Strefa OMSI

Pełna wersja: Szyby.o3d
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Nie ogarniam już tematu szyb w OMSI. Próbuję do mojego Jelcza Mastero dodać szyby i nie idzie. Szyby boczne, przednią i tylną mam w jednym pliku jako jeden obiekt. Nakładam teksturę w blenderze, aby w OMSI widać było refleksy na szybie. Wszystko prawie działa, ponieważ na wszystkich szybach widać refleksy i są przezroczyste natomiast szyba czołowa owszem ma refleksy ale nie jest przezroczysta tylko szara. Why? Kiedy rozczepię plik 3D szyb i szyba czołowa jest w oddzielnym pliku .o3d to działa. Następne schody zaczynają się gdy chcę dodać teksturę kropel na szybach i brudu. Czy plik o3d szyby zwykłej, mokrej i brudnej musi być oddzielnie czy w jednym pliku o3d trzeba nałożyć wszystkie te szyby na jedną? I w końcu jak to odpisać w pliku .cfg? U mnie wygląda to tak:

Kod:
########################
Szyby
########################

[mesh]
M121M4\a1.o3d

[illumination_interior]
0
1
2
3

[viewpoint]
3

[matl]
brud.tga
0

[alphascale]
Dirt_Norm

[matl_alpha]
2

[matl]
regen.tga
1

[matl_alpha]
2

[alphascale]
Rain_Window_Norm_Wetness

-----------------------------
[matl]
Fenster_braun_int.tga
0

[matl_transmap]
D86_trans.tga

[matl_alpha]
2
-----------------------------
[matl]
Fenster_int.tga
0

[matl_envmap]
envmap.bmp
1.0

[matl_alpha]
2

[alphascale]
Envir_Brightness

[matl_noZwrite]
-----------------------------

[matl]
Fenster_int.tga
0

[matl_envmap]
envmap.bmp
0.5

[matl_alpha]
2

[alphascale]
Envir_Brightness

[matl_noZwrite]
-----------------------------
[matl]
regen.tga
1

[matl_alpha]
2

[alphascale]
Rain_Window_Front_Wetness

-----------------------------
[matl]
regen.tga
1

[matl_alpha]
2

[alphascale]
Rain_Window_Norm_Wetness

-----------------------------
[matl]
regen.tga
0

[matl_alpha]
2

[alphascale]
Rain_Window_Wiped_Wetness

[matl]
Window_Fogging.dds
0

[matl_alpha]
2

[alphascale]
zamlzeni

[matl_noZwrite]

---------------------------

[mesh]
M121M4\szybap.o3d

[illumination_interior]
0
1
2
3

[viewpoint]
3

[matl]
Fenster_int.tga
0

[alphascale]
Dirt_Norm

[matl_alpha]
2

[matl]
regen.tga
1

[matl_alpha]
2

[alphascale]
Rain_Window_Norm_Wetness

-----------------------------
[matl]
Fenster_braun_int.tga
0

[matl_transmap]
D86_trans.tga

[matl_alpha]
2
-----------------------------
[matl]
Fenster_int.tga
0

[matl_envmap]
envmap.bmp
1.0

[matl_alpha]
2

[alphascale]
Envir_Brightness

[matl_noZwrite]
-----------------------------

[matl]
Fenster_int.tga
0

[matl_envmap]
envmap.bmp
0.5

[matl_alpha]
2

[alphascale]
Envir_Brightness

[matl_noZwrite]
-----------------------------
[matl]
regen.tga
1

[matl_alpha]
2

[alphascale]
Rain_Window_Front_Wetness

-----------------------------
[matl]
regen.tga
1

[matl_alpha]
2

[alphascale]
Rain_Window_Norm_Wetness

-----------------------------
[matl]
regen.tga
0

[matl_alpha]
2

[alphascale]
Rain_Window_Wiped_Wetness

[matl]
Window_Fogging.dds
0

[matl_alpha]
2

[alphascale]
zamlzeni

[matl_noZwrite]

plik szybap.o3d to sama szyba czołowa
plik a1.o3d to reszta szyb.
Efekt jest taki jak na screenach w załącznikach.
Przekierowanie