Strefa OMSI

Pełna wersja: Różnice pomiędzy I, a II generacją rodziny Solaris Urbino
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Witajcie!
Mógłby mi ktoś podać najważniejsze różnice pomiędzy Solarisem Urbino I a II generacji. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Te Solarisy wyglądają trochę podobnie, więc chciałbym poznać różnice.
Pozdrawiam i kasuję kotlet!
OmniCity
I generacja była produkowana bardzo krótko, od 1999 do 2001/2 roku. Podobna do II generacji.
Różnice polegają chyba na tym, że w pierwszej generacji montowano silniki MANa, a od drugiej rozpoczęto montować DAFy.

(01.03.2015 01:20)Kuba L. napisał(a): [ -> ]I generacja nie istniała, przed II generacją były Neoplany.

Jak to nie istniała?
Coś chyba zmęczony jestem. I generacja istniała przez 2 lata, później zaczęto produkować drugą.
@up2: Dzięki za odpowiedź.

I generacja oczywiście istnieje i nie są to Neoplany( może i logiczny domysł, ale zdecydowanie nietrafny).

Z tego co wiem te I generacje można spotkać chyba na Śląsku. Czy były pomiędzy tymi generacjami jakieś różnice w wyglądzie wewnętrznym i zewnętrznym oraz w wyposażeniu?
Pozdrawiam
To jest dokładnie to samo, tylko pierwsza generacja była produkowana jeszcze pod skrzydłami Neoplan Polska, a druga już jako Solaris Bus&Coach. Z tego powodu w pierwszej bardzo często można było spotkać np. kierownice z logo Neoplana. Wielkich różnic w wyposażeniu nie ma, ciut inny układ foteli między generacjami, ale to tak jak w trzeciej generacji pomiędzy nowymi normami emisji spalin. Tak, jak ktoś wyżej wspomniał, w II generacji zaczęto montować silniki DAF, chociaż początkowe egzemplarze mają jeszcze MANy - wynika to z tego, że MAN zrozumiał, że hoduje sobie konkurencję na własnej piersi i zrezygnował ze współpracy.

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
(01.03.2015 01:38)Goppel napisał(a): [ -> ]To jest dokładnie to samo, tylko pierwsza generacja była produkowana jeszcze pod skrzydłami Neoplan Polska, a druga już jako Solaris Bus&Coach. Z tego powodu w pierwszej bardzo często można było spotkać np. kierownice z logo Neoplana. Wielkich różnic w wyposażeniu nie ma, ciut inny układ foteli między generacjami, ale to tak jak w trzeciej generacji pomiędzy nowymi normami emisji spalin. Tak, jak ktoś wyżej wspomniał, w II generacji zaczęto montować silniki DAF, chociaż początkowe egzemplarze mają jeszcze MANy - wynika to z tego, że MAN zrozumiał, że hoduje sobie konkurencję na własnej piersi i zrezygnował ze współpracy.

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Dziwi mnie to, dlaczego Solaris podjął współpracę z DAFem, a nie zaczął produkować własnych silników. Mógłbyś to sprostować?
Solaris musiałby sprzedawać w SETKACH TYSIĘCY swoje busy (w tamtych latach nie przekraczali nawet 500 wyprodukowanych szt. rocznie). MAN sprzedaje autobusy i ciężarówki, MB produkuje chyba wszystko poza traktorami. To tak na zobrazowanie sytuacji związanej z silnikami. ;)
Wracając do różnic między I,a II generacją:
-W I generacji wieża silnika była prosta i mała, a w II była już ukośną
- różnice w układzie siedzeń (ale nawet pierwsze Solarisy miały bardzo podobny układ siedzń co Neoplany np. Warszawskie N4020td, a 8919-8921)
Ogólnie to była kosmetyka związana z wprowadzeniem nowych silników do SU.;)
I chyba I generacja miała pulpit VDO nawet w "polskiej" wersji, a II generacja miała już pulpit Actia. Tak się mnie wydaje.
@up:
Nie, Actie zaczęli dopiero w III generacji montować. II miała VDO.
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie