Strefa OMSI

Pełna wersja: VOLVO B10L SN-12
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam!
W tym wątku piszcie o waszych VOLVO B10L SN-12 z waszego miasta. Autobusy te są moimi ulubionymi. My w Kaliszu mamy 11 takich autobusów, 8 autobusów 119-126 ma drzwi elektryczne, 127 i 128 drzwi pneumatyczne, a 129 też ma drzwi pneumatyczne ale 2 drzwi są wysuwane na zewnątrz. W tych autobusach kierowca otwiera wszystkie drzwi ponieważ są dorobione przyciski, w 128 kierowca może tylko otworzyć 1 i 2 drzwi.
W autobusie 119 na 3 drzwi jest podłączona mata, która nie umożliwia zamknięcie 3 drzwi jeżeli ktoś na niej stoi. Zdjęcia tych pojazdów http://www.phototrans.eu/2415,28,3730,0.html
Możecie wrzucać zdjęcia i filmy.
Były to najgorsze autobusy w Szczecinie w latach 2006-2012, Jechałem raz nim, Ja nie lubię tych autobusów ze względu na wygląd i awaryjność, Dobrze że te autobusy dziś nie jeżdżą
Uwierz mi że te nasze Szczecińskie SNki byłyby dobre, gdyby nie lata ich eksploatacji. W tamtych czasach nie dbano o wozy tak jak teraz;) I klima by działała, i zawieszenie byłoby okej...
Pamiętam Volvo B10L (Carrus) jak w MZK Tychy jeździły. To były wersje CNG.
To były moje ulubione autobusy. Miały jedne z najlepszych desek jakie kiedykolwiek powstały. Sporo wskaźników, przełączników, no i te kontrolki.
Do tego wielostopniowy retarder na dźwigience, przyciski od drzwi były po lewej stronie pod boczną szybą, to było dosyć nietypowe.

Fotele były raczej wygodne, jednak dosyć mocno trzęsło podczas jazdy. Mimo to wolałem je od solarek które miały gorsze fotele (twardsze) chociaż mniej się telepały.

I teraz coś muszę napisać.
Niech ktoś wreszcie zrobi Volvo B10L do OMSI!
Mam takie pytanie. Dlaczego w Polsce autobusy Volvo lub Scania są trudne do odsprzedaży jako używane, i dlatego trafiają na złomowisko, zamiast do innego dobrego przewoźnika? Czyżby ma to związek ze stereotypami, albo że autobusy Scania lub Volvo są bardzo drogie w eksploatacji?

Mam na myśli:
Volvo B10LA z MPK Łódź:
http://mkmlodz.webd.pl/volvob10la/strvolvob10la.htm

Volvo 7000 z Ornowski Travel w Rumii:
http://www.phototrans.eu/14,467453,0,Vol...30475.html

Scanie CN94UB:
http://phototrans.eu/14,487226,0,Scania_CN94UB_328.html
lub
http://phototrans.pl/14,191206,0,Scania_..._7014.html

Moim zdaniem te autobusy były/są poprostu jednorazówkami coś jak Kia.
Ogólnie na Volvo i Scanie wszyscy narzekają. Tak jakby one nie nadawały się na polskie warunki eksploatacji. Tarnów ostatnio zakupił Scanie CN94UB ze Szwecji chyba. Na razie jeżdżą dobrze. Natomiast Volvo B10BLE Säffle 2000 z 1996 roku jeżdżą gorzej niż Jelcze PR110M z lat 1987-1991. Po prostu sypią się w oczach.
(27.08.2015 15:01)kasper napisał(a): [ -> ]Były to najgorsze autobusy w Szczecinie w latach 2006-2012, Jechałem raz nim, Ja nie lubię tych autobusów ze względu na wygląd i awaryjność, Dobrze że te autobusy dziś nie jeżdżą
Porównując wasze Szczecińskie do naszych Kaliskich to nasze są w super stanie gdy przyszły z Berlina na pewno były u was bardzo dobre.

(14.06.2016 07:39)kasper napisał(a): [ -> ]Mam takie pytanie. Dlaczego w Polsce autobusy Volvo lub Scania są trudne do odsprzedaży jako używane, i dlatego trafiają na złomowisko, zamiast do innego dobrego przewoźnika? Czyżby ma to związek ze stereotypami, albo że autobusy Scania lub Volvo są bardzo drogie w eksploatacji?
Polski przewoźnik woli kupić autobus z Niemiec albo z Polski ale młodszy. W Polsce te autobusy było by łatwo sprzedać jakby o nie dbano Łódź złomuje swoje ponieważ są bardzo mocno wyeksploatowane w Kaliszu są tak samo Volva B10L i są to jedne z bardziej niezawodnych autobusów dlaczego ? Bo się o nie dba i zapewnię nasze Volva zostaną sprzedane ale za wschodnią granice czyli Rosja albo Ukraina tak jak było w przypadku Scani. Na pewno są to droższe autobusy w utrzymaniu niż np Autosan czy Jelcz ale kwoty części są porównywalne z MAN-em czy Solarisem.
Z tego co wiem to sporo palą i w podrygach może wychodzić 50l/100km
Przekierowanie