Sosnowieckie Solarisy (a przynajmniej te, które są w Rzeszowie obecnie) posiadają silnik MANa na 100%. Radomski Solaris z filmiku powyżej posiada zaś normalną 5-biegową ZFkę, a nie Voitha.
Tu nawet Voitha nie ma tylko ZF. Łatwo poznać w momencie filmu, w którym płynnie rusza na prostej drodze (np. 3:00 - krótka jedynka i ledwo słyszalne miauczenie przy zmianie biegu). Zastanawia mnie sens tej całej dyskusji. Fakt faktem, że w Solarisach I i II generacji występują silniki Cummins, DAF, MAN-a, nawet Iveco (SU10 I generacji jeżdżące dawniej w warszawskim Mobilisie) - na dodatek w różnych wariantach, a skoro powstający dodatek jest wzorowany na zagranicznych pojazdach to możliwe, że nawet nie spotkacie tam wersji jeżdżących na codzień po Polsce, bo kto to u nas widział np. Solarisa z silnikiem znanym z powiedzmy MAN-a NL223 ? A w Niemczech to nie jest nic dziwnego.. A brzmienia konkretnego modelu nie jest tak łatwo poznać, silniki potrafią naprawdę brzmieć podobnie i zgadywanie z choćby powyższego filmiku jaki to konkretnie model nie ma sensu, wszystko zależy od wyeksploatowania, na dodatek 50% dźwięku zagłusza tu ogrzewanie. Jakie wersje powstaną takie powstaną, ktoś będzie miał ochotę to zrobi sobie później soundmoda.