Strefa OMSI

Pełna wersja: Ikarus 280 (Paczka)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
[Obrazek: crTKEKe.jpg]

Pojazd: Ikarus 280 w kilku wersjach (280.02, 280.03, 280.08, 280.26, 280.33, 280.64)
Model: VL67 & IkarusSTR
Skrypty: alexander186
Dźwięki: Kacper Szlefarski, Ilya Kuz'bozhev & IkarusSTR
Autor przeróbki (?) na 280.хх: Aleksiej Dowgal
Źródło: Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.


Screeny:
[Obrazek: 6dFLEBI.jpg]
[Obrazek: 6Nx6zmH.jpg]
[Obrazek: 7PxkpmB.jpg]
[Obrazek: WNUKX6A.jpg]
W związku z tym, że zdążyłem dość intensywnie przetestować model - moja opinia:
- fenomenalne dźwięki
- przepiękna bryła
- bardzo realistyczne prowadzenie (zachodzenie przegubu, czuć masę, rozmiar pojazdu)

Wersje, z tego, co zauważyłem, różnią się układem drzwi, kabiną. Wszystkie mają manualną skrzynię biegów. Na minus na pewno idzie właśnie skrzynia biegów. Puszczenie gazu powoduje błyskawiczny spadek obrotów, co brzmi nienaturalnie, obroty w silnikach autobusów zawsze opadają bardzo powoli. Ponadto sama skrzynia jest źle skonfigurowana - wciśnięcie gazu w podłogę powoduje, tak jakby, ślizganie się sprzęgła, szarpnięcia i jęczenie pasażerów. Mimo wszystko same przełożenia ustawione są bardzo dobrze, ciężko go rozbujać, dokładnie tak, jak to było w tych Ikarusach, co podnosi poziom realności.

Nie wiem dlaczego wykorzystany jest zmodyfikowany plik dźwiękowy odpowiedzialny za "telepanie", który nie nadaje się do niczego. W paczce jest odpowiedni "D_Schepper.wav", który jest zdecydowanie lepszy (tłucze szybami aż miło) - warto sobie to zmienić w plikach dźwięku.

Na koniec, model jest bardzo ciężki, zdecydowanie cięższy od Ikarusów TITY, coś na poziomie rosyjskich Liazów przegubowych. Ale posiadacze mocniejszych sprzętów będą na pewno bardzo zadowoleni.
Jak już zauważono, modele są dość ciężkie. Po Szczecinie ciężko sie jeździ. Co do wykonania to bardzo przyjemnie sie prowadzi na klawiaturze, biegi elegancko wchodzą, skręca sie fajnie i czuć przyjmność z jazdy. Ogólnie polecam modele, szkoda tylko optymalizacji.

Nie wiem czy to błąd, ale nie da sie zgasić silnika:P
No niestety silnika ze skrótu "M" nie da się, ale gdy wciśnie się przycisk STOP na pulpicie to silnik zgaśnie:)
Ja znowu nie mogę odpalić silnika;-) Model jest bardzo ładny i szczegółowy. Osobiście nie przypadły mi jednak do gustu odbicia w lakierze, za bardzo się świeci. Druga kwestia jest też zbyt cichy dźwięk pojazdu podczas gdy jadąc wrzucimy na luz. Zastanawiam się też, czy dałoby się zmienić w tym modelu blokadę obrotów z 2500 na 3000? Brakuje mi często tego dociagniecia, a iirytuje mocno fakt, iż na wartości 2500 obroty się blokują. Denwerwujacy jest też trochę fakt, iż na kierownicy (logitech driving force gt) biegów nie da się zmieniać drazkiem.
Odpalać trzeba z gazem:P
Dźwięki silnika spierniczył Dowgal, w 260.37 były całkiem ok. Blokady się nie da zmienić. @Buser: Widziałeś kiedyś Rabę D2156 która kręci się do 3k? Chyba musiałaby na paliwie rakietowym iść. Nawet te 2,5k to trochę za dużo, powinna gdzieś tak na 2,2-2,3 przymulać.
Fajnie zrobione, oprócz tego że w 280.08 nie ma turbo (a powinno być), 280.03 ma zły układ drzwi i wygląda jak garażowa przeróba z 280.02 albo składak, a 280.26 ma trilexy i S6-90 (a powinien mieć csepela 5-biegowego). W sumie jak ktoś jest trochę ogarnięty to 280.08 i .26 można samemu przerobić, 280.03 to już wyższa szkoła jazdy - trzeba wywalić drugie drzwi i zapełnić jakoś tę pustkę po nich.:P
Tak się zastanawiam... czy 280.02 z trilexami to nie miał też 5-biegowego csepela jak 280.26?
EDIT: Mam rację. Madziarska wikipedia:
Cytat:Ikarus 280.02:

