Strefa OMSI

Pełna wersja: Mercedes-Benz Citaro L (v1.2)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
[Obrazek: iZbiEvz.jpg]

Model: Mercedes-Benz Citaro L
Wersja: 1.2
Przygtowanie modyfikacji: DanielR
Autor oryginalnego Citaro: Alterr
Skrypty i tekstury: Daniel & Busfahrer1979
Drzwi zewnętrzne: SuperFlori99
Dźwięki: Morphi
Inne: Busfahrer & Modelbusse

Źródło: Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.


Opis:
Dziś wydany został Mercedes Benz Citaro L w wersji niestety dwudrzwiowej.

Download w załączniku w pierwszym poście wątku w źródle:P

Screeny:
[Obrazek: EpmC411.jpg]
[Obrazek: M76L4Sp.jpg]



Jestem po pierwszej jeździe i jestem naprawdę mile zaskoczony.

Autobus wydaje się być takim odświeżeniem Citaro AlTera. Bryła bardzo przyjemna, odświeżona, wnętrze też. Szoferka jest troszeczkę inna, fajne wyświetlacze. Dźwięki wewnątrz są dla mnie genialne. Fajny silniczek, gorzej na zewnątrz, ale jechało mi się nim bardzo przyjemnie. Sama fizyka jazdy jest przyjemna. Jedyne mankamenty to brak dodatkowych 3 drzwi, i problem z zapowiedziami na Szczecinie przynajmniej u mnie. Było tak, że zapowiedzi robiły się co 2, czyli jak ruszałem z kołłataja przykładowo, pierw pojawia się niemcewicza, a zaraz potem następny przystanek. Nie wiem czy to była wina mojej mapy i wersji, czy też autobusu.

8/10 ode mnie.
Również właśnie skończyłem męczyć tego Meśka, i również jestem nim zaskoczony.

Bałem się że to kolejna wersja zrobiona na styl Solarisów, które w większej ilości bądź na cięższej mapie zarzynają mi kompa... Lub coś w stylu ruskiej produkcji pt. "Wszystko i nic, ale grunt że coś jest.".

Plusy:
-lekka i przyjemna furka (moim zdaniem oraz zdaniem mojego sprzętu)
-ciekawe dźwięki - inne niż w wozach AlTera
-podświetlony cały sterownik IBIS'a (jeszcze nie spotkałem takiego myku)
-dwie wersje - mamy do wyboru wóz z drzwiami otwieranymi do środka, jak i na zewnątrz wozu

Minusy (ale i też moje indywidualne czepialstwo):
-wóz przy załączeniu/wyłączeniu przyklęku, miota się jak diabli i chyba przesadzili z "kątem" przyklęku, bo wóz wtedy wygląda jak bez powietrza
-optymalizacja textury IBIS'a kosztem jakości - textura jest minimalnie rozmazana
-brakuje mi możliwości blokady połówek drzwi
-również brakuje mi 3 drzwi, ale to już naprawdę zwykłe czepialstwo
-zapowiedzi przystanków - kolega Google napisał że na Szczecinie ma z tym problem. Ja również go posiadam. Wóz testowałem na (mogę źle napisać) Grundorfie. Autobus automatycznie po odjeździe z przystanku przełącza na kolejny, ale myk jest taki że po mimo iż jeszcze się nie dojedzie do niego (i to nawet nie używając na światłach hamulca przystankowego) przełącza sam na kolejny. Podam przykład działania tego. Rusza się z pod szpitala, on palnie zapowiedź o kolejnym i chwilę później już mówi o (znowu mogę źle napisać) Gausdorf (napisałem pewnie fonetycznie - mniejsza o to).

8,5/10. Jakby poprawił to i owo, to było by z 9,5/10:) To tyle.
(03.01.2015 02:11)Google napisał(a): [ -> ]Jestem po pierwszej jeździe i jestem naprawdę mile zaskoczony.

Autobus wydaje się być takim odświeżeniem Citaro AlTera. Bryła bardzo przyjemna, odświeżona, wnętrze też. Szoferka jest troszeczkę inna, fajne wyświetlacze. Dźwięki wewnątrz są dla mnie genialne. Fajny ZFik, gorzej na zewnątrz, ale jechało mi się nim bardzo przyjemnie. Sama fizyka jazdy jest przyjemna. Jedyne mankamenty to brak dodatkowych 3 drzwi, i problem z zapowiedziami na Szczecinie przynajmniej u mnie. Było tak, że zapowiedzi robiły się co 2, czyli jak ruszałem z kołłataja przykładowo, pierw pojawia się niemcewicza, a zaraz potem następny przystanek. Nie wiem czy to była wina mojej mapy i wersji, czy też autobusu.

8/10 ode mnie.


