05.11.2013, 17:34
Nie ogarniam już tematu szyb w OMSI. Próbuję do mojego Jelcza Mastero dodać szyby i nie idzie. Szyby boczne, przednią i tylną mam w jednym pliku jako jeden obiekt. Nakładam teksturę w blenderze, aby w OMSI widać było refleksy na szybie. Wszystko prawie działa, ponieważ na wszystkich szybach widać refleksy i są przezroczyste natomiast szyba czołowa owszem ma refleksy ale nie jest przezroczysta tylko szara. Why? Kiedy rozczepię plik 3D szyb i szyba czołowa jest w oddzielnym pliku .o3d to działa. Następne schody zaczynają się gdy chcę dodać teksturę kropel na szybach i brudu. Czy plik o3d szyby zwykłej, mokrej i brudnej musi być oddzielnie czy w jednym pliku o3d trzeba nałożyć wszystkie te szyby na jedną? I w końcu jak to odpisać w pliku .cfg? U mnie wygląda to tak:
plik szybap.o3d to sama szyba czołowa
plik a1.o3d to reszta szyb.
Efekt jest taki jak na screenach w załącznikach.
Kod:
########################
Szyby
########################
[mesh]
M121M4\a1.o3d
[illumination_interior]
0
1
2
3
[viewpoint]
3
[matl]
brud.tga
0
[alphascale]
Dirt_Norm
[matl_alpha]
2
[matl]
regen.tga
1
[matl_alpha]
2
[alphascale]
Rain_Window_Norm_Wetness
-----------------------------
[matl]
Fenster_braun_int.tga
0
[matl_transmap]
D86_trans.tga
[matl_alpha]
2
-----------------------------
[matl]
Fenster_int.tga
0
[matl_envmap]
envmap.bmp
1.0
[matl_alpha]
2
[alphascale]
Envir_Brightness
[matl_noZwrite]
-----------------------------
[matl]
Fenster_int.tga
0
[matl_envmap]
envmap.bmp
0.5
[matl_alpha]
2
[alphascale]
Envir_Brightness
[matl_noZwrite]
-----------------------------
[matl]
regen.tga
1
[matl_alpha]
2
[alphascale]
Rain_Window_Front_Wetness
-----------------------------
[matl]
regen.tga
1
[matl_alpha]
2
[alphascale]
Rain_Window_Norm_Wetness
-----------------------------
[matl]
regen.tga
0
[matl_alpha]
2
[alphascale]
Rain_Window_Wiped_Wetness
[matl]
Window_Fogging.dds
0
[matl_alpha]
2
[alphascale]
zamlzeni
[matl_noZwrite]
---------------------------
[mesh]
M121M4\szybap.o3d
[illumination_interior]
0
1
2
3
[viewpoint]
3
[matl]
Fenster_int.tga
0
[alphascale]
Dirt_Norm
[matl_alpha]
2
[matl]
regen.tga
1
[matl_alpha]
2
[alphascale]
Rain_Window_Norm_Wetness
-----------------------------
[matl]
Fenster_braun_int.tga
0
[matl_transmap]
D86_trans.tga
[matl_alpha]
2
-----------------------------
[matl]
Fenster_int.tga
0
[matl_envmap]
envmap.bmp
1.0
[matl_alpha]
2
[alphascale]
Envir_Brightness
[matl_noZwrite]
-----------------------------
[matl]
Fenster_int.tga
0
[matl_envmap]
envmap.bmp
0.5
[matl_alpha]
2
[alphascale]
Envir_Brightness
[matl_noZwrite]
-----------------------------
[matl]
regen.tga
1
[matl_alpha]
2
[alphascale]
Rain_Window_Front_Wetness
-----------------------------
[matl]
regen.tga
1
[matl_alpha]
2
[alphascale]
Rain_Window_Norm_Wetness
-----------------------------
[matl]
regen.tga
0
[matl_alpha]
2
[alphascale]
Rain_Window_Wiped_Wetness
[matl]
Window_Fogging.dds
0
[matl_alpha]
2
[alphascale]
zamlzeni
[matl_noZwrite]
plik szybap.o3d to sama szyba czołowa
plik a1.o3d to reszta szyb.
Efekt jest taki jak na screenach w załącznikach.