Strefa OMSI

Pełna wersja: Jak nałożyć textury w blenderze na budynek.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam mam problem odnośnie tworzenia budynków do omsi 2 w blenderze
chodzi głownie o textury ponieważ kształt budynki zostaje ale textur nie widać korzystałem z różnych poradników sawes05 czy remiego ale dalej to samo.
Pliki textur są wrzucone w katalogu z budynkiem w folderze texture.
Tak to wygląd w blenderze oraz 3D Object converterze w (omsi 2 jest to samo co 3d objcet converter): https://imgur.com/a/L64jkT8
Prosiłbym by ktoś mi to wytłumaczył jak to się powinno robić ponieważ ja już nie mam pomysłu dlaczego to nie działa.
Hej,
W jaki sposób eksportujesz obiekt (z jakimi opcjami)?
Pokaż może jeszcze zawartość pliku .sco dla tego obiektu oraz dokładne nazwy tekstur, jakie masz w folderze Texture.

Ja miałem tego typu problemy, w 3D Object Converter tekstury były widoczne, natomiast w OMSI już nie. W moim przypadku problem rozwiązała zmiana pliku graficznego z JPEG/JPG na BMP lub PNG. Gdzieś czytałem, że OMSI Editor nie lubi JPG'ów. Spróbuj tego rozwiązania, sprawdziłem właśnie osobiście i identyczny plik blendera na identycznych ustawieniach z różnymi rozszerzeniami grafiki. Po lewej BMP, po prawej JPG.


[Obrazek: 0JdxfQa.png]
Proszę to plik texture oraz .sco dla tego obiektu textura jest z bakowana tak jak było w poradniku sawesa ponieważ robiłem teraz 1 do 1.
Przed chwilą właśnie go testowałem i dalej jest biały w omsi editorze wcześniej było na png teraz na bmp zrobiłem to samo.
Rozumiem, że w blenderze ta tekstura też była na nowo ustawiona? Jeśli masz możliwość, prosiłbym byś podesłał paczkę z tymi plikami (projekt blendera i tekstura), chciałbym sprawdzić to u siebie. Szybciej uda mi się zweryfikować co jest nie tak.
Oczywiście zakładam, że tekstura jest umieszczona w folderze gry: Sceneryobjects\Radome\texture\ ? Bo na screenie widzę, że plik masz w folderze na pulpicie.
Proszę dodałem jeszcze textury przed bakowania czyli szklana tyl i szklana przód

Tak na nowo robiłem cały budynek oraz tak znajduję się w pliku Sceneryobjects\Radome\texture\ w omsi 2
Wrzucam tu całą paczke ponieważ pojedynczo przez forum nie umiem.;(
https://www72.zippyshare.com/v/dWZMGg0J/file.html
Twój plik .o3d z jakiegoś powodu w ogóle nie zawierał tekstury (żadnej), ja nic nie przestawiając w tym projekcie po prostu ponownie wyeksportowałem DirectX, następnie przez OmsiXConv do .o3d i oto efekt:

[Obrazek: rP6kNNt.png]

Może wyłączyłeś którąś z opcji eksportu, która odpowiadała za tekstury. Poniżej zerknij jak ja się z tym obchodzę.

W trybie Object Mode zaznacz obiekt prawym klawiszem myszy:
[Obrazek: 8UmCZzU.png]

Kolejno eksport do DirectX:
[Obrazek: XkCNGbE.png]

Zmieniasz jedynie Coordinat... na Right-Handed oraz Up Axis na Z:
[Obrazek: m7PmXh1.png]

W kolejnym programie OmsiXConv nic nie zmieniając po prostu importujesz plik .x:
[Obrazek: HsoE4M7.png]
Jak byś mógł podesłać jakiś link do tego o3d convertera bo nigdzie linki nie działają nie moge pobrać tego.
Zawartość załącznika wypakuj w katalogu omsi, do folderu SDK:

https://drive.google.com/file/d/1LSmOREt...sp=sharing
Dziękuję ci bardzo za pomoc jestem ucieszony że uda mi się skończyć może mój projekt mojego miasta dzięki tobie <3
Rozumiem, że obiekt już działa jak należy?
Stron: 1 2
Przekierowanie