Strefa OMSI

Pełna wersja: Odbita kierownica
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Hej wszystkim, od wczoraj sam próbowałem mierzyć się z problemem mojej kierownicy, jest to DFGT, mam ja od kilku miesięcy i wcześniej nie sprawiała absolutnie żadnych problemów. Od wczoraj kierownica dostała odpału i potrzebowałem wyrzucić całe oprogramowanie związane z nią ( zrobiłem to dlatego ze kierownica blokowała się na 200st). Pobrałem sterowniki na świeżo i kierownica się odblokowała w swoim pełnym zakresie 900st, natomiast gdy kierownica stoi na wprost, w grze jest odbita. Nie dość ze jest odbita to do lewej, jej skręt jest bardzo długi a w prawo w sekundę robi zapewne jakieś 500 stopni. W załączniku dodaje zdjęcie jak to wyglada. Proszę o pomoc.

Pozdrawiam, McKenZi:)
Konfigurowałeś kierownicę w j. Angielskim? Bo to może być jedna z przyczyn.

  1. Czy wspomniany problem występuje tylko w OMSI, czy inne gry również wykazują takie samo przesunięcie?
    • Jeśli tylko w OMSI, ponowne przejście autokonfiguracji w ustawieniach OMSI zresetuje mapowanie osi i powinno rozwiązać wszystkie problemy (dla świętego spokoju wykonaj kopię zapasową folderu Inputs przed zabawą z ustawieniami).
    • Czy problem występuje również w modelach z podstawowej gry? Mega pack urbino jest szczególnie niefortunnym wyborem do testowania sprzętu. Pamiętaj, że skrypty poszczególnych pojazdów w OMSI mogą kontrolować force feedback we własnym zakresie.
(13.11.2021 10:18)Piotrek9927 napisał(a): [ -> ]Konfigurowałeś kierownicę w j. Angielskim? Bo to może być jedna z przyczyn.

Wcześniej gdy kupiłem robiłem to po polsku i nie było z tym żadnego problemu. Teraz kolega mi poradził zmienić na angielski i zmieniłem ale wielki zmian jakoś nie widzę. Chętnie posłucham co i jak mogę zrobić, żeby prądziło.

(13.11.2021 10:21)MichauSto napisał(a): [ -> ]
  1. Czy wspomniany problem występuje tylko w OMSI, czy inne gry również wykazują takie samo przesunięcie?
    • Jeśli tylko w OMSI, ponowne przejście autokonfiguracji w ustawieniach OMSI zresetuje mapowanie osi i powinno rozwiązać wszystkie problemy (dla świętego spokoju wykonaj kopię zapasową folderu Inputs przed zabawą z ustawieniami).
    • Czy problem występuje również w modelach z podstawowej gry? Mega pack urbino jest szczególnie niefortunnym wyborem do testowania sprzętu. Pamiętaj, że skrypty poszczególnych pojazdów w OMSI mogą kontrolować force feedback we własnym zakresie.


Problem pojawia się wszędzie, nie ważne czy to megapaka czy to Jelcz czy solaris czy ikarus. Autokonfiguracja nic nie pomogła bo kazała wciskać sprzęgło którego nie mam albo zakończyć. Wiec wyszło na to samo. Gdy kierownica jest wyprostowana pokazuje ze jest w 27 % odbita do lewej.

Jeszcze nie sprawdzałem w innych grach ale zaraz opale ETS i dam znać jak tam wychodzi
Kierownice sprawdziłem w The Busie, tutaj też również jest kropka w kropkę ten sam problem. Środek kierownicy wg. gry jest przy pierwszym obrocie w prawo, połowa skrętu w prawo (ta ostatnia do granicy możliwości) jest bardzo szybka i nierealistyczna jak w OMSI. To teraz pytanie, co z tym można poradzic?

Dodam też, że usuwałem jakieś pliki TXL po tym incydencie opisywanym wcześniej. Może to wina tych usuniętych plików?
Proszę o pomoc, bo już się boje, że to kierownica już się do niczego nie nadaje:((
Zepsuła Ci się kierownica. W DFGT podobno często padają wałki, które odpowiadają za pozycję kierownicy - możesz poszukać w Internecie jak to naprawić samemu, albo poszukać kogoś, kto zrobi to za ciebie.
Nie znalazłem nigdzie narazie filmu nt. tych wałków. Pomógłby ktoś? A nawet jeśli kogoś znajdę to ile może mnie to wynieść ?
Możecie mi wręczyć złotą łopatę za odkop tematu. Mam jeszcze pytanie do samego autora wątku. Czy konfigurowałeś/aś kierownicy w Logitech Profiler Software?
Przekierowanie