Strefa OMSI

Pełna wersja: Railworks
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Powiedzmy tak, że ja mam kupioną wersję 2012 i mam zaaktulizowaną do wersji 2015. Gdybym kupił wersje 2015 to by były nowe pociągi i trasy?
Nie, musisz kupić dodatkowe trasy i pociągi, co jest totalnie bez sensu, bo i tak są one mniej szczegółowe niż darmowe w Trainz.

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
(05.10.2014 11:08)Goppel napisał(a): [ -> ]Poza Butowicami jest jakaś kanadyjska czy francuska, ale jeżdżenie tam stozłomką jest wielce niestosowne (tak jak Citaro2 bo Berlinie w OMSI np.)

Podrzuć linka. Jest też mapa Londyńska da tramwaju CR4000.
Nie mam tej mapy ani komputera chwilowo, samej mapy też zbytnio nie kojarzę, bo mi tylko mignęła przed oczami jak szukałem jakichś lokomotyw.

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Jak już gdzieś wspomniałem, alTerr znany nam z Mercedesów, LIAZów a ostatnio także Pożarisów zabiera się za swoją najbardziej znaną mapę do Trainza i przenosi ją do Railworksa. Jest to oczywiście UF15, czyli U-Bahn Frankfurt 2015, mapa obejmująca linie U1, U2, U3, U8 i U9, zawierająca 35km torowiska oraz 3 wagony (U2, U4 i U5). Poniżej filmik z przejazdu linią U2 wagonem U5 w tą mniej emocjonującą stronę. http://youtu.be/3SxxijAD114

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
A ja mam takie pytanko jak wgrywac dodatki do ts 501

do ts 2015
O ile dobrze pamiętam, to masz w folderze z grą program Utilities czy jakoś tak , i tam potem będzie zakładka Package Manager:P
Chyba, że masz po prostu foldery o nazwach odpowiadających tym w folderze RW, wtedy po prostu przeciągasz i upuszczasz.

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Ponownie musicie mi wybaczyć post pod postem, ale po dłuższym okresie zabawy postanowiłem napisać krótką recenzję dodatku U-Bahn Frankfurt do niniejszego symulatora.

Zatem od początku:
Sieć lekkiego metra we Frankfurcie powstawała pomiędzy latami 1968 a 2010, najstarszy odcinek, czyli Odcinek A (A-Strecke) został otwarty 10 kwietnia 1968 i obejmował linię A1, pokrywającą się w całości z dzisiejszą (przedłużoną już) linią U1. Następnie powstał Odcinek B (B-Strecke) pokrywający się z częścią linii U4 i U5. Z powodu zawirowań politycznych we Frankfurcie nie ukończono jeszcze odcinka D. Warto zwrócić uwagę na sposób oznaczania pojazdów szynowych przez Frankfurckiego przewoźnika - wagony tramwajowe oznaczane są kolejnymi literami alfabetu (np. poznańskie pochodzące stamtąd GT6 były typu M, GT8 typu N, a GT8ZR typu O), natomiast wagony lekkiego metra literą U i kolejną liczbą. Rozwój sieci cały czas trwa, a pomiędzy odcinkami występują różnice w technologii - różne wagony z różnych dostaw miały drzwi na różnych wysokościach - najnowsze U5 mają zostać wprowadzone na całą sieć i zastąpić starsze U2 i U4 oraz znane mieszkańcom Śląska Pt, w związku z czym konieczne jest podniesienie peronów. Z tego względu na stacjach Südbahnhof i Schweizer Platz stare schody ruchome kończą się poniżej poziomu peronu. Wszystkie stacje na liniach U1, U2, U3, U4, U6, U7, U8 i U9 są już dostosowane do obsługi wagonami U5, problem występuje wyłącznie na linii - o ironio - U5, gdzie niektóre perony są na poziomie chodnika. Ta linia jest obsługiwana wyłącznie wagonami Pt, które jako jedyne we Frankfurcie mają rozkładane schody i pozwalają na obsługę niskich peronów.

W symulatorze:
AlTerr dał nam do dyspozycji wagon U5 i wszystkie linie, które można nimi obsługiwać, a także fragment linii U5, jednak oficjalnie nie jest on dostępny. Brak linii U5 nie jest szczególnie odczuwalny, wszystkie linie są bardzo ciekawe i przyjemnie się jeździ. Do mapy i wagonu dołączona jest obszerna dokumentacja wyjaśniająca wszystko, co nam potrzebne, a także oprogramowanie do zapowiedzi przystankowych i prawdziwe (świetne i wyczerpujące temat!) zapowiedzi. Osobny program wymusiły limitacje symulatora i skomplikowanie komunikatów.

Mapa:
Jak już wspominałem mamy do dyspozycji linie U1-U9 bez linii U5. Po drodze spotkamy wiele ciekawych krajobrazów, choćby przepięknie wyglądającą wieżę (telewizyjną?) niedaleko stacji Ginnheim obsługiwanej przez linie U1 i U9, śliczną stację Zoo czy Alte Oper na trasie linii U6 czy U7, gdzie jest co podziwiać, mimo, że stacje są pod ziemią. W sumie do zwiedzenia mamy 8 linii, w sumie 109,7 kilometra (chyba w jedną stronę, nie podają), autor postarał się o odpowiednie sesje, dzięki czemu wystarczy załadować grę, zalogować się do IBIS i nie musimy martwić się o zwrotnice. Ciekawym i pomocnym elementem są tabliczki na każdym przystanku wyznaczające miejsce, w którym należy się zatrzymać w zależności od długości składu.

Tabor:
Do dyspozycji otrzymaliśmy dwie odmiany wagonów U5: dwuczłonowy U5-25 i czteroczłonowy U5-50. Pojazdy wyposażone są w działające wyświetlacze zewnętrzne i wewnętrzne oraz brygadówki, IBIS, dwa tryby otwierania drzwi (centralnie i CG) i kierunkowskazy, a także wycieraczki. Oczywiście pojazdem można sterować przyciskami na pulpicie. Niestety nie działa tryb automatycznego włączania i wyłączania oświetlenia wewnętrznego, a także lusterka. Początkowo pojawia się problem z wyczuciem zadajnika jazdy i często przypadkiem wdraża się hamowanie awaryjne.

Ogólna ocena:
Mapę znam od 2011 roku, kiedy to zadebiutowała w pierwszej wersji w symulatorze Trainz. Od tej pory była stale rozwijana, aż do momentu, kiedy AlTerr zadecydował o przesiadce na TS15. Już wtedy byłem zauroczony linią U3 i do dziś chętnie do niej wracam. W Railworks wszystko wygląda lepiej i jest płynniejsze, dodatkowo cienie dają oszałamiający efekt, kiedy wyjeżdża się z tunelu. Wagon po wyczuciu zadajnika jazdy prowadzi się świetnie, otoczenie również jest świetne, aczkolwiek zdarzają się problemy z sygnalizacją świetlną, która lubi nas po prostu nie wypuścić, mimo, że odcinek jest pusty a następny sygnał zezwala na jazdę. Są to jednak drobne wady, które zupełnie nie przesłaniają zalet dodatku. O ile oficjalne dodatki do Railworks nie są jakieś super i nie są warte swojej ceny, tak ten naprawdę jest wart tych 100 złotych. Screeny z dodatku można obejrzeć w temacie "Wasze screeny z innych gier", zapraszam i szczerze polecam dodatek.
Moim zdaniem autor powinien wydać (nawet jako osobny DLC) paczkę taboru, która zawierała by wagony U4, U3 i U2e. Większość linii jest obsługiwana przez wagony U5, jednak często spotykany jest również U4, który nie jest dostępny w symulacji. Pomijając już to, że na ulicach jest pusto jak na wsi. W tak dużym mieście powinien być zdecydowanie większy ruch, tym bardziej w centrum.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Przekierowanie