Witam mam problem odnośnie tworzenia budynków do omsi 2 w blenderze
chodzi głownie o textury ponieważ kształt budynki zostaje ale textur nie widać korzystałem z różnych poradników sawes05 czy remiego ale dalej to samo.
Pliki textur są wrzucone w katalogu z budynkiem w folderze texture.
Tak to wygląd w blenderze oraz 3D Object converterze w (omsi 2 jest to samo co 3d objcet converter):
https://imgur.com/a/L64jkT8
Prosiłbym by ktoś mi to wytłumaczył jak to się powinno robić ponieważ ja już nie mam pomysłu dlaczego to nie działa.
Hej,
W jaki sposób eksportujesz obiekt (z jakimi opcjami)?
Pokaż może jeszcze zawartość pliku .sco dla tego obiektu oraz dokładne nazwy tekstur, jakie masz w folderze Texture.
Ja miałem tego typu problemy, w 3D Object Converter tekstury były widoczne, natomiast w OMSI już nie. W moim przypadku problem rozwiązała zmiana pliku graficznego z JPEG/JPG na BMP lub PNG. Gdzieś czytałem, że OMSI Editor nie lubi JPG'ów. Spróbuj tego rozwiązania, sprawdziłem właśnie osobiście i identyczny plik blendera na identycznych ustawieniach z różnymi rozszerzeniami grafiki. Po lewej BMP, po prawej JPG.
Proszę to plik texture oraz .sco dla tego obiektu textura jest z bakowana tak jak było w poradniku sawesa ponieważ robiłem teraz 1 do 1.
Przed chwilą właśnie go testowałem i dalej jest biały w omsi editorze wcześniej było na png teraz na bmp zrobiłem to samo.
Rozumiem, że w blenderze ta tekstura też była na nowo ustawiona? Jeśli masz możliwość, prosiłbym byś podesłał paczkę z tymi plikami (projekt blendera i tekstura), chciałbym sprawdzić to u siebie. Szybciej uda mi się zweryfikować co jest nie tak.
Oczywiście zakładam, że tekstura jest umieszczona w folderze gry: Sceneryobjects\Radome\texture\ ? Bo na screenie widzę, że plik masz w folderze na pulpicie.
Proszę dodałem jeszcze textury przed bakowania czyli szklana tyl i szklana przód
Tak na nowo robiłem cały budynek oraz tak znajduję się w pliku Sceneryobjects\Radome\texture\ w omsi 2
Wrzucam tu całą paczke ponieważ pojedynczo przez forum nie umiem.;(
https://www72.zippyshare.com/v/dWZMGg0J/file.html
Twój plik .o3d z jakiegoś powodu w ogóle nie zawierał tekstury (żadnej), ja nic nie przestawiając w tym projekcie po prostu ponownie wyeksportowałem DirectX, następnie przez OmsiXConv do .o3d i oto efekt:
Może wyłączyłeś którąś z opcji eksportu, która odpowiadała za tekstury. Poniżej zerknij jak ja się z tym obchodzę.
W trybie
Object Mode zaznacz obiekt prawym klawiszem myszy:
Kolejno eksport do DirectX:
Zmieniasz jedynie Coordinat... na
Right-Handed oraz Up Axis na
Z:
W kolejnym programie OmsiXConv nic nie zmieniając po prostu importujesz plik .x:
Jak byś mógł podesłać jakiś link do tego o3d convertera bo nigdzie linki nie działają nie moge pobrać tego.
Dziękuję ci bardzo za pomoc jestem ucieszony że uda mi się skończyć może mój projekt mojego miasta dzięki tobie <3
Rozumiem, że obiekt już działa jak należy?