29.11.2013, 21:56
Czekałem, czekałem i w końcu się doczekałem. Mapa jest naprawdę dobrze zrobiona, ma świetny i przede wszystkim polski klimat, AI zachowuje się zaskakująco dobrze oraz jest dużo nowych obiektów, dzięki czemu otoczenie wygląda bardzo ładnie.
Niestety zawsze jest jakieś ale i w tym przypadku jest to największa ułomność Omsi, czyli niewykorzystywanie całych zasobów komputera. Najgorzej jest oczywiście w okolicach FATu i na dworcu autobusowym. Na skrzyżowaniu koło FATu, jadąc w stronę Alei Piastów, klatki spadają u mnie do 13 i mniej więcej na tym poziomie się utrzymują, dopóki stamtąd nie wyjadę. Na dworcu jest trochę lepiej bo jest to 15 klatek, ale też szału nie ma. Jeżeli chodzi o resztę mapy, to wydajność jest bardzo dobra, poza drobnymi przycięciami na doczytanie tekstur.
Powyższe wartości może nie byłyby straszne, gdyby nie to, że:
- gram bez lusterek
- widocznośc ustawiona na 450
- reflexion i bump map off
- efekty bufora off
- złożoność mapy i obiektów 0
- bloki terenu 1
- tekstury ograniczone do 256px
- samochody AI (te zaparkowane też) z mapy Berlina
- autobus AI to U10
A teraz sprzęt:
AMD Athlon II X4 640 3GHz
HIS Radeon HD5770 1GB GDDR5 128bit
4GB RAM 800MHz
Reszty nie podaję, bo jest bez znaczenia.
Proponuje coś z tym FATem pokombinować, bo klatki na całej mapie utrzymują się w granicach 25-35, co jest naprawdę sporo, jak na taki stopień rozbudowy a jak się tam wjeżdża to nagle jest taki drop jakbym spadł ze schodów. Mam nadzieję, że z każdą kolejną wersją mapy wydajność będzie wzrastać albo przynajmniej zostanie taka jaka jest.
Niestety zawsze jest jakieś ale i w tym przypadku jest to największa ułomność Omsi, czyli niewykorzystywanie całych zasobów komputera. Najgorzej jest oczywiście w okolicach FATu i na dworcu autobusowym. Na skrzyżowaniu koło FATu, jadąc w stronę Alei Piastów, klatki spadają u mnie do 13 i mniej więcej na tym poziomie się utrzymują, dopóki stamtąd nie wyjadę. Na dworcu jest trochę lepiej bo jest to 15 klatek, ale też szału nie ma. Jeżeli chodzi o resztę mapy, to wydajność jest bardzo dobra, poza drobnymi przycięciami na doczytanie tekstur.
Powyższe wartości może nie byłyby straszne, gdyby nie to, że:
- gram bez lusterek
- widocznośc ustawiona na 450
- reflexion i bump map off
- efekty bufora off
- złożoność mapy i obiektów 0
- bloki terenu 1
- tekstury ograniczone do 256px
- samochody AI (te zaparkowane też) z mapy Berlina
- autobus AI to U10
A teraz sprzęt:
AMD Athlon II X4 640 3GHz
HIS Radeon HD5770 1GB GDDR5 128bit
4GB RAM 800MHz
Reszty nie podaję, bo jest bez znaczenia.
Proponuje coś z tym FATem pokombinować, bo klatki na całej mapie utrzymują się w granicach 25-35, co jest naprawdę sporo, jak na taki stopień rozbudowy a jak się tam wjeżdża to nagle jest taki drop jakbym spadł ze schodów. Mam nadzieję, że z każdą kolejną wersją mapy wydajność będzie wzrastać albo przynajmniej zostanie taka jaka jest.