Strefa OMSI

Pełna wersja: Jak dodać tablice rejestracyjne na teksturę do pojazdu SU by Alterr/NH
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,
Widzę, że niektórzy użytkownicy, które robią malowania na Solarisy Alterra, mają problemy, jak dodać tablice rejestracyjną i zrobić tak, by ona działała poprawnie w teksturze do pojazdu Solaris Urbino 12/18 by Alterr/NH. Aby nie robić spamu na forum, postanowiłem stworzyć taki krótki poradnik, w którym będzie wszystko wyjaśnione, jak to zrobić.

Dodanie tablicy rejestracyjnej:
1. W folderze z teksturami znajdziemy plik 03.png;
2. Robimy jego kopię, potem wklejamy ją na jakim miejscu chcemy, np. pulpit;
3. Otworzymy ten plik dowolnym programem graficznym, np. Paint.NET;
4. W tym miejscu, gdzie są tablice rejestracyjne Niemiec, dodajemy tam swoje tablice. Można je samemu zrobić, albo wziąć z internetu (polecam platesmania.com) i potem ten plik zapisujemy.

Edycja pliku .cfg:
Co zrobić by tablica została wyświetlana w malowaniu poprawnie?
1. Wejdziemy w folder Model;
2. Otworzymy notatnikiem plik .cfg swojego autobusu (np. w przypadku Urbino 12 - model_Urbino12.cfg), natomiast w przypadku Urbino 18, trzeba pamiętać też o pliku z dopiską Trail.
3. Znajdziemy taką linijkę, np.:
Kod:
[mesh]
Urbino_18\wagennummer.o3d
I skasujemy ją, a sam plik zapisujemy.

P.S. od kolegi Pablo_OSW:
1. W pliku .bus modelu usuwamy wpis "B-V" pod [registration_automatic] i zostawiamy to miejsce puste, aby automatycznie nic nie było wpisywane w miejsce rejestracji.
2. Komenda w pliku .cti to "repaint_haupttextur"

Myślę, że pomogłem. xD

Pozdrawiam:D
Myślę, że warto dodać:
1. W pliku .bus modelu usuwamy wpis "B-V" pod [registration_automatic] i zostawiamy to miejsce puste, aby automatycznie nic nie było wpisywane w miejsce rejestracji.
2. Komenda w pliku .cti to "repaint_haupttextur"
Nie trzeba nic usuwać z żadnego pliku konfiguracyjnego (.bus). Jeśli w OMSI wybierając autobus, ręcznie wpiszesz numer rejestracyjny - pojawi się on na autobusie. Jeśli nic nie wpiszesz, OMSI wygeneruje numer automatycznie na podstawie danych z pliku .bus i numeru taborowego.
I co będziesz miał "szwabskie" tablice oraz litery i cyfry. Jak dla mnie wygląda to nieralnie. Do tego fakt że trzeba się męczyć z tym numerem taborowym w postaci czarnych brzydkich cyfr. Zdecydowanie polecam usunięcie tego wpisu i dodawanie wygenerowanych tablic bezpośrednio na teksture. Jeśli ktoś nie widział efektu zapraszam do mnie do wątku w teksturach.

Wysłane z mojego LG G3 przy użyciu Taptalka
Lepiej!;) Do pliku z numerami taborowymi dodaj pustą linijkę i problem z berlińskimi numerami taborowymi masz z głowy. A tablice? No - dodanie na teksturę "na sztywno" to jest jakaś droga. Mi tam nie przeszkadza niemiecka czcionka. To bardzo realistyczny, ale jednak tylko symulator. Poza tym wpis nakazujący użycie takiej, a nie innej czcionki chyba da się zmienić.
A mnie wciąż zastanawia, dlaczego nikt nie korzysta z furtki zostawionej przez AlTerr'a - mamy gotowy model, który można rozgrzebać w Blenderze i tam sobie dodać miejsce na numer taborowy w dowolnym miejscu. Do tego można zmienić czcionkę w odpowiednim pliku, i mamy na dysku tylko jedną teksturę, zamiast stu takich samych, różniących się tylko numerkiem.

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Przekierowanie