Strefa OMSI

Pełna wersja: Tworzenie tekstur na pojazdy od M&R Software.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witajcie!
Jak zauważyłem, duża ilość użytkowników ma problemy z tworzeniem tekstur, na pojazdy zawarte oryginalnie w grze. W związku z tym zdecydowałem się na stworzenie poradnika wyjaśnającego ten temat.

Potrzebne:
- Dowolny program graficzny (byle nie MS Paint)
- Folder SDK zawierający Repaint Tool oraz wzory do malowań.

Krok 1
Stworzenie malowania na pojazd.

- otwieramy folder zgodny z wybranym przez nas pojazdem (w przypadku NL202 jest to folder NG272)
- wybieramy plik z końcówką _MU.bmp
- kopiujemy go w dowolnie wybrane przez nas miejsce (najlepiej na pulpit)
- otwieramy kopię na pulpicie naszym programem graficznym.
- tworzymy na nim malowanie (nie musimy przejmować się światłami czy szybami, Repaint Tool uzupełni teksturę o nie)
- zapisujemy plik jako moja_nazwa.BMP

Krok 2
Obsługa programu RepaintTool
- otwieramy program RepaintTool
- naciskamy Convert
- wybieramy plik .rpc (przy NL/NG z dopiskiem full)
- następnie wybieramy plik z naszą teksturą w .BMP
- na pytanie "Convert this repaint" klikamy "Ja"
- w miejscu w którym zapisany został plik .bmp znajduje się teraz jeszcze plik .dds (pseudo .dds)
- tworzysz odpowiednio plik .cti; dla nie znających tego plik zalecam konfigurację według wzoru z oryginalnego pliku.

I to wszystko, jedyne co pozostało to sprawdzić swoją teksturę.

Publikacja na innych forach dozwolona, jeżeli podany zostaje autor. Udostępnianie na innych zasadach do konsultacji poprzez prywatną wiadomość.
Dodam jeszcze ,że przed konwertem należy pamiętać aby plik .bmp był lżejszy niż 15MB. Można go odchudzić za pomocą zmniejszenia ilości bitów przy zapisie w dowolnym programie graficznym.
"Tworzenie tekstur za pomocą RepaintToola"- Poradnik na kanale Strefy:P


Przekierowanie