Strefa OMSI

Pełna wersja: Jak obsłużyć się kostką Bus Stop?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Odpowiednie wartości w kostce musisz wprowadzić. wartości osób wysiadających musisz wpisywać ręcznie gra już to sobie losowo wybiera ile wysiądzie (w kostce wpisuje się max wsiadających i wysiadających) na większych węzłach dajesz więcej wsiadających i relatywnie więcej wysiadających no chyba, ze tam ma nikt nie wysiadać to dajesz powiedzmy 2-3 osoby wysiadające albo jedną.
Należy pamiętać, że osoby wysiadające są podane w %.
Oo a to popatrz nawet nie wiedzialem tego. Dzieki za info. A tak btw tam są podane proc. Na końcu w tej tabelce?
Nie, nie ma podanych... :/ Ale z tego co pamiętam to się podaje w procentach, bo na pewno nie w ilości ludzi jak w przypadku wsiadania.
Dobrze wiedzieć. Dlatego często nie chcieli mi wysiadać w ogóle:P
Ja zwykle robię linię na mapie technologią STNLIKS i zawsze wysiadają na ostatnim przystanku
Skoro wartości podajemy w procentach to liczba 6 to 60 procent czy najzwyczajniej liczba 60 odpowiada 60 procentom?
Ta druga opcja.
(04.07.2017 09:11)mati555 napisał(a): [ -> ]Należy pamiętać, że osoby wysiadające są podane w %.

Dawno temu (2 lata), ale niestety prawda obiecałem tutaj na SB, że napisze sprostowanie, a więc... może komuś się przyda.

W polu osób wysiadających nie wpisujemy żadnych wartości % autobusu, nie wpisujemy też poszczególnych osób. Zgodnie z tym co można się dowiedzieć z OMSI Wiki wpisana w tym miejscu liczba oznacza "wagę" danego przystanku i należy odnieść ją do innych przystanków na trasie.
Działa tam złożony algorytm. Pasażerowie w OMSI jeszcze zanim wsiądą wiedza już gdzie będą wysiadać. Brana jest pod uwagę odległości między przystankami - pasażerowie są skłonni podróżować na dłuższych odcinkach niż po jednym przystanku, jak również liczba osób, które już wysiadły.

Moje długie zabawy na mapie to potwierdzają. Zasadniczo wpisywanie na każdej pętli wartości "100" prowadziło do tego, że wszyscy jechali do ostatniego przystanku, a po drodze wysiadał nikt albo dosłownie pojedyncze osoby.

Ustawiłem sobie na mapie skalę wag od 10 do 100 idącą co 10 punktów. Na podstawie subiektywnej oceny otoczenia wpisywałem odpowiednią liczbę pilnując aby nie było zbyt dużych różnic pomiędzy przystankami (chyba, że nie chcemy w ogóle wysiadających pasażerów lub bardzo rzadko), a następnie testowałem kilkukrotnie zachowania pasażerów w celu uzyskania dość realnego zachowania pasażerów. Aby uzyskać 100% realizm należałoby dla każdej linii stworzyć oddzielne kostki przystankowe.
Obalam mit, że gdy na ostatnim przystanku będzie wpisana inna wartość niż "-1" albo "100" nie wysiądą wszyscy pasażerowie - nie od tego to zależy.


Generalnie zrozumienie tego zajęło mi 9 lat, dzielę się tym po jakiś 11, może jeszcze ktoś wykorzysta. W razie wątpliwości zapraszam do dyskusji.
/ ciach /
Postanowiłem to sprawdzić na jednej z prywatnych map i jestem zszokowany efektem...

Ustawiłem sobie wartości od 0 do 3, co dało takie grupy;
*0 zostawiałem na przystankach dla wsiadających - wszak tam nie potrzeba, aby ktokolwiek wysiadał
*1 poszła na przystanki na żądanie
*2 zarezerwowałem na przystanki stałe, co by często ktoś wysiadał
*3 ustawiłem dla przystanków, które miały funkcjonować dla wysiadających

Póki co ten schemat działa, a na wartości "3" (czyli najwyższej w tym przypadku) faktycznie wszyscy opuszczają autobus (przy tym, że nie stawiałem dla każdej linii osobnej kostki), ale jeszcze nad tym muszę pomyśleć, gdyż niekiedy wartość "1" znaczy więcej, jak "2", więc rozmyślam na podaniem wartości "2-4-6"; "3-6-9" albo "5-10-15", aby dana grupa przystanków faktycznie była używana, jak w rzeczywistości, (czyli te "na żądanie" rzadziej, jak te "stałe").
Stron: 1 2 3
Przekierowanie