Strefa OMSI

Pełna wersja: Zmiana tekstur obiektów a prawa autorskie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
DA,

pracuję intensywnie nad mapą do OMSI 2. Mapa w założeniu ma mieć polski charakter, i tu pojawiają się schody. Dedykowane pojedyncze obiekty wrzucane przez różnych twórców są piękne, ale przy ich nagromadzeniu całkowicie siada wydajność mapy. Sam niestety, pomimo sporej ilości czasu i energii, nie potrafię stworzyć zupełnie nowych obiektów. W związku z tym chcę wykorzystać obiekty oryginalne, ale ze zmienionymi tekturami (usunięcie niemieckich szyldów, dodanie polskich znaków szczególnych itp.). Nie znalazłem nigdzie zastrzeżenia, że obiektów tych nie można modyfikować dla celów niekomercyjnych.

I teraz wreszcie pytanie - czy ktoś się orientuje, jak wygląda tu sytuacja? Z jednej strony chciałbym dopiąć mapę, żeby miała faktycznie charakter, z drugiej zaś nie chciałbym wyjść na plagiatora.
Tutaj może być wiele interpretacji i opinii. Jeśli chodzi o obiekty z podstawki OMSI i OMSI 2 - Autorzy gry problemów nie robią, zarówno w kwestii obiektów jak i pojazdów, w tym przypadku jest ciche przyzwolenie na modyfikacje, pomimo sprzeczności licencyjnych, w każdym razie problemu tutaj nie widzę (dopóki nie zaczniesz przywłaszczać sobie autorstwa bądź praw). Jeśli chodzi o obiekty dodatkowe - zalecany jest kontakt z twórcą - w przypadku, gdy nie ma wyraźnego pozwolenia na modyfikacje, a jeśli kontakt jest z powodów twórcy niemożliwy (np. nieaktywność, nieodpowiadanie na maile itd.) i nie ma z kolei wyraźnych zakazów - myślę, że można obiekt wykorzystać, oczywiście z uwzględnieniem prawowitego twórcy bryły w readme czy opisie mapy. Gdy jest zakaz - no to tutaj pozostaje tylko i wyłącznie kontakt i nieaktywność kogoś takiego nie ma nic do rzeczy.

Oczywiście to moje zdanie, przede wszystkim chodzi o "fair-play" a niekoniecznie o licencje, prawa autorskie itd, dopóki jest to działalność niekomercyjna. Zwykle można się dogadać z innymi.
Przekierowanie