Strefa OMSI

Pełna wersja: Błąd związany z otwieraniem plików graficznych z teksturą podstawowych MAN'ów.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam!
Mam problem dotyczący otwierania plików z teksturą oryginalnych MAN'ów (tj. NL202 i NG272). Polega on na wyświetlaniu się komunikatu "Wystąpił nieokreślony błąd podczas otwierania pliku". Komunikat wyświetla się tylko przy otwieraniu plików z rozszerzeniem .dds (przy otwieraniu plików w .tga komunikat się nie wyświetla). Zdaża się on nie tylko podczas otwierania oryginalnych tekstur, ale także moich zapisanych przez RepaintTool. W screenie próba otwarcia jednej z moich tekstur. A więc tu moje pytanie, czy da się coś z tym zrobić?
İmage
Problem w tym, że mało który program graficzny poprawnie otwietra format .dds
Zależy to od wszystkiego. Systemu, wersji programu graficznego. Mnie się czasem udawało otworzyć .dds paintem (z błedem, tracąc efekt przejrzystości, ale otwierał), potem zapisywałem to jako .bmp, edytowałem Photoshopem i zapisywałem jako .dds, kiedyś otworzyłem go starym Gimpem, nowy już nie ruszał. Na to nie ma zasady, musisz popróbować.

Wklepane z mojego HTC Desire Z za pomocą Tapatalk'a.
Kolejny przykład nie profesjonalnego podejścia duetu M&R do odbiorców gry...
Ten problem pojawia się dlatego, że te tekstury nie są w formacie DDS, mimo rozszerzenia DDS. Po prostu są to nieskompresowane bitmapy (BMP), (dla autorów pewnie byłoby to stratą czasu, żeby skompresować większość tekstur), dlatego zmień rozszerzenie na BMP, a Paint Net je wtedy normalnie wczyta.

@Mattez
Co do przezroczystości, zależy jakiej kompresji użyjesz przy DDS:
DXT1 - nie obsługuje kanału alfa
DXT3 - obsługuje kanał alfa, ale bez gradientów
DXT5 - obsługuje kanał alfa z gradientami, dlatego jest jak najbardziej wskazany do tekstur które mają kanał alfa.

Nie polecam Gimpa do zapisywania DDSów, jedyny plugin który te DDSy obsługuje generuje za dużo artefaktów i tekstura po prostu będzie wyglądać nieciekawie.
Polecam program DXTBmp, w którym konwertujemy tekstury dds do bmp w formacie 24 bitów. Obrabiamy bmp w dowolnym programie, potem ponownie przez DXTBmp konwertujemy do tekstury dds, zachowując kanały alfa.
Ja mam wtykę w GIMPie i czyta DDS cudnie, wycinam z GIMPa, wklejam do photoshopa i..... wszystko się pojawia:D
Przekierowanie