12.01.2014, 13:13
Witam.
Po wydaniu drugiej poprawki uznałem (jako że po drugim nie było już takiej krytyki jak po premierze i pierwszej) że mogę kupić OMSI 2. Dzisiaj rano postanowiłem zobaczyć jak wygląda kwestia wsiadania pasażerów do drzwi za przegubem w MAN-ie NG 272 w najnowszej wersji (2.00.008) - dokonałem zatem niezbędnych zmian w skryptach i modelu i przyjrzałem się jak działa ten system. Zauważyłem, że potencjalni pasażerowie z uporem maniaka rzeczywiście chcą pakować się do pierwszych (w ostateczności drugich drzwi). Co gorsza, gdy złośliwie zostawię pierwsze dwoje drzwi zamknięte i otworzę tylko trzecie, lebiegi stoją w nieskończoność przed pierwszymi, chyba że im je otworzę (względnie drugie, również z pierwszego członu). Nawet jeżeli przestrzelę przystanek, zasuwają kawał drogi do pierwszych.
Jednakowoż, gdy byłem już zrezygnowany, wczytałem ostatni zapis (było to na Grundorfie) w momencie, gdy właśnie stałem w takiej pozycji (tzn. prawie po przejechaniu przystanku). Wszystkie drzwi były zamknięte, lecz osłupiałem gdy zobaczyłem że ludziki zatrzymali się przy trzecich drzwiach (!!!), otworzyłem je zatem - weszli bez problemów. Próbowałem później zatrzymywać się w ostatniej chwili na przystankach, lecz idioci znowu preferowali pierwsze drzwi. Za to w momencie gdy powtórzyłem operację z wyjściem i wczytaniem, ponownie ustawili się przy trzecich. Okazało się też że nie trzeba wychodzić i wczytywać od nowa: po ustawieniu tablic na "Betriebsfahrt", przestrzeleniu przystanku (trzeba to robić z pewnym wyczuciem) i wpisaniu właściwego kursu, znowu raczyli wleźć przez ogon. Niestety, gdy zmienia się na "Betriebsfahrt" pasażerowie chcą natychmiast wyjść z pojazdu...
Wydaje mi się że rozumiem w jaki pokręcony sposób działa ten system. Gdy autobus zbliża się do przystanku, pasażerowie podchodzą do krawężnika i zanim gracz zatrzyma się na przystanku na upartego nastawiają się wejście do pierwszych (bądź w ostateczności drugich drzwi), gdyż te są do nich najbliżej - co jest logiczne, ponieważ przód autobusu w pierwszej kolejności jest najbliżej pasażerów. Tylko i wyłącznie w egzotycznych przypadkach, które opisałem powyżej, dzieje się inaczej. Pozytywną rzeczą jest fakt że ludzie jednak wchodzą do drugiego członu; bardzo źle że niezmiernie trudno ich do tego zmusić.
Edit: "Spróbuję wyprodukować film na youtube obrazujący to zjawisko i załączyć go tutaj razem z plikami które zmieniłem." - jednak tego nie zrobię, ponieważ ze względu na toporność programu dalsze próby poprawienia czegokolwien nie mają najmniejszych szans na choćby częściowy sukces.
Po wydaniu drugiej poprawki uznałem (jako że po drugim nie było już takiej krytyki jak po premierze i pierwszej) że mogę kupić OMSI 2. Dzisiaj rano postanowiłem zobaczyć jak wygląda kwestia wsiadania pasażerów do drzwi za przegubem w MAN-ie NG 272 w najnowszej wersji (2.00.008) - dokonałem zatem niezbędnych zmian w skryptach i modelu i przyjrzałem się jak działa ten system. Zauważyłem, że potencjalni pasażerowie z uporem maniaka rzeczywiście chcą pakować się do pierwszych (w ostateczności drugich drzwi). Co gorsza, gdy złośliwie zostawię pierwsze dwoje drzwi zamknięte i otworzę tylko trzecie, lebiegi stoją w nieskończoność przed pierwszymi, chyba że im je otworzę (względnie drugie, również z pierwszego członu). Nawet jeżeli przestrzelę przystanek, zasuwają kawał drogi do pierwszych.
Jednakowoż, gdy byłem już zrezygnowany, wczytałem ostatni zapis (było to na Grundorfie) w momencie, gdy właśnie stałem w takiej pozycji (tzn. prawie po przejechaniu przystanku). Wszystkie drzwi były zamknięte, lecz osłupiałem gdy zobaczyłem że ludziki zatrzymali się przy trzecich drzwiach (!!!), otworzyłem je zatem - weszli bez problemów. Próbowałem później zatrzymywać się w ostatniej chwili na przystankach, lecz idioci znowu preferowali pierwsze drzwi. Za to w momencie gdy powtórzyłem operację z wyjściem i wczytaniem, ponownie ustawili się przy trzecich. Okazało się też że nie trzeba wychodzić i wczytywać od nowa: po ustawieniu tablic na "Betriebsfahrt", przestrzeleniu przystanku (trzeba to robić z pewnym wyczuciem) i wpisaniu właściwego kursu, znowu raczyli wleźć przez ogon. Niestety, gdy zmienia się na "Betriebsfahrt" pasażerowie chcą natychmiast wyjść z pojazdu...
Wydaje mi się że rozumiem w jaki pokręcony sposób działa ten system. Gdy autobus zbliża się do przystanku, pasażerowie podchodzą do krawężnika i zanim gracz zatrzyma się na przystanku na upartego nastawiają się wejście do pierwszych (bądź w ostateczności drugich drzwi), gdyż te są do nich najbliżej - co jest logiczne, ponieważ przód autobusu w pierwszej kolejności jest najbliżej pasażerów. Tylko i wyłącznie w egzotycznych przypadkach, które opisałem powyżej, dzieje się inaczej. Pozytywną rzeczą jest fakt że ludzie jednak wchodzą do drugiego członu; bardzo źle że niezmiernie trudno ich do tego zmusić.
Edit: "Spróbuję wyprodukować film na youtube obrazujący to zjawisko i załączyć go tutaj razem z plikami które zmieniłem." - jednak tego nie zrobię, ponieważ ze względu na toporność programu dalsze próby poprawienia czegokolwien nie mają najmniejszych szans na choćby częściowy sukces.