Witam, czy ktoś może wie co zrobić aby tekstura w wymodelowanym kawałku jezdni (skrzyżowanie, rondo itp.) była odczytywana jako nierówna? Czyli po prostu aby autobus na niej skakał. Zaznaczam, że nie chodzi mi o spliny tylko obiekty.
Konieczne do tego jest dodanie pliku .surf o nazwie takim samym jak tekstura (np. tekstura.bmp -> tekstura.bmp.surf). Plik surf to nic innego jak heightmapa (zwykły obrazek) w trybie czerwonym ze zmienionym rozszerzeniem. Spróbuj "oderwać" końcówkę .surf np. w trylince, następnie otwórz tę teksturę w programie graficznym a zobaczysz jak taka heightmapa powinna wyglądać. W skrócie mówiąc- kolor czarny odpowiada za wgłębienia, czerwony za "wyżyny".
Dzięki wielkie, Jak tylko wsadzę ten obiekt do OMSI to zaraz spróbuję
EDYTA:
Wszystko działa jak należy, dzięki NightHauler
Punkt poleciał już wcześniej
To działa tylko w OMSI 2? Pytam, bo warto by to przykleić gdzieś.
Nie sądzę, w końcu w jedynce autobus też "skacze" ale na 100% musiałby się NightHauler lub ktoś inny kto wie wypowiedzieć.
Działa to w obu wersjach gry