Strefa OMSI

Pełna wersja: Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Zakład Komunikacji Miejskiej sp. z o.o w Gdańsku – firma zajmująca się usługami związanymi z rozkładowym transportem pasażerskim i transportem w komunikacji miejskiej. Jest największym przewoźnikiem w sieci ZTM Gdańsk.

Tabor:
Man NG313 x3
Man NLxx3 x24
Man NM222 x3
Mercedes-Benz O405GN x26
Mercedes-Benz O405N x40
Mercedes Benz Citaro x1
Mercedes Conecto x10
Mercedes Conecto G x12
Neoplan N4007 x3
Neoplan N4011NF x1
Neoplan N4016 x15
Neoplan N4020 x8
Solaris Urbino 12 x44
Solaris Urbino 18 x44

Łącznie mamy 234 pojazdy.

Zachęcam do wypowiadania się na temat tego przedsiębiorstwa.:)
Chciałbym dodać, że mamy w solarisach 4x Solaris Urbino 12 II reszta to III i 6x Solaris Urbino 18 II resta to też III
Czas odkopać temat:P
Sytuacja w parku taborowym już się trochę zmieniła. Usmażyły się dwa banany: 2621 i 2624. Kierowcy zgodnie twierdzą, że gdyby nie zapuszczono tych wozów to były by to najlepsze pojazdy w ZKMie. Mowa o ex Berlińskich O405GN2. Neoplany też jeżdżą już mniejszą liczbą. N4016 obecnie w ruchu jest 6 oraz jedna nauka jazdy. Ostatnio ZKM sprzedał jedną Naukę Jazdy, Ikarusa 260.04 #5051, do Kultowego Ikarusa, gdzie po małym liftingu będzie jeździł jako zabytek. Z eLek zostaje jeszcze Autosan A1010T #5053 i N4016 #5052. Neosiowych deskorolek tez jest mniej. Zostały tylko dwie. #2604 i #2605, który jest po pożarze i nadal jeździ :iksde:. Oba wozy na zmianę można złapać na dodatkach na linii 148, a czasem na 212.

Generalnie sytuacja taborowa wygląda tak:


Iveco Daily 70C17 x6/6
Mercedes Conecto LF x10/10
Mercedes O530 Citaro x1/1 (ex Frankfurt. Jedyny przedstawiciel Merolów z serii 530 w Gdańsku)
Mercedes O405N x12/15
Mercedes O405N2 x26/26
Mercedes Conecto G x12/12
Mercedes O405GN2 x24/26(Dwa się spaliły)
MAN NM192 x1/1
MAN NM222 x2/2
Neoplan N4007 x3/3
Neoplan N4011NF x1/1
Neoplan N4016 x7/23
Neoplan N4020 x2/11(większość się pali. Panuje takie powiedzonko: "pojeździ dopóki się nie spali")
Solaris Urbino 12 I x4/4
Solaris Urbino 12 III W1 x25/25
Solaris Urbino 12 III W29 x15/15
Solaris Urbino 18 II x6/6
Solaris Urbino 18 III W8 x8/8
Solaris Urbino 18 III W13 x30/30
MAN NL263 x4/4
MAN NL283 x20/20(Według kierowców najlepsze wozy w sieci. Wóz 2059 został zakwalifikowany na zamówienia i jako jedyny z serii nie wyjeżdża na nocki, ponieważ jest jednym z najbardziej zadbanych.)
MAN NG313 x3/3
A ja od kierowcy słyszałem, że najlepsze to Solarisy. A najgorsze O405GN strasznie ich wnerwiają te fotokomórki które zamykają się pasażerowi przed nosem. A 2624 kiedy się spalił?
GN2 są nielubiane przez to, że są bardzo zapuszczone i mają fotokomórkę. Co do Solarów to spotkałem się tylko z nieprzychylnymi opiniami:P Np. ,że większość jest mułowata i zajeżdżona, a Manidła może i są trochę toporne, ale bardzo wytrzymałe.
2624 się spalił na 148 21.07.15 Kierowca z pseudonimem "Mongoł"(przynajmniej tak słyszałem) jeździł na zaciągniętym ręcznym i po prostu go przegrzał. Oczywiście został zwolniony.
Kiedyś (może miesiąc temu) sprawdzałem w jednym Bananie czy lodówka działa. :iksde: Ku mojemu zdziwieniu chłodziła.:D A już w kolejnym był urwany włącznik. :E
Wkurza mnie w Gdańsku to, że większość kierowców nie używa przyklęku na przystankach. W wielu autobusach jest możliwość ustawienia tego jednym przyciskiem na automatyczne... Co za problem jeden przycisk wcisnąć? Kiedyś spytałem jednego z kierowców dlaczego tego nie używają (mieszkam w Gdyni od 10 lat i tutaj 99% kierowców włącza przyklęk), to owy kierowca odpowiedział mi, że nie mają obowiązku tego robić. Zdenerwowało mnie to trochę, bo nie lubię widoku starszych osób, matek z wózkami i niepełnosprawnych, którzy męczą się wchodząc do autobusu, a niestety nie wszyscy kierowcy na to reagują.
Też mnie to wkurza. Zauważyłem że jeden z kierowców użył przyklęku tylko gdy ktoś o to poprosił.
Przyklęk jest dla wózków niepełnosprawnych. Kiedyś stare babki wchodziły po wysokich stopniach. Nie róbmy z ludzi takich ofiar.
Dawno nie było spisu taboru w Gdańsku, więc czas to zrobić. Trochę się zmieniło od lutego 2016, zostały skasowane: 2004, wszystkie pozostałe Neoplany poza 2024 i 2605, które są przeznaczone na zabytki, jedyny gdański N4011NF (2483), a prawdopodobnie w tym lub przyszłym roku wycofane zostaną Neoplany 2480-2482. Skasowano też 2624, 2629, 2634 i 2705. Dostarczono za to 23 nowe Citara C2 (9 O530, 9 O530G i 5 O530K) i nie ukrywam, że Gdańsk kupił bardzo dobre autobusy. Ale przejdźmy do rzeczy, oto stan taboru.

MB O405N 10/15 (2001 przerabiany na zabytek)
Neoplan N4016 1/23
SU12 I 4/4
MAN NL263 4/4
MAN NL283 20/20
SU12 III W1 25/25
SU12 W29 15/15
Neoplan N4007 3/3
MAN NM192 1/1
MAN NM222 2/2
MB O530K C2 5/5
MAN NG313 3/3
SU18 II 6/6
SU18 III W8 8/8
SU18 III W13 30/30
MB O405GN2 22/26
MB Conecto G 12/12
MB O530G C2 9/9
MB O405N2 25/26
MB O530 1/1
MB Conecto LF 10/10
MB O530 C2 9/9
Iveco Kapena Urby 6/6


Pozdrawiam,
wojtekambroziak1973
Stron: 1 2
Przekierowanie