Strefa OMSI

Pełna wersja: MAN NL 313-15
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Dobry Państwu! Dzisiaj o trochę mniej znanym pojeździe tj. o Manie NL 313-15.
W Koninie jeżdżą tylko dwie sztuki. Wrażenia z jazdy Cud Miód Malina (wygodne siedzenia, cichy silnik i dużo miejsca) No to teraz trochę wiadomości:D :

MAN NL 313-15 – autobus miejski, produkowany przez niemiecką firmę MAN.
Jest kolejną odmianą autobusu MAN NL 313. Produkowany jest w Niemczech. Model ten był kilkakrotnie modernizowany. Produkowana też była wersja CNG.

Dane Techniczne:
Typy nadwozia: Jednoczłonowy
Niskopodłogowy autobus miejski klasy MEGA
Układ drzwi 2-2-2
Liczba drzwi 3
Wys. podłogi
w I drzwiach: 320 mm
Wys. podłogi
w II drzwiach: 340 mm
Wys. podłogi
w III drzwiach: 340 mm
Po zastosowaniu przyklęku: -80 mm
Szerokość drzwi: 1250 mm
Silniki: MAN D2866 LUH 26
Moc silników: 310 KM
Skrzynia biegów: ZF 5HP592
Liczba przełożeń: 5
Długość: 14670 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 2750 mm
Masa własna: 12 700 kg
Masa całkowita: 24 000 kg
Rozstaw osi: 6800 mm
Wnętrze
Liczba miejsc ogółem 130
Liczba miejsc siedzących 45
Informacje dodatkowe:
ABS tak
ASR tak
EBS nie
ESP nie
Klimatyzacja opcja.

Zdjęcia:
[Obrazek: MAN_NL313-15_MZK_Konin.JPG]
[Obrazek: Man_NL313-15_285_MZK_Konin.JPG]
[Obrazek: MAN_NL313-15_MZK_Konin_-_wn%C4%99trze.JPG]

Tradycyjne pytanka:D
Czy podoba wam się ten autobus?
W których miastach można go spotkać? (oprócz Konina i Polic)
Czy ten M.A.N. miał by swoje miejsce w Omsi?

Pozdrawiam
Men_of_Man
Nowszą wersję (Lion's City) można w Gorzowie spotkać. 6 sztuk kupionych w zeszłym roku od Dr. Richard z Wiednia. Rocznik 2009:P
Pamiętam, że kiedyś byłem na wakacjach w Koszalinie, i chyba tam taki MAN-iek jeździ.
Ten MAN jeździ też w Olsztynie.Szczerze ? Koszmar, autobus tak wyjeżdżony, ledwo pod górki się wspina....
Oczywiście, z wyglądu jest piękny, ale wyje, że aż nie chce się siadać z tyłu:P...Na zakończenie, te deseczki zostały sprowadzone z Berlina do Olsztyna:P
I są do obecnej chwili eksploatowane.
@up: Dziwi mnie to, że u Was jest koszmar z tymi deskorolkami. U nas chyba najlepiej zadbane wg. mnie są właśnie te Many. Czysto, cicho, i co najważniejsze rzadko się psują (przynajmniej tak mi wiadomo)
Takie deski spokojnie by się ulokowały w Krk za N4020. Z tym silnikiem spotkałem się w NG313, ale z Voithem. Ładny wozik:hihi: .
U nas w pierwszy dzień eksplotacji liniowej zachaczył tyłem o latarnię uliczną, zdażają się krawężniki, a tak poza tym to są ok. Największy plus to ciekawy układ siedzeń- prawie same czwórki.
Rzeczywiście w Koninie wozy są utrzymane w bardzo dobrym stanie - jest cicho, czysto, siedzenia są bardzo wygodne. Być może ma to związek z tym, że nasze deskorolki zostały sprowadzone z Oslo, a Norwegowie bardziej dbają o autobusy niż np. Berlińczycy.
Poza tym autobus ma dość mocny silnik i w naszych biało-czerwonych barwach według mnie prezentują się bardzo ładnie.
@up: Do tego trzeba przyznać, że siedzenia są bardziej wykonane pod turystyczną wersję (zdjęcia post #1). Nasz model #285 został pomalowany na kolor jasny czerwony (taki trochę ze Sosnowca), ponieważ MZK Konin paliło się, aby już nazajutrz puścić go na trasy. Brak czasu zadecydował, iż #285 prezentuje się o wiele inaczej niż #284 i o wiele brzydziej od tego drugiego.:)
MAN NL313-15 zasilany gazem ziemnym, czyli po prostu CNG. Takiego MAN-a można spotkać w Radomiu. Jest to chyba jedyny taki autobus w Polsce, który jeździ liniowo. Pewnie jedyna taka okazja, żeby się nim przejechać. Fotka: https://www.google.pl/search?q=man+nl313...Sn3WUYM%3A;)
Stron: 1 2
Przekierowanie