No bo to jest przerobiona wersja Citaro Altera. To tak dla informacji
Tak jak wspomniał @djvista123, podstawą jest tutaj model AlTera i dźwięki Morphiego, chociaż mogły zostać zmodyfikowane.Model wygląda ciekawie muszę powiedzieć i na pewno warto go przetestować.
Ja na początek pozwolę sobie podzielić się z wami tym screenem:
http://scr.hu/4xtr/4a6fp

Masakra. Ogólnie dźwięki średnie jakoś niezbyt mi się podobają. Beznadziejne ustawienia kamer. Za szybko zmieniają się zapowiedzi. Za szybko uruchamia się przyklęk tak samo za bardzo autobus się przechyla. Ja jak jadę nim mam wrażenie że jest to skrzynia voith nie ZF no ale nic nie chce mówić...:P na plusy fizyka prowadzenia. Ma się faktycznie wrażenie jakby się jechało dużym autobusem. Również optymalizcaja na plus. Testowany co prawda na Grundorfie ale i tak autobus bardzo lekki i przyjemny. Moja ocena 6/10. Nie polecam...
Co do tych zapowiedzi jest to specjalnie dla podwójnych. Automatycznie wam zapowiada przykładowo podam:
Ruszamy z kołłątaja i powinien zapowiadać (Następny przystanek Niemcewicza)
Dojeżdżamy do przystanku i nadaje (Przystanek Niemcewicza)

Pewny tego nie jestem i jedynie wnioskuje po waszych opiniach.
Przetestowałem Mercedesa i muszę przyznać, że podoba mi się;). Na plus zasługuje fizyka jazdy, optymalizacja, dobre dźwięki i ładna czcionka wyświetlaczy. Autobus nie rozpędza się zbyt szybko więc na strome podjazdy raczej się nie nadaje, chociaż bez pasażerów nawet daje radę. Przeciąganie na pierwszym biegu to nic dziwnego przy skrzyni Voith w tak długim wozie. Ja mam u siebie SU15 więc wiem jak to jest. Nie wiem skąd się wzięła informacja o skrzyni ZF. Testowałem tylko wersję z otwieranymi na zewnątrz i tu na 100% jest Voith. Minusów utrudniających jazdę się nie doszukałem - 2 z 4 uchylanych okien się nie otwierają ale to szczegół. Przy 2 uchylonych oknach i otwartych klapach na dachu wentylacja jest nawet wydajna. Klimatyzacja chyba nie działa, bo włączałem i był szum ale temperatura nie spadała :nie: .

Jakbym miał wystawiać ocenę to chyba dałbym 9/10. Mamy kolejny dosyć dopracowany 15-metrowy autobus, a w OMSI nigdy nie było ich pod dostatkiem. Pozdrawiam.
Dla mnie autobus dobry, ale tylko na niemieckie mapy, ponieważ nie wyobrażam sobie 2 drzwiowego, 15 metrowego autobusu jeżdżącego bo naszych drogach.
Niestety w dołożonym fragmencie nie działają okna oraz nie ma kamery "z tyłu autobusu". Dźwięki od Morphiego, czyli bez zarzutu 02 Laugh. Fizyka jest taka jaka powinna być za co wielki +. Mimo kilku niedociągnięć autobus prowadzi się przyjemnie i zasłużył na 8/10.



Ten autobus to jakiś niewypał Nie spodziewałem się tego po Alterze. Bryła nawet jeszcze ok, pulpit jeszcze ujdzie , a także kamery i to są wszystkie moje plusy. Teraz minusy. Brak "pipkania" przy zamykaniu drzwi, dość dziwny przyklęk (ten autobus zgina się co najmniej o 45* jak nie więcej) i co najgorsze...sterownik. Po kilku zmianach na wyświetlaczu przez jakieś 5 minut nie chciał załapywać, tak jak w SU12/18 znowu inny przycisk od zmiany przystanków i największy minus, automatyczne przestawianie zapowiedzi przystankowych. Zapowiedzi lecą sobie jak chcą. Przykład: ruszam z Warszewa, jest następny przystanek Szwedzka, jeszcze się to nie skończy, to już ding dong Szwedzka, a jestem daleko od przystanku. Moja ocena dla tego autobusu jest surowa, ale sprawiedliwa. Podsumowując ten autobus nie jest jeszcze taki najgorszych ale do pojazdów, którymi chciałbym chętnie jeździć, też się nie zalicza. Myślę, że oceną na jaką zasługuje jest ocena 4 w dziesięciopunktowej skali oceniania. Oznacza, to że temu autobusowi brakuję trochę do tego, aby według mojego uznania był przeciętny.
Pozdrawiam i życzę w miarę przyjemnej jazdy.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie