Strefa OMSI

Pełna wersja: Jelcz M101I Salus - 0.91 - Aktualizacja
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
Przystanek na żądanie na pulpicie non stop świeci przez 3 drzwi których nie a ludzie wciskają przycisk na żądanie oraz nie wywaliłeś w passengercabin wchodzenie i wychodzenie 3 drzwiami oraz nie ma stojących ludzi pojeździe
Wspominałem w pierwszym poście, wspomnę i tu:
Pojazd jest betą, i może zawierać błędy, które zostaną rozwiązane przez Anonima17PL ,który wykona skrypty i znikną właśnie takie rzeczy jak niewidzialne 3cie drzwi, czy pojawi się oświetlenie wnętrza.
Nie działa link do malowania z Jeleniej Góry. Odmawia dostępu
Już powinno być ok:)
Również się wypowiem na temat tych modeli.

A zaczniemy od tego:
[Obrazek: yH6rH20.png]

Kontynuując: modele 3D są bardzo dobre, konkretnie wykonane, względnie dobrze oteksturowane. Dźwięki są jako tako do przeżycia. Tutaj pozytywy się kończą.

Skrypty są wybitnie złe. Po prostu tragiczne. Wciskając przycisk od 2 drzwi, otwierają się fantomowe, a nie drugie, natomiast otwierając 3 otwierają się drugie. Skrypty skrzyni biegów są bardzo stare i niezbyt odpowiednie do tego co powinno być, dzięki czemu mimo względnie dobrych dźwięków silnika, koniec końców brzmi to źle.
Ustawienie kamer to jest dno i 5 metrów mułu. Dawno nie jechałem modelem z tak wybitnie źle ustawionymi kamerami. Widziałem wyżej tłumaczenie iż tak wynika ze zdjęcia zrobionego na miejscu kierowcy. FOV jest nieodpowiednie do tego co powinno być w OMSI, gdzie kamery ustawia się zawsze w inny sposób, tak aby wyglądało to dobrze w grze, a nie wyglądało tak jak na zdjęciu (pół biedy jeżeli to zdjęcie jest zrobione szerokim kątem, ale zdjęcie referencyjne pokazywało jakieś dziwne FOV).
Błędów jest trochę, takie jak źle klikające się przyciski, brak oświetlenia wewnętrznego (którego dodanie zajęłoby dosłownie 2 minuty), wyżej wspomniane skrypty drzwi, brak stojących pasażerów, oraz ich dziwne zachowanie.
No i teraz najgorsze - fizyka. Jest ona tak tragiczna, że nie umiem tego opisać nie korzystając z bogatego zasobu przekleństw języka polskiego, aczkolwiek napiszę w miare krótko. Pojazd totalnie źle skręca, w miejscach gdzie powinien się normalnie przytulać do krawężnika, ten ma promień skrętu titanica, co totalnie przekreśla ten model jako 'grywalna beta'. Serio, widziałem wiele pojazdów ze statusem 'beta' (w tym chociażby moje) ale beta nie jest usprawiedliwieniem na błędy które przed wydaniem (do jednego modelu!) można by poprawić w godzinę pracy, a takie poprawki znacznie zmieniłyby odbiór tego modelu.

W połączeniu z tym co napisałem wyżej, to jest to ładne opakowanie z niezbyt dobrą zawartością.
Odnoszę się do komentarza powyżej:)

Zgodnie z tym Co już uzgodniliśmy w prywatnej wiadomości, zostaną zmienione skrypty skrzyni biegów i przełożona fizyka na próbę z innego wozu . Skrypty jak już pisałem kilka razy , zostaną wydane wkrótce rozwiązując wszelkie problemy z działaniem czy brakiem funkcji. Model na tę chwilę został wydany celem otrzymania szczegółowych opinii co można zmienić w przyszłości i tak też się stanie:)

Pozdrawiam
Podobno po wydaniu Salusa miał nastąpić koniec świata, zatem wyglądam z niecierpliwością, a w międzyczasie się nim przejechałem. Po przeczytaniu opinii Sobola nastawiłem się na niegrywalny, zbugowany autobus i pozytywnie się zaskoczyłem, bo Salus rzeczywiście posiada parę niedoróbek, ale niegrywalny zdecydowanie nie jest. Błędów w fizyce również nie zauważyłem, jechało mi się nim mniej-więcej jak każdym autobusem w omś (ale specyfiki M101 nie znam, bo na żywo nigdy go nawet nie widziałem.

Model jest wizualnie bardzo ładny, pod kątem estetyki czy bryły - sam top. Nie da się nie docenić niezwykłej dbałości o szczegóły, takie jak podświetlający się przycisk otwierania drzwi przy zahamowaniu, kasowników KRG-6 czy nawet śrubek na wiatrołapach. Wow, kawał profesjonalnej roboty. Pod względem dźwięków - miałem wrażenie że jadę kompletnym złomem, ale to przecież jelcz, więc wszystko się zgadza.

A co do błędów:
-brakuje (albo nie zauważyłem) rozkładu jazdy,
-wariuje kontrolka PNŻ (w pewnym momencie zaczęła się po prostu świecić na stałe),
-wspominane już dodatkowe drzwi,
-brak świateł wewnątrz,
-brak stojących pasażerów.
Przydałoby się także, aby emblematy przednie można było wyłączyć setvarem. Możliwości malowania po szybach mi również brakuje:P

Tak podsumowując... W sumie dziwi mnie, że błędów jest dość mało, a na dodatek zdają się być dużo mniej pracochłonne od tego, co już zostało wykonane. Tym niemniej nie mogę doczekać się łatki, aby ten model mógł uzyskać status must have.
Mapowanie całego przodu do poprawki. Nie da się prostej linii zrobić bez dostawania szajby. (Chodzi mi o żółtą linię na przodzie jeśli chce się malowanie z Wrocławia zrobić).
Oj wkradł się mały chochlik:P zmieniamy był kształt "uśmiechu" i się zapomniało ogarnąć tex na nowo:P postaram się to ogarnąć do patcha 1.0.

Tymczasem, wydaję minipatch który zmienia:

*Kamerę główną @Midhuiw
Fizykę pojazdu @Sobol z MANów A76
Skrypty skrzyni biegów @Reddy
Poprawkę głosności mostu napędowego
Dodaje miejsca stojące

Download:
Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.

Testujcie i dajcie znać czy lepiej;)



################################
Ogólna lista zmian w wersji 1.0 jaka będzie:

* Poprawka skryptów, dodanie wielu nowych funkcji
*ogarnięcie paths i passengercabin ( pojawia się miejsca stojące )
* Znikną niewidzialne drzwi
Tekstury obudowy pulpitu, podszybia, plastików kabiny zostaną wypalone i przetworzone ponownie
*Dodanie brakujących piktogramów na przyciskach od świateł zewnętrznych, świateł wewnętrznych , drzwi oraz ich kontrolek
*Małe zmiany w modelu 3d

Kamera główna którą ustawił @Midhuiw prezentuje się tak:
[Obrazek: 84ce5d0b1b0e0.gif]
A czy planowana jest wersja trzydrzwiowa (1-2-1)?
Stron: 1 2 3 4 5
Przekierowanie