Strefa OMSI

Pełna wersja: Wasz ulubiony autobus
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Man Ng 313 - http://www.kmpk.poznan.cba.pl/grafika/zd...g313_1.jpg
Neoplan N4021 - http://zlosnik.pl/files/800083-215619mpk_026.jpg
Neoplan N4009 -https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c2/Neoplan_N4009_Pozna%C5%84.JPG/375px-Neoplan_N4009_Pozna%C5%84.JPG
Man Lion's City Hybrid - http://img2.garnek.pl/a.garnek.pl/018/60...hybrid.jpg
Neoplan N4016 - http://kmpk.poznan.cba.pl/grafika/zdjecia2/n4020_4.jpg
Jelcz 043 :
[Obrazek: ogorek_s_do_wgr.jpg]
.

Marcedes O530 (Citaro) G :
[Obrazek: nachrichten_bvr-d-bv2131.jpg]
.

Ikarus 280.56 :
[Obrazek: 01-02-08_-_Ikarus_280.26_0303_PKM_wierklaniec.jpg]
.

I Jelcz M11 :
[Obrazek: 05-07-05_-_M11_2687_PKM_wierklaniec.jpg]
.
Moją prywatną listę ulubionych autobusów (nie mam jednego ulubionego autobusu) zaczyna Autosan H9-21. Prawie na co dzień jeżdżę H9, zdążyłem polubić ten autobus. Ten komfort podróży, i jeszcze charakterystyczny trzask klamkowych drzwi - aby je dobrze zamknąć, trzeba mieć wprawę. Zaraz po nim jest Jelcz PR110D. Niestety w stalowowolskim PKS-ie, czyli z "mojego" miasta ostał się tylko jeden egzemplarz - uwielbiam nim podróżować. Zawieszony jest naprawdę bardzo fajnie. Silnik w tym który jest w PKS Stalowa Wola (RSTC527) pracuje dosyć cicho. Bardzo przyjemny autobus.
Skoro jest Jelcz PR110D, to też musi być T120 - zwłaszcza w odmianie T120/4 z silnikiem MD111E. To samo co przy PR110D. Stalowowolskie pomimo 15 lat na karku moim zdaniem mogłyby jeździć np. do Krakowa. No i na ostatnim miejscu jest też polska maszyna, ale przeznaczona raczej na trasy miejskie - czyli Jelcz 120M. Ten dźwięk silnika, kanapy, nawet spory komfort jazdy, jeszcze kremowo-czerwone malowanie... Cud, miód, i orzeszki. Nigdy nie zapomnę tego wspaniałego dźwięku.

Tyle.
Jest tego co nieco:

Jelcz 120M (#364) - Trzaska drzwiami
Neoplan N4016 2-Tür (#381) - ma super ZFa
Neoplan N4411 (#399) - wyjący ZF
Mercedes-Benz Citaro O530 (#410 i #411) - #410 za Voitha i #411 za wyjątkowego ZFa
Solaris Urbino 12 IV (#412) - czwarta generacja

(numery zostały wymienione z taboru MZK Piła)

(Prawie Order odkopu)
@up: Odkop jest po roku, nie 3 miesiącach.
Do rzeczy. Moimi ulubionymi autobusami są:

1. Jelcz M121MB, ileż ja tym jeździłem, sentyment jak cholera. Szczególnie lubię krakowskie sztuki DJ634, 635, 636, 638, 671, 672, 677, 680, 685, 686. Od początku numer 4 skasowano w 2014, a 3 wycofano w 2014 nieco wcześniej, i służył jako dawca. 634, 635, 671 oraz 672 idą pod palnik teraz.

