Strefa OMSI

Pełna wersja: Problem z czcionką własnej roboty
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. Mam problem z czcionką własnego autorstwa. Jest ona przeznaczona dla tablic rejestracyjnych. Mimo jak mniemam poprawnego wypełnienia pliku oft zamiast treści pokazują się artefakty. Nie mam pomysłu na rozwiązania problemu. Dołączam problematyczną czcionkę https://drive.google.com/file/d/1lNgo4wo...sp=sharing
A toto.
W Gimpie należy czcionkę zapisać jako RGB, 24 bity R8 G8 B8, bez zapisywania informacji o przestrzeni kolorów, bez kanału alpha.

Czcionki nie powinny mieć wygładzania ani hintingu

Po drugie: Po testach widzę że masz złe wpisy w .oft
Zastosowałem się do tego no i artefaktów już nie ma. Problem jednak wciąż jest z literami w drugim rzędzie. Według wytycznych dane oft dla tych liter powinny się zgadzać, wymierzenie odpowiednie pikseli w gimpie dają wartość która jest wprowadzona do pliku(wymieniłem dolny wpis na 139). Prosiłbym bym o wyjaśnienie co zepsułem:).
No właśnie dane oft dla tych liter nie zgadzają się.

Podsyłam prawidłowy plik oft wykonany przeze mnie.
Po wprowadzeniu twojego nadal to samo - wciąż drugi rząd sie sypie z jakiegoś powodu. Jak nie będzie żadnych sugestii to chyba pozostanie ustawienie wszystkich liter w jednym wierszu.
Niemożliwe!

Spróbuj wstawić czcionkę w MAN SD202 tak:

Kod:
1
[texttexture]
ident
Kennz_DtAlt
128
64
1
0
0
0
Zamień na:
Kod:
1
[texttexture]
ident
MR6_Plate_PL
900
450
1
0
0
0

I daj screena jak to wygląda.
Cóż powiem tak że mnie bardzo zaskoczyło to, że musiałem zrestartować całą grę od nowa(zwykle wystarcza włączenie nowej gry) ale w końcu zadziałało. Został tylko jeden aspekt. Rząd pierwszy wypadało by wyrównać do pozostałych. PS. Dane z mojego poprzedniego pliku działają i nawet równe są rzędy. Tak więc w końcu było dobrze czy źle?:)
Sam nie wiem już teraz czy było dobrze czy źle :E

Grę trzeba było zrestartować ponieważ jedyne podczas uruchamiania Omsi inicjuje fonty;)
Zawsze można użyć triku, zmienić nazwę fontu i wtedy wystarczy odpalić jedynie nową sytuację;). Ja przy tworzeniu swoich czcionek zawsze staram się umieścić pierwszy rząd znaków na wysokości 0, a kolejne w rzędy w równych odstępach od poprzednich, daje to mniejszą szansę na pomyłkę w czasie wpisywania wysokości wierszy, choć osobiście korzystam z programu, który sam znajduje znaki na bitmapie, wtedy jedynie potrzebny jestem do zdefiniowania każdego znaku, takim sposobem pomyłka jest zniwelowana praktycznie do zera.

Zostawiam link do ww. narzędzia: Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content., może się komuś przyda:).
Przekierowanie