Strefa OMSI

Pełna wersja: Miejski Zakład Komunikacji w Gorzowie Wielkopolskim sp.z o.o.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Miejski Zakład Komunikacji spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Gorzowie Wielkopolskim – komunalny zakład obsługujący transport zbiorowy na terenie Gorzowa i czterech z pięciu ościennych gmin: Bogdańca, Deszczna, Santoka i Lubiszyna. Przekształcony z dniem 1 stycznia 2013 roku z zakładu budżetowego na spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością.

Historia MZK
Zakład Komunikacji Miejskiej został utworzony w styczniu 1954 roku po wyodrębnieniu z Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej. Już w 1947 roku uruchomiono pierwszą linię tramwajową, jednak rok później wstrzymano ruch ze względu na zły stan techniczny infrastruktury. W 1949 ponownie uruchomiono komunikacje tramwajową, ale już na 2 liniach. W roku 1960 uruchomiono miejską komunikację autobusową. W tym roku zakład otrzymał 5 autobusów San H-01B.W 1968 r. rozpoczęto budowę nowej zajezdni przy ulicy Kostrzyńskiej, która została oddana do eksploatacji w 1972 r. z jednoczesną likwidacją zajezdni przy ulicy Składowej. W 1975 roku zakład otrzymuje nazwę Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej. 1991 rok zaś przyniósł przekształcenie PKM w Miejski Zakład Komunikacji zakład budżetowy gminy Gorzów Wlkp. 4 marca 2000 to dzień , w którym do gorzowskiego MZK dostarczone zostały pierwsze autobusy niskopodłogowe czyli pierwsza partia Solarisów Urbino 12. Po uruchomieniu produkcji telewizorów w gorzowskiej fabryce,MZK uruchomiło w lutym 2008 roku dodatkowe kursy na wydłużonej trasie na liniach 101, 104, 117 i 202 (po kilku miesiącach z powodu rosnącego zapotrzebowania także 100 i 126) do pętli Złotego Smoka, znajdującej się nieopodal fabryki. Dnia 19 sierpnia 2008 w gorzowskim MZK pojawiły się pierwsze po wielu latach autobusy przegubowe MAN NG 313 głównie do obsługi trzech najważniejszych gorzowskich linii autobusowych czyli: 101, 104 i 126.Od 29 września w każdą niedzielę autobusy przegubowe obsługują także linię 202. Wbrew opinii wielu osób pierwszymi autobusami przegubowymi były Ikarusy 280 sprowadzone z Warszawy i Frankfurtu nad Odrą, które zostały ostatecznie przerobione na pogotowie techniczne. Dnia 1 grudnia 2008 na wniosek hipermarketów Tesco zawieszono wszystkie trzy bezpłatne linie autobusowe (T-A,T-J i T-P) na czas nieokreślony, następnie podjęto decyzje o likwidacji linii bezpłatnych. 9 grudnia 2008 sprzedane zostały ostatnie Jelcze M11 (które pod koniec lat 80. i przez całe lata 90. stanowiły trzon gorzowskiego taboru) o numerach taborowych: #479,#482 oraz # 483,a także ostatni Jelcz 120M o numerze taborowym #508,jednak pozostawiono jedną sztukę Jelcza M11 #481, oraz 1 sztukę Jelcza 120M #505 z przeznaczeniem na tabor zabytkowy. Po sprzedaży tych pojazdów autobusy niskopodłogowe stanowią 88,8% taboru gorzowskiego MZK. 2 listopada 2009 ponownie uruchomiono jedną z linii bezpłatnych czyli linię T-J, a 30 listopada 2009 uruchomiono zawieszone w latach 90. linie tramwajowe 4 (Dworzec Gł. – Silwana / Silwana – Dworzec Gł) oraz 5 (Dworzec Gł. – Os. Piaski / Os. Piaski – Dworzec Gł). Zaś 2 stycznia 2012 z powodu zmniejszenia dotacji przez Prezydenta i Radę Miejską zostały one zawieszone.

Działalność MZK
Miejski Zakład Komunikacji w Gorzowie Wielkopolskim posiada 72 autobusy (68 niskopodłogowych; w tym 3 przegubowe) oraz 41 wagonów tramwajowych. Dziennie na ulicę wyjeżdża 59 autobusów i 17 składów tramwajowych. Każdego dnia przewożonych jest około 90 tysięcy pasażerów. MZK kursuje na 44 tereny podmiejskie[potrzebne źródło]. Istnieją 3 linie tramwajowe oraz 44 linie autobusowe (w tym 5 nocnych). W 2007 roku zakład zatrudniał 446 pracowników, w tym 194 kierowców autobusów i 52 motorniczych.

Zajezdnia Kostrzyńska (Wieprzyce)
Kostrzyńska – zajezdnia autobusowo-tramwajowa należąca do MZK Gorzów Wielkopolski. Znajduje się przy ul.Kostrzyńskiej 46 na pograniczu dzielnic Wieprzyce i Os.Słoneczne. Zajezdnia jest również siedzibą MZK Gorzów Wielkopolski.

Obecnie na stanie ma 73 autobusy (w tym 66 niskopodłogowych,w tym także 3 przegubowe), oraz 25 wagonów tramwajowych.

Tabor autobusowy
MAN NG313 3 sztuki
MAN NL313 4 sztuki
MAN NL202/NL222/NL252/NL262 W tej chwili 19.
Solaris Urbino 12 27 sztuk
MAN Lion's City

Udział autobusów niskopodłogowych 100.00%

Tramwaje
6EGTW/6ZGTW 20 sztuk
Konstal 105Na 17 wagonów (8 składów+ Imprezowy Tramwaj Gorzowski)
Panie jakie 3 przeguby ??? Na temat taboru piszą tu nieaktualne informacje bo tramwaje nie jeżdżą od 1.10.2017 r. a zakład się chwalił jak Konstale wywoził choć one były lepsze od tych muzealnych tramwajów.

Bo w ogóle mogli pozostać na Konstalach łączyć po 2 wagony, jaki problem ? A Gorzów zamiast do przodu to w tył się cofnął.

Także nie ma 3 przegubów bo one są dawno sprzedane no chyba że coś w zajezdni na dniu otwartym coś znalazłeś bo ja nic nie znalazłem.

Ogólnie szanuję twoją pracę w ten wątek jaki włożyłeś choć szkoda że brak zainteresowania tym przewoźnikiem nie dziwię się.

Gorzów zamieszkuje 124 tys. ludzi a Szczecin ponad 400 tys.
Skandal na linii 201 która kursuje w okresie letnim na trasie Słowiańska Tesco - Jezioro Nierzym - Słowiańska Tesco.

Linia jest tak przepełniana że nie ma nawet miejsc stojących, a wszystko to się dzieje na kursie o 16:15 i 19:30 z p. Jezioro Nierzym
Nie potrzebnie przeguby kasowaliście.
Mzk, mogło by kupić jakieś przeguby z conajmniej 5 z 4 drzwiami a problem się nie utrzymuje na linii 201 ale też na:
- Linii 102 kier. Śląska - Pole Golfowe (7:25)
- Linii 104 z TPV kier. Ustronie (6,14,22)
- Linii 105 w obu kierunkach (we Wszystkich świętych)
- Linii 111 w obu kierunkach (we wszystkich świętych)
- Linii 125 kier. Śląska - Pole Golfowe (jak jest Żużel)
- Linii 126 z TPV kier. Dekerta Szpital (6,14,22)
- Linii 126 kier. TPV (5,13)
- Linii 132 w obu kierunkach (we wszystkich świętych)
A to tańsze jest w utrzymaniu niż wysłanie drugiego autobusu na linię bo... jest przepełniony
Sobol Przeguby kasowaliśmy bo one nie nadawały się do użytku na stronie mzk pisało że trzy przeguby były tak czy siak uszkodzone
Nadawały sie jak najbardziej do użytku tylko sie MZK nie chciało ich naprawiać. Wasze MZK tak lubi sobie od czasu do czasu niewiadomoco z serwisem pojazdów robić, np 592 naprawili i sprzedali na złom :E
No sumie w tym jest połowa prawdy, ale nasze mzk to są idioci i kretyni nakupują pełno autobusów 12 metrowych, a później mają problem, że ludzie się nie mieszczą. Albo mieszkańcy piszą do nich żeby kupili z 3 autobusy 18 metrowe, a oni odpisują im, że nie mają pieniędzy, ale na 12 metrowe ich stać.
Jak robili ul. Walczaka to 9 linii autobusowych musiało jechać przez ul. Pomorską a gdy Walczaka była wyremontowana autobusy pojechały ul. Walczaka i co? Płacz o to żeby linię 125 puścić tędy. A wystarczy tylko zmienić trasę linii 102 puścić przez "Rondo Piłsudskiego", "GLS/Widok" i "Stilonową" a potem zamiast przez "Zielona", "Wał Okrężny" można puścić przez ul. Warszawską "Rondo Santockie", "Muzeum", "Pl. Staromiejski" ul. Jagiełły "Jagiełły", ul. Bolesława Chrobrego "Katedra/Arsenał" i tak puścić na 3 miesiące na okresy próbne i jeszcze jakby średnio co 45 minut kursowała. Ale niestety jeśli ryczeli o 125 miasto napisało że... nie mają pieniędzy

A debilne jest ich zachowanie że od kilku dni jest troszeczkę chłodniej a oni puszczają nawet w pochmurny dzień linię "201" na trasę. Tracą kasę...
Gastel992 To jeszcze mało mzk chce kupić 10 elektrycznych solarisów 4 generacji za rok.
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie