Strefa OMSI

Pełna wersja: Co dalej z OMSI 2 ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Nie napisali, że na słabszym sprzęcie, napisałem to jako przykład

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Ja tam już zrobiłem kopię całego folderu OMSI2, tak na wszelki wypadek bo jak gruchnie patch z denerwującymi błędami to się nie pozbieram.;)
Mógłby ktoś to na ludzki język przetłumaczyć bo tłumacz google to jakieś kalectwo ;/ ---> OMSI 2.2 Releasenotes
Dear fans,

we are very happy to release patch 2.2 today. We put a lot of work into a stable, crash free OMSI 2. We wish you a lot of fun with this patch!
Please install OMSI 2.2 without addons. Add your addons piece by piece - if an error occurs, you know who is responsible.

New features:

Successfully quicksaving the situation causes a feedback at the red status line.
Entry point selection: If you place a new bus after loading a map without busses, the preselected entry point will be remembered and reselected.
The preview window at the bus selection ("Place a new bus") can be deactivated to increase loading speed of that window.
The needless date selection button "Use standard time of map" has been removed from the start menu.
An option to activate error message showing as dialog box has been added. Error messages that do not affect OMSI can still be read at the logfile, but will not interrupt game flow. If you need message boxes for debugging purposes, you can activate them via the options.



Corrected bugs:

Hot keys that are newly developted by us will be placed into keyboard.cfg automatically. Consequently you do not have to add them on you own. We had that problem with release of 2.1.993 (2.2 pre patch) when we added the new quicksave function.
Quicksave entry in the hot key configuration has been added to the language file.
We removed many, many causes for long-burning issue CV.Calculate. It is rarely possible that you experience this bug again. Of course we will repair those possible issues as soon as possible.
An error on loading live weather (METAR) named "P.TL: 9" has been removed.
The freeze while the options dialog was opened is solved.
Freeze after collisions (log file entry "SoundSort Fail: Invalid distance calculation") is solved.
Error CMO.StationManCalculate is solved.
Error message "Tourentry von arrList..." is solved.
Error SPS.3B is solved.
Error TPM.CABAD.SPLDZ is solved.
Freeze on loading KI (logfile entry "Try Placing Random Bus") solved.
Freeze on driving with options "Use LowRes textures only" and "Limit textures to 256 Px" has been solved.
Loading maps without busses without selecting an entry point does not anymore cause an error.
Busses driving to a left side bus station do not anymore indicate right.
Range error RS.DrawAllParticles is solved.
Lost alignment of texttexture_enh is now functional again.
Freezes: We restructured many lines of code to get a stable, crash free OMSI. Freezes/errors caused by such code lines do not have a specific name, but you will experience a vast improvement on stability.



We wish to thank every person that made that patch possible at date and extent.
Especially we thank:

our families, who backed us up during the fraught conflict with Rüdiger,
the nice beta testers, who withstand the one and the other disimprovement and day by day wrote error reports about the ever-same problems, so that we could find the reasons for most of the problems,
the moderators, who take care of you and the forum, while we are developing that patch,
the experts, who are willing to help you in nearly every imaginable issue,
and - last but not least - every OMSI fan, who did not loose his faith in us. You are the very best!



We wish you a nice week:)
Best regards
Janine and Marcel

ATTENTION!
The patch has not yet been activated. Aerosoft has got our release instruction since 9 A.M.
We are currently waiting... (10:45 A.M.)
Zamieściłem już pełną notkę w poście: http://strefa-omsi.pl/Watek-Zapowiedz-i-...8#pid54108

Oprócz eliminacji błędów nie ma w sumie nic ciekawego. Mam tylko nadzieję, że przynajmniej przy tym została wykonana porządna robota.
@skawek, oni zawsze robią porządną robotę:P
Btw, o ile się nie mylę to było coś wcześniej wspominane o poprawie działania multithreadingu.Teraz nie ma nic na ten temat, a szkoda, bo być może poprawnie działająca wielowątkowość dała by kilka fps-ów wzwyż.
Jest o tym wzmianka w niemieckiej notce przy ostatnim punkcie na temat freezów. Z kontekstu wynika, że ma to pomóc jedynie w utrzymaniu stabilności.
Panowie, mi coś nie chce pobrać tego patcha. Zawsze wszystko pobierało, a teraz nic. Czy przed pobraniem mam coś dodatkowego zrobić ( np. wyłączyć dodatki )? Bo właśnie to zrobiłem i nadal nic.
Zaplanowano na 14:10
Patch 2.2.013 u mnie już jest i żadnych opcji mi nie zmieniło sprawdzę jak z save czy nie będzie trzeba wczytywać mapy bez autobusów oczywiście kopia folderu jest ; )

Niby coś ten patch stabilizuje,ale nadal występuje problem z zatrzymującymi się pojazdami AI.A już myślałem że w końcu się tego pozbędę na mapie Szczecina.Albo to jakiś błąd z mapą ? ; ( może mpaw82 by się tym po tym patch teraz zajął lub ktoś kto się zna i pozmieniał kostki tiles czy jak to tam może przez nie jest problem...
U mnie po wgraniu nowego patcha wywala bląd spowodowany dodatkiem SweetFx , więc chyba SweetFX na chwile obecną nie jest kompatybilny.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Przekierowanie