Strefa OMSI

Pełna wersja: Mapa Wrocławia (v0.2, BETA, by Siroccoxp)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Czekałem, czekałem i w końcu się doczekałem. Mapa jest naprawdę dobrze zrobiona, ma świetny i przede wszystkim polski klimat, AI zachowuje się zaskakująco dobrze oraz jest dużo nowych obiektów, dzięki czemu otoczenie wygląda bardzo ładnie.

Niestety zawsze jest jakieś ale i w tym przypadku jest to największa ułomność Omsi, czyli niewykorzystywanie całych zasobów komputera. Najgorzej jest oczywiście w okolicach FATu i na dworcu autobusowym. Na skrzyżowaniu koło FATu, jadąc w stronę Alei Piastów, klatki spadają u mnie do 13 i mniej więcej na tym poziomie się utrzymują, dopóki stamtąd nie wyjadę. Na dworcu jest trochę lepiej bo jest to 15 klatek, ale też szału nie ma. Jeżeli chodzi o resztę mapy, to wydajność jest bardzo dobra, poza drobnymi przycięciami na doczytanie tekstur.

Powyższe wartości może nie byłyby straszne, gdyby nie to, że:
- gram bez lusterek
- widocznośc ustawiona na 450
- reflexion i bump map off
- efekty bufora off
- złożoność mapy i obiektów 0
- bloki terenu 1
- tekstury ograniczone do 256px
- samochody AI (te zaparkowane też) z mapy Berlina
- autobus AI to U10

A teraz sprzęt:
AMD Athlon II X4 640 3GHz
HIS Radeon HD5770 1GB GDDR5 128bit
4GB RAM 800MHz
Reszty nie podaję, bo jest bez znaczenia.

Proponuje coś z tym FATem pokombinować, bo klatki na całej mapie utrzymują się w granicach 25-35, co jest naprawdę sporo, jak na taki stopień rozbudowy a jak się tam wjeżdża to nagle jest taki drop jakbym spadł ze schodów. Mam nadzieję, że z każdą kolejną wersją mapy wydajność będzie wzrastać albo przynajmniej zostanie taka jaka jest.
NIestety z Fatem nieda się zrobić nic z tego względu iż zajmuje on sporą powierzchnię i autobus jedzie tam praktycznie z 4 kierunków tak więc nie można sobie pozwolić żeby w tym rejonie fragment mapy był ułomniejszy od reszty mapy. Jedynym rozwiązaniem jest stworzenie od nowa dedykowanych obiektów i uproszczeniem ich jak najbardziej gdyż zapewne jest w nich wiele niepotrzebnych trójkątów co skutkuję wczytaniem obiektu (biała bryła) i dopiero później wczytaniem tekstur. Jak pokazał eSel usuwając te obiekty z FAT-u Fps-y są na zadowalającym poziomie. Poza tym ja osobiście czekam na OMSI 2 jeżeli nie będzie widać, żadnej różnicy trzeba będzie rozważyć jakąś koncepcje.

Znany nam kolega wrzucił film z mapy aczkolwiek przesadził trochę z ilością dodatkowego AI xD Pisze, że miał 20FPS no tak ale jeżeli korzysta się z tylu wariantów aut to ja się nie dziwie:D



Więc nie pozostaje nic innego, jak mieć nadzieję, że Omsi 2 coś w tym temacie zmieni. Tak czy inaczej należą Ci się wielkie brawa :brawo:
Aby zapowiedzi koncowych przystankow dzialaly, trzeba dodac koncowke "_#terminus".
"aleja piastow_#terminus" i "Dworzec Autobusowy_#terminus" zadzialaly dzisiaj w Citaro:D
Mapka super! Tylko w niektórych miejscach się tnie (szczególnie w odcinkach z budynkami). Da się to naprawić?
Prawdopodobnie OMSI 2 coś tu poradzi, jeżeli nie będzie trzeba pokombinować.

A tak btw. Prowadzone są prace nad AI. Dodany zostanie mercedes Citaro z kilkoma wariantami malowania. Plus kolejne, na inne autobusu. Prawdopodobnie paczka będzie jeszcze dzisiaj o ile uda mi się hurtem zrobić nowe malowania. Wersja lekka AI czyli podstawowe auta z Berlina bez piętrusów plus nowe autobusy) rozbudowana czyli to co teraz plus nowe Warianty autobusów.

PZDR siroccoxp
W plikach tile_7_14.map, tile_8_16.map i tile_6_16.map wstawione są trzy pojazdy - Fiat Ducato, Mercedes-Benz W210 i Volkswagen LT. Jeżeli komuś, podczas wczytywania obiektów wyświetla się błąd "Zugriffsverletzung bei adresse", to niech sprawdzi czy ma te pojazdy w folderze Vehicles. Nawet jeżeli nie ma ich w plikach parklist i AI_list, to trzeba je mieć, bo służą jako obiekty scenerii. Oczywiście można je z mapy usunąć, ale polecam to rozwiązanie tylko tym, którzy wiedzą "z czym to się je".
Gra nie ma kompatybilności wstecznej. Jeżeli gra ma wyższą łatę to powinno pójść.
Stawiam Ci flaszkę za tą mape! Dobra robota, czekam na pełną wersje mapy.:)
Mi na wersji 1.06 chodzi bez problemu, troszeczkę tylko się przycina przy FAT i Dw. Głównym a tak jest git:)
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Przekierowanie