22.12.2013, 23:27
Parę osób pytało w jaki sposób wykonałem takie "napisy":
Pokrótce objaśnię tę kwestię.
1. Ściągamy szablon dostępny w załączniku i otwieramy w dowolnym programie graficznym.
2. Orientujemy się w strukturze szablonu:
Żółte linie należą do poszczególnych pól, więc po szablonie można malować także na ich miejscu, dodałem je na rysunku wyłącznie w celu zobrazowania, które fragmenty za które wyświetlacze odpowiadają.
3. Malujemy (co chcemy uzyskać na wyświetlaczach) po szablonie kolorem białym (lub wklejamy czarno-białą grafikę), kolorowych grafik nie wklejamy, gdyż wyświetlacz jest i tak monochromatyczny. Uzyskujemy np. coś takiego:
4. Zapisujemy grafikę w ścieżce <folder_OMSI2>\Vehicles\Anzeigen\Krueger koniecznie w formacie .bmp
5. Dodajemy wpis do jakiegoś pliku .hof pojazdu z Kruegerami. Teksturę wyświetla wpisanie odpowiedniego kierunku w IBISie, więc możemy dodać np. coś takiego:
Przy czym najważniejsza jest cyferka (druga linijka powyższego kodu, zaraz po słowie kluczowym), która określa jaki kierunek będziemy wpisywać w IBISie, aby wyświetlić teksturę, oraz ta z rozszerzeniem .bmp (przedostatnia, przed linią kropek). Tutaj trzeba wpisać nazwę pliku (podkreślam - tylko nazwę a nie ścieżkę), który przed chwilą utworzyliśmy. Zmodyfikowany plik .hof zapisujemy.
6. Uruchamiamy OMSI 2, wybieramy jakąś mapkę, pojazd z Kruegerami i wczytujemy do tego .hof (inaczej: zajezdnię), który modyfikowaliśmy. Jeśli np. dodawaliśmy wpis do .hof-u Grundorfu - wybieramy właśnie Grundorf.
7. Czekamy na wczytanie pojazdu na mapie, po czym odpalamy elektrykę, silnik i wpisujemy w IBISie jako kierunek cyferkę, którą ustaliliśmy podczas dodawania wpisu do pliku .hof . W podanym przykładzie: 050 . VOILA.
UWAGA: Takich wpisów nie można dodawać, gdy .hof ma nową strukturę (np. do tych berlińskich). Tylko hofy o tradycyjnym układzie akceptują wpisy z teksturami do Kruegerów (np. ten do Grundorfu).
Pytania proszę zadawać tu: http://strefa-omsi.pl/Forum-OMSI-2--62
Pokrótce objaśnię tę kwestię.
1. Ściągamy szablon dostępny w załączniku i otwieramy w dowolnym programie graficznym.
2. Orientujemy się w strukturze szablonu:
Żółte linie należą do poszczególnych pól, więc po szablonie można malować także na ich miejscu, dodałem je na rysunku wyłącznie w celu zobrazowania, które fragmenty za które wyświetlacze odpowiadają.
3. Malujemy (co chcemy uzyskać na wyświetlaczach) po szablonie kolorem białym (lub wklejamy czarno-białą grafikę), kolorowych grafik nie wklejamy, gdyż wyświetlacz jest i tak monochromatyczny. Uzyskujemy np. coś takiego:
4. Zapisujemy grafikę w ścieżce <folder_OMSI2>\Vehicles\Anzeigen\Krueger koniecznie w formacie .bmp
5. Dodajemy wpis do jakiegoś pliku .hof pojazdu z Kruegerami. Teksturę wyświetla wpisanie odpowiedniego kierunku w IBISie, więc możemy dodać np. coś takiego:
Kod:
[addterminus_allexit]
50
strefa-omsi
STREFA-OMSI.PL
STREFA-OMSI
STREFA-OMSI
STREFA-OMSI.PL
Blanko.tga
Strefa-OMSI.pl
strefaomsi.bmp
................
6. Uruchamiamy OMSI 2, wybieramy jakąś mapkę, pojazd z Kruegerami i wczytujemy do tego .hof (inaczej: zajezdnię), który modyfikowaliśmy. Jeśli np. dodawaliśmy wpis do .hof-u Grundorfu - wybieramy właśnie Grundorf.
7. Czekamy na wczytanie pojazdu na mapie, po czym odpalamy elektrykę, silnik i wpisujemy w IBISie jako kierunek cyferkę, którą ustaliliśmy podczas dodawania wpisu do pliku .hof . W podanym przykładzie: 050 . VOILA.
UWAGA: Takich wpisów nie można dodawać, gdy .hof ma nową strukturę (np. do tych berlińskich). Tylko hofy o tradycyjnym układzie akceptują wpisy z teksturami do Kruegerów (np. ten do Grundorfu).
Pytania proszę zadawać tu: http://strefa-omsi.pl/Forum-OMSI-2--62