -8. Jeśli nie to będzie podwyższony poziom, trudno:P
Stron: 1 2 3
Przekierowanie