2. Scania CN113CLL. Jak w przypadku gniotów, jeździłem tym duuużo (w końcu na 116 była Wola z domieszką Płaszowa), miały przemiękkie fotele (001 oraz pod koniec niektóre w 046), inne również były wygodne. 1 bieg ciągnęły do 40 km/h. Klimat i dźwięki, których nigdy nie zapomnę. W sercu na zawsze 001, 016, 024, 026, 037, 048. Silnik Scania DSC 11.71 ze skrzynią ZF 4HP500 (012, 013, 014, 016), Voith D863.3 (001-011, 015, 017-069).

3. Scania CN113ALB. Te kanciate, ponad dwudziestoletnie niezniszczalne autobusy na dobre zmieniły Kraków. Najlepszymi sztukami były 084 i... tyle pamiętam. 084 jeździła 20 lat, od 1992 do 2012. Była świetnym egzemplarzem. Silnik Scania 11.21 ze skrzynią GAV 781R (071-089), Voith D864.3 (090-100)

4. Jelcz M181MB. Słynny odkurzacz, w wersji "Zelmer" (silnik MB). To też były świetne wozy, mimo to, że wiele osób ich nie lubiło/nie lubi. Do Krakowa zawitały w 1996 roku, numer jaki dostał pierwszy egzemplarz to 37001 (jeśli się nie zgadza, nie róbcie ataku na mnie, poprawię). Moje ulubione sztuki to 428, 430, 434, 435, 439, 440, 444, 447 (ileż fotografów km z Krk ich nienawidziło. Pierwsze wymienione 4 zelmery odeszły pod koniec 11.2014 (428, 430, 434, 435), a reszta dalej jeździ (439 oraz 440 w wakacje nie wyjeżdżają). Swoją drogą DD430 kiedyś na mieście wycisnął 80 km/h mimo 4 biegowej skrzyni, która była drugą skrzynią w tym wozie (oryg. ZF 5HP590). Skasowano je w marcu ub. r.

5. Mercedes O530G Citaro. Pierwsze egzemplarze "Mietka" dotarły do Krakowa w 2008, numeracja zaczyna się od DC501. Dostarczano je od 2008 roku do 2011, i teraz jest 30 tych przegubów, a powinno być więcej, bo to solidne wozy. Wszystkie mają skrzynię ZF, 501-522 mają 6HP592 (Ecomat II), a 523-531 ZF Ecolife 6AP1700B. Osobiście wolę 501-522, bo tak nie szarpią, i dźwięki skrzyni umilają jazdę (no chyba że nie lubisz cichego miauczenia)

6. Scania CN94UA 6x2 i CN94UB 4x2 Omnicity. W Krakowie zawitały na testach w 1998 roku, na stałe wprowadziły się w 1999 roku partią PS141-144. Natomiast przeguby również podobnie, tyle że nieco później. Partia 181-183 była jako pierwsza. Ogólnie są to dobre wozy jeśli się o nie dba, ale np. w niektórych lata wieża od silnika, całe wnętrze telepie na dziurach... Pozdrowienia dla serwisujących te Scanie. PS146 na dzień 4.10.2016 zbiera się dosyć żwawo. Wozy mają 4 biegowe skrzynie ZFa, w których się wydaje że są długie przełożenia, ale są fabryczne, to wina silnika. Obecnie nie ma/są w postępowaniu kasacyjnym:
CN94UA: PE183 (oddała motor dla 185, w niej padła krata), 194
CN94UB: 141-145, 147-148(lub 149), 154.

6. Scania N94UA Castrosua CS.40. Pierwszy taki autobus w Krakowie pojawił się w 2006 roku, kiedy MPK zaczęło testować wozy z klimą. Wóz przyjechał z Hiszpanii, gdzie służył w Etasa Coslada od 2003 roku. W 2007 po pomyślnych testach przywieziono kolejne 5 sztuk, numeracja zaczyna się od PE175 (ta testowana, wtedy PE999) a kończy na PE180. Mają niezłego kopa i są zwrotne, 175, 176, 179 wydają z siebie najlepsze dźwięki (te sztuki to moje ulubiene). Silnik Scania DC 9 03 ze ZFem 5HP602CN/80.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Przekierowanie