Strefa OMSI

Pełna wersja: Scania CN113CLL
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam! Dzisiaj postanowiłem założyć takie "ognisko dyskusji" w sprawie Scanii CN113CLL.
Oto podstawowe informacje o niej:
Scania CN113CLL – autobus miejski produkowany od 1993 do 1999 roku przez firmę Scania a od 1994 roku również w Słupsku w zakładzie Scania-Kapena S.A..
Dane techniczne:
Kod:
Typy nadwozia    Autobus członowy klasy maxi
Układ drzwi    2-2-1
Liczba drzwi    3
Wys. podłogi
w I drzwiach    400 mm
Wys. podłogi
w II drzwiach    400 mm
Wys. podłogi
w III drzwiach    877 mm
Silniki    Scania DSC 1124, Scania DSC 1171
Moc silników    191 kW (260 KM)
Skrzynia biegów    Voith D863
Długość             11695 mm
Szerokość      2500 mm
Wysokość      3050 mm
Masa całkowita    18100 kg
Rozstaw osi           6000 mm
Wnętrze:
Liczba miejsc ogółem    98
Liczba miejsc siedzących    30
Informacje dodatkowe:
ABS      Tak
ASR   Nie
EBS       Nie
ESP       Nie
Klimatyzacja    Opcja

Zdjęcia:
[Obrazek: Scania_CN113CLL_MZK_Konin_JPG_300x300_q85.jpg]
[Obrazek: P1270581_do_wgr_jpg_300x300_q85.jpg]
W Koninie mamy ich chyba najwięcej ze wszystkich modeli autobusów MZK. Niedługo pewnie nadejdzie czas ich wycofania, bo są w stanie dość już złym, ale na razie ich nie wycofują, iż wtedy MZK miałoby złą sytuację taborową. Jednakże ta Scania jest jedną z moich ulubionych pojazdów w Polsce

Moje pytania są takie:
Czy podoba wam się ten autobus?
W których miastach można go spotkać?
Czy ta Scania miała by swoje miejsce w Omsi?

Pozdrawiam i zachęcam do dyskusji
Men_of_Man
W mojej opinii jeden z najlepszych autobusów w Krakowie:D Od kiedy wycofali CN113ALB staram się korzystać z CLL kiedy tylko to możliwe, bo niedługo też nadejdzie czas ich wycofania... W autobusie jest wąsko, ale bardzo wygodnie. Układ drzwi 2-2-1 też chyba nikomu nie przeszkadza.
Czy ta Scania miałaby swoje miejsce w OMSI? Pewnie, że tak, tylko najpierw ktoś musiałby rozpocząć pracę, a z tego co mi wiadomo, nikt na razie się za to nie bierze.
O ile pamieć mnie nie myli ktoś już podejmował próby stworzenia tego modelu.
@long: Z tego co pamiętam, to na sąsiednim forum ktoś próbował zrobić "Ceenkę" ale ślad po nim zaginął.

50 post :party:
Do tych Scanii CN113CLL również montowano skrzynię ZF 4HP500. Nie tylko Voithy.
Ohoho, taką Scanią jeździłem w swoim mieście i powiem jedno, iż że tylne drzwi miały za głośny ten dźwięk jakby się powietrze spuszczało na cały regulator. xd
@up: U nas w Koninie nikomu nie polecam siadać przy drzwiach, a już tym bardziej tylnych. Hałas to mało powiedziane. Brzydko mówiąc we większości naszych Scanii ten dźwięk dupę urywa. Tylko chyba w jednym z naszych modeli mianowicie #223 nie ma większego hałasu.
U nas po Grudziądzu cisną, są chyba z 3-4 sztuki, nie pamiętam dobrze. W każdym razie szkaradne jest to jak cholera, nie wiem kto to projektował. Dosyć pojemne, pasują na trasy podmiejskie, na miejskie tak średnio. Tylne drzwi tak głośne, że ogłuchnąć idzie, no i latem te wozy to istne sauny - klimy brak, a okna może z 3 w całym wozie, po prostu masakra. Niemniej mam jakiś sentyment do nich.
Ja bardzo lubię te autobusy. Pamiętam, że kiedyś w Krakowie niektóre sztuki miały okropnie głośne hamulce, ale to ponoć wina zamienników stosowanych przez ZAP. PS 001 z krakowa jest z 1994 roku, a drzwi ma najcichsze ze wszystkich pozostałych 15 sztuk. Darzę je sentymentem, i mam z nimi miłe wspomnienia. Jak voithów nie lubię, tak w Scaniach je kocham.
Te Scanie to moje ulubione wozy w obecnym taborze krakowskiego MPK. Są klimatyczne, mają wygodne siedzenia (porównywalny komfort do siedzenia na pufie), w zimie grzeje ogrzewanie, w lecie jest wydajny nawiew - owszem nie mają klimatyzacji, ale zadbane chłodzą wnętrze bez problemów:D
Przekierowanie