Strefa OMSI

Pełna wersja: Kwestia wsiadania pasażerów do drugiego członu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam.

Po wydaniu drugiej poprawki uznałem (jako że po drugim nie było już takiej krytyki jak po premierze i pierwszej) że mogę kupić OMSI 2. Dzisiaj rano postanowiłem zobaczyć jak wygląda kwestia wsiadania pasażerów do drzwi za przegubem w MAN-ie NG 272 w najnowszej wersji (2.00.008) - dokonałem zatem niezbędnych zmian w skryptach i modelu i przyjrzałem się jak działa ten system. Zauważyłem, że potencjalni pasażerowie z uporem maniaka rzeczywiście chcą pakować się do pierwszych (w ostateczności drugich drzwi). Co gorsza, gdy złośliwie zostawię pierwsze dwoje drzwi zamknięte i otworzę tylko trzecie, lebiegi stoją w nieskończoność przed pierwszymi, chyba że im je otworzę (względnie drugie, również z pierwszego członu). Nawet jeżeli przestrzelę przystanek, zasuwają kawał drogi do pierwszych.

Jednakowoż, gdy byłem już zrezygnowany, wczytałem ostatni zapis (było to na Grundorfie) w momencie, gdy właśnie stałem w takiej pozycji (tzn. prawie po przejechaniu przystanku). Wszystkie drzwi były zamknięte, lecz osłupiałem gdy zobaczyłem że ludziki zatrzymali się przy trzecich drzwiach (!!!), otworzyłem je zatem - weszli bez problemów. Próbowałem później zatrzymywać się w ostatniej chwili na przystankach, lecz idioci znowu preferowali pierwsze drzwi. Za to w momencie gdy powtórzyłem operację z wyjściem i wczytaniem, ponownie ustawili się przy trzecich. Okazało się też że nie trzeba wychodzić i wczytywać od nowa: po ustawieniu tablic na "Betriebsfahrt", przestrzeleniu przystanku (trzeba to robić z pewnym wyczuciem) i wpisaniu właściwego kursu, znowu raczyli wleźć przez ogon. Niestety, gdy zmienia się na "Betriebsfahrt" pasażerowie chcą natychmiast wyjść z pojazdu...

Wydaje mi się że rozumiem w jaki pokręcony sposób działa ten system. Gdy autobus zbliża się do przystanku, pasażerowie podchodzą do krawężnika i zanim gracz zatrzyma się na przystanku na upartego nastawiają się wejście do pierwszych (bądź w ostateczności drugich drzwi), gdyż te są do nich najbliżej - co jest logiczne, ponieważ przód autobusu w pierwszej kolejności jest najbliżej pasażerów. Tylko i wyłącznie w egzotycznych przypadkach, które opisałem powyżej, dzieje się inaczej. Pozytywną rzeczą jest fakt że ludzie jednak wchodzą do drugiego członu; bardzo źle że niezmiernie trudno ich do tego zmusić.

Edit: "Spróbuję wyprodukować film na youtube obrazujący to zjawisko i załączyć go tutaj razem z plikami które zmieniłem." - jednak tego nie zrobię, ponieważ ze względu na toporność programu dalsze próby poprawienia czegokolwien nie mają najmniejszych szans na choćby częściowy sukces.
Z tego co gdzieś wyczytałem pasażerowie wsiadają do pierwszego autobusu, który podjedzie na przystanek. W OMSI 2 przeguby zbudowane są z dwóch 'autobusów'. Jeżeli podjeżdżasz na przystanek rozpoznali, że pierwszy był pierwszy człon jako autobus #1 (drugi człon dla nich to #2). Gdy wczytujesz grę gdy najbliższej ich jest drugi człon to wtedy dla nich jest autobus #1 (pierwszy człon analogicznie #2).

Spróbuj podjechać tyłem do przystanku:P, powinni wejść do tylnej części, czyli tego co podjechało jako 1.
Masz rację. Gdy podjeżdżam tyłem (lub w ogóle gdy pasażerowie zamierzają wejść tylną częścią), to z kolei za ChRL nie próbują nawet dostać się pierwszymi - nawet jeżeli chcą kupić bilet. Beznadziejnie.
To, że pasażerowie podchodzą do krawędzi chodnika (jezdni) w jednym miejscu (czyli do pierwszych drzwi) jest fajnym ułatwieniem dla map Niemieckich, gdzie ich autobusy są przystosowane do wsiadania przodem i wysiadania resztą - tak pewnie rozumowali autorzy. Ale, patrząc na inne państwa i mapki w tym polskie wytwory ten pomysł jest nietrafiony, gdyż u Nas jak wszyscy wiemy wsiada się wszystkimi drzwiami (a w niektórych przypadkach nawet i przednie nie są używane) - mowa oczywiście o miejskich autobusach, bo w przypadku podmiejskich itp. to akurat by się sprawdziło. Szczerze nie sądzę aby autorzy specjalnie się tym faktem przejęli i działało to na wzór np. polskich miast gdzie nie ma zasad co do wsiadania/wysiadania.
Na pewno masz słuszność, jednak jeżeli ktoś tworzy symulator (czegokolwiek) z nastawieniem na dodatki, mógłby chociaż spróbować zrobić go w taki sposób aby był możliwie elastyczny.
Wczoraj w nocy wpadłem na pewien pomysł, lecz spowoduje on powstanie kolejnego problemu.

Zamiast upierać się przy zmuszaniu pasażerów do wsiadania do drugiego członu (B), zrobić entrypoint w pierwszym (A), lecz na wysokości drzwi w członie B. Po ustawieniu odpowiednich punktów i ścieżek pasażerów wyglądałoby to znośnie, lecz tylko pod warunkiem w miarę "wyprostowanego" autobusu. Im bardziej będzie on "skręcony", tym bardziej pasażerowie będą chodzić w powietrzu i przechodzić przez ściany. Oto poglądowa ilustracja problemu:
İmage

Nie wiem czy warto sobie tym zawracać głowę, jednak z ciekawości zrobię coś takiego dla MAN-a NG 272 i zobaczymy jak wyjdzie "w praniu".
Jak dla mnie za dużo kombinowania. Szkoda nerwów i czasu. Prędzej ktoś kto ma opanowany język niemiecki mógłby napisać do autorów jak oni zapatrują sie na wsiadanie innym systemem niż Berliński. Niech ruszą cztery litery i coś z tym zrobią.
Zazwyczaj w zatoce stoi się na wprost, ale gorzej na pętli jak się jednak zgina auto i czasami ciężko w lusterku ujrzeć 3 drzwi a co dopiero 4. Tak jak chyzy wspomniał – trzeba się rozeznać co o tym sądzą autorzy tego bądź co bądź symulatora, jakim jest OMSI.
Proponuję, żeby ktoś, kto dobrze zna niemiecki napisał do Marcela na maila, albo wspomniał o tym problemie na forum oficjalnym właśnie w tym języku. Troszkę inaczej może na to spojrzą, aczkolwiek sądzę, że tą kwestią i tak się w najbliższej przyszłości nie zajmą. Jeśli ktoś mógłby się podjąć tego zadania (i go wykona) - może niech napisze w tym wątku, żeby pozostała część Społeczności miała jasność.
Na forum nie ma co pisać bo widać po tym temacie że M&Ry sobie olewają niektóre działy/tematy http://www.omnibussimulator.de/forum/ind...adID=20352
Stron: 1 2 3
Przekierowanie