Készült: Az NDK számára, 1978-ig
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Váltó: ASH 75.2-A8
Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
Helyek (ülő+álló): 37+109

Ikarus 280.02:

Készült: Az NDK számára, 1978-tól 1990-ig (z lat 1978-1990)
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Váltó: Cs.ZF S6-90U
Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
Gépészeti megoldás: MVG 832 tengelyek (nowe felgi)
Helyek (ülő+álló): 37+109
Czyli 280.02 też do poprawek.
(11.02.2015 12:51)szmelcedes napisał(a): [ -> ]Dźwięki silnika spierniczył Dowgal, w 260.37 były całkiem ok. Blokady się nie da zmienić. @Buser: Widziałeś kiedyś Rabę D2156 która kręci się do 3k? Chyba musiałaby na paliwie rakietowym iść. Nawet te 2,5k to trochę za dużo, powinna gdzieś tak na 2,2-2,3 przymulać.
Fajnie zrobione, oprócz tego że w 280.08 nie ma turbo (a powinno być), 280.03 ma zły układ drzwi i wygląda jak garażowa przeróba z 280.02 albo składak, a 280.26 ma trilexy i S6-90 (a powinien mieć csepela 5-biegowego). W sumie jak ktoś jest trochę ogarnięty to 280.08 i .26 można samemu przerobić, 280.03 to już wyższa szkoła jazdy - trzeba wywalić drugie drzwi i zapełnić jakoś tę pustkę po nich.:P
Tak się zastanawiam... czy 280.02 z trilexami to nie miał też 5-biegowego csepela jak 280.26?
EDIT: Mam rację. Madziarska wikipedia:
Cytat:Ikarus 280.02:

Készült: Az NDK számára, 1978-ig
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Váltó: ASH 75.2-A8
Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
Helyek (ülő+álló): 37+109

Ikarus 280.02:

Készült: Az NDK számára, 1978-tól 1990-ig (z lat 1978-1990)
Motor: Rába-MAN D2156HM6U
Váltó: Cs.ZF S6-90U
Ajtók: 2-2-2-2 ajtóelrendezés, harmonikaajtók
Gépészeti megoldás: MVG 832 tengelyek (nowe felgi)
Helyek (ülő+álló): 37+109
Czyli 280.02 też do poprawek.

Zatem jest to kwestia dźwięków bo ewidentnie są nagrane z niższych obrotów, niż te których nabiera Ikarus w grze, co daje efekt przedwczesnego odcięcia obrotów. Polecasz zatem te z Ikarusa 260.37
Tak, ale to kwestia gustu.;) Jest jeszcze kilka innych wozów z D2156 i w każdym brzmi inaczej (np. ikarus by TITA).
(11.02.2015 13:46)ddebski24 napisał(a): [ -> ]Proszę się nie śmiać:D ale jak tu wrzucić pierwszy bieg ? Jak wciskam D to i tak się stacza do tyłu, 1 też nie. T jak ?:)
To jest manual. Musisz sprzęgła używać.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie