Strefa OMSI

Pełna wersja: Jelcz M121M (M121M/4 CNG), M121MB, M121I
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Autobus produkowany przez firmę Jelcz S.A w latach 1994-2007. Dzieli się on na wiele typów zależnych od roku produkcji.

- Jelcz MN120M - prototyp, zbudowany w roku 1994, powstał na bazie Jelcza 120MM/1 (te same podzespoły). Skasowany w 2009 po służbie w MPK Wrocław. Silnik MAN D0826LUH05, skrzynia ZF 4HP500.

- Jelcz M121M - produkowany od 1995 roku do 2007/8, silnik MAN D0826LUH05 (rocznik 1995), D0826LUH12 (roczniki 1996-2004 (?), D2066/D2866 rocznik 2008), skrzynie ZF 4HP500, 5HP500, Voith D851.3

- Jelcz M121MB (M121MB/3) - produkowany od 1996 do 2002, a M121MB/3 od 2005 do 2007. Silniki Mercedes-Benz OM447hLa, skrzynie ZF 4HP500, ZF 5HP500, Voith D863.3, a dla MB/3 Mercedes OM457hLa, a skrzynie to Voith D864.3E.

- Jelcz M121I (I/3, I/4) - produkowany od 2005 do 2007 roku, silnik Iveco F4AE3682C, a skrzynie to Voith D854.5, D854.3E

- Jelcz M121M/4 (CNG) - produkowany od 2006 do 2007 roku, silnik MAN E2866DUH03, skrzynie Voith D854.3E

http://phototrans.eu/14,24110,0,Jelcz_M121MB_DJ686.html
Pamiętam jeszcze czasy, gdy w Szczecinie jeździł 2610 czyli pierwszy niskopodłogowy autobus w Szczecinie i bodajże w. zachodniopomorskim. Ale niestety pojazd pojechał do Łomianek i tam go przerobili na straszydło. Szkoda, że Szczecin nie zostawił go na zabytek. A autobus nawet fajny, szkoda że nie pamiętam dobrze tego pojazdu bo bym coś więcej o nim napisał.
Był to M121M, o nim też możecie pisać.
@Kacper_2000. To jest autobus niskowejśćiowy. I tak w ogóle to on był produkowany od 1995.
@Mervin:
Jelcz M121MB był również wyposażany w skrzynię ZF 5HP500( dwa krakowskie M121MB taką posiadają- DJ685, DJ686). Był produkowany od 1995 roku ( nie 1996 roku) do 2007 roku (a nie do 2003 roku).
@up: Poprawię te informacje na twoje, niezgodności być nie może.
@Mervin:
A DJ635 ZF-a nie posiada? Podpowiem, że posiada xD . DJ636 i DJ638 zostały już odstawione, więc normalnie na mieście nie można ich spotkać
To info, że niby DJ686 ma przeszczepioną skrzynię, to skąd wziąłeś?
Z tego co wiem to w Krakowie DJ634, DJ635 posiadają ZF 4HP500, a DJ685, DJ686 posiadają ZF 5HP500.
Omni, jakoś w 635 specjalnie nie słyszałem. Muszę zrobić awanturę na Woli, żeby 638 wprowadzili do ruchu xD. A 686 to nie miał przeszczepu, kit mi wcisnęli jak z tym że w Krakuskich gniotach ZF to VOITH i odwrotnie.
@Mervin:
Niedawno jechałem DJ635 i to jest zdecydowanie ZF.
Na kmk kraków.pl masz wszystkie dane każdego pojazdu z osobna.
Jestem ciekaw, dlaczego nikt nie chciał zachować na zabytek prototypowych i małoseryjnych Jelczy takich jak MN120M (prototyp Jelcza M121M), M183M (nieudolna podróbka MAN-a NG313), lub przegubowe wersje M181MB (te z przodem wywodzącym się z Berlieta, których masa poszła do Tkaczyka, zamiast do MKM). Czyżby ma to związek, że wyżej wspominane Jelcze są warte tak jak Fiaty Cinquecento, bądź pierwsza generacja Fiata Punto, czy z powodu wysokich kosztów remontów. Niestety prawdą jest, że miłośnicy autobusów w PL wolą zachować multum ogórków, ikarusów, volvo, niż takie rodzynki z Jelcza